PDA

View Full Version : bepaalde nek gezocht



Valoosj
4 mei 2007, 00:54
Ik heb hier thuis nog een Fender Squier gitaar liggen met een nek die zo krom staat als een banaan, en dus ook niet meer aan te doen is. verder heb ik ook nog een pickup uit een Fender USA Strat 50th anniversary. Ik ben nu van plan om die dus te combineren, en dan een reversed maple neck met rosewood of ebony fretboard met 22 frets erop te zetten.
ik heb even gekeken op de site van warmoth, maar die verzenden blijkbaar niet naar België... zijn er nog sites als deze? of heeft iemand zo'n nekje liggen? :D

G.G.
4 mei 2007, 01:08
reversed maple neck met rosewood of ebony
Voor de looks neem ik aan, want qua klank verschilt het nogal. Ebben op een strathals zal je niet heel vaak vinden. Zelf maken? Is dat een optie?

DarknessAwaits
4 mei 2007, 02:09
Als je een hals zoekt met reversed headstock beperkt dat je keuze behoorlijk, heb ik zelf ook al gemerkt. Bij Tonefactory.nl hebben ze wel een normal sized rev. headstock met rosewood toets.

Valoosj
4 mei 2007, 12:34
Voor de looks neem ik aan, want qua klank verschilt het nogal. Ebben op een strathals zal je niet heel vaak vinden. Zelf maken? Is dat een optie?

de Fender die ik had, had een rosewood toetsbord, mijn superhawk heeft een ebben. voor mij maakt het niet veel uit welk van de 2. ik vermoed ook wel dat rosewood veel vaker voorkomt. zo'n lichkleurig 'toetsbord', maple vermoed ik dat het is, vind ik maar vies om op te spelen. en het ziet er niet uit

fred dons
4 mei 2007, 12:58
warmoth verscheept gewoon naar belgie hoor, maar er zijn ook betaalbare aanbieders op ebay met mighty might reversed headstock necken en waarschijnlijk heeft de string wel weer een paar op voorraad binnen 3 weken

Saf
4 mei 2007, 21:58
reversed headstock is voor mij nooit zo'n probleem maar ik ben dan ook linkshandig ha ha. eindelijk ene voordeeltje!

Valoosj
4 mei 2007, 23:05
misschien koop ik me wel gewoon een goeikoop linkhandig model, en gebruik hem rechtshandig. ben toch geen fan van de gewone strat look, zo lopen er veeeel te veel

heinz3110
5 mei 2007, 01:53
Valoosh, je het PM.