PDA

View Full Version : Boss Bd-2 of Boss sd 1



Hallie
3 mei 2007, 19:49
welke zouden jullie aanraden als je psychedelic rock speelt, maar ook gewoon rock

blues driver of super overdrive?

mijn voorkeur gaat uit naar de Bd...
maar ben benieuwd naar de mening van jullie :cooler:

BlackSun
3 mei 2007, 19:57
BD: veel vetter geluid (als in dikker / voller) ik vind de SD zo iel klinken...

jimihattricks
3 mei 2007, 21:29
ik weet alleen dat ik hier een SD1 heb liggen die op zichzelf wat te ielig klinkt idd.. met een boost ervoor of voor een flink oversturende versterker doet hij het heel aardig, maar zou niet mijn eerste keus zijn voor (psychedelic) rock.. de BD ook niet overigens

tubeonly
3 mei 2007, 22:02
> psychedelic rock

Marshall Shredmaster! :rockon:

Ash ketchum
3 mei 2007, 22:03
Zoom Trimetal 8-)

Fuhgawz
3 mei 2007, 23:20
1) Wat voor gitaar en versterker heb je? Beide hebben veel invloed op het geluid en zijn dus wel belangrijk om te weten.
2) Moet het perse één van die twee zijn? In dat geval zou ik voor de BD gaan om eerdergenoemde redenen. De SD is eigenlijk gemaakt om een reeds overstuurde versterker verder te boosten waardoor hij op zichzelf wat dun klinkt. Ik zou zelf echter ook zeker naar een ProCo Rat kijken.

dunnoaname
4 mei 2007, 09:25
Sd-1 is naar mijn mening een afrader voor beide functies; boost of stand-alone overdrive.


De BD-2 is heel aardig, klinkt lekker vet. De belangrijkste vraag is echter waar je het pedaal voor wil gebruiken. Lichte overdrive of vette distortion? Stand-alone of boosten van je versterker? Wat voor pschedelische rock speel je? Oud (zappa, cream) of zoek je een modernere sound? Wat voor gitaar heb je? etc.etc.