PDA

View Full Version : Fender lite ash tele



Wimvdb
3 mei 2007, 19:41
Nadat ik iemand over de vloer heb gehad met een mex tele ( zo'n post 2006 ) heb ik ingezien dat de " warmere klank " die ik op mijn sg zocht wel eens de "twang" van een lipstick pickup uit een tele zou kunnen zijn ( met de amp lichtjes anders ingesteld, aangezien zo'n tele toch scherper klinkt ). Dus ging ik eens kijken op 2dehands en zag ik deze gitaar:

http://img.2dehands.be/f/normal/22078706_2-fender-lite-ash-telecaster-limited-edition.jpg






Fender Lite Ash Telecaster - Limited Edition TE KOOP.



Deze gitaar werd door een gitaarbouwer volledig geüpgrade.



-> Fender Custom Shop '51 pickup set

-> Fender Performance knob & switch set

-> 3ply reinforced pickguard (black)

-> Sperzel Professional tuners kit.



Deze gitaar werd tijdens studio-opnames gebruikt en speelt volledig mee met de topmodellen van de Fender-reeks.



Inclusief Luxe Tweed case en stretch on-stage guitarstrap.

Gitaar is in geheel nog geen jaar oud.



Ruilaanbiedingen zijn welkom.





Ik heb al eens zitten polsen en hij ziet een ruil met mijn sg wel zitten... De origine pickup's ( SD's ) weet ik nog niet of die erbij zitten , dat heb ik nu in een mailtje gestuurd...



Iemand ervaring met deze gitaren ?

arjanb01
3 mei 2007, 20:14
Ja, ik heb ervaring met deze gitaar.
Heb hem zelf een halfjaartje gehad. Ik vond de nek veel te dik voor mij, en ik vond op een of andere manier de frets niet lekker spelen. Qua looks een plaatje, qua speelbaarheid toch teleurstellend.
Met een upgrade (elementen en potmeters) heb je wel verbetering qua geluid, maar ik denk toch dat je de frets moet vervangen, want die spelen echt niet fijn.
Dus hij beviel gewoon niet... ben dus meer een Strat man.

The Underdog
3 mei 2007, 20:54
Een Tele is NIET warm.

tillens
3 mei 2007, 20:57
Ehm , dit is een koreaantje... kost zonder upgrades 489 ofzo? Ik weet niet wat een SG zou doen maar ik zou lekker de SG houden en even me pis ophouden!

telecastermaster
3 mei 2007, 21:06
Een Tele is NIET warm.

Rot ff op.:angry:

Ik heb er geen ervaring mee maar ik meen dat die Light Ash standaard een beetje overwonden elementen heeft (in de richting van Texas Specials). Is het niet? Die custom set levert je wel het orginele tele geluid op. Kun je de oorspronkelijke elementen er nog bij krijgen?

E-J
3 mei 2007, 22:23
Wim,
Ik wil je niet verontrusten, maar ik zou die ruil nooit doen. Je SG is veel zeldzamer, meer waard en ik denk toch echt een stuk beter...

Misschien dat je dan beter kan kijken naar een Les Paul met P90s...een Studio Gem b.v. Ik heb zelf een Richwood met P90s, die klinkt ontiegelijk warm en dik! Als m'n examens over een maandje voorbij zijn, ga ik voor een Edwards LP Goldtop... met P90s uiteraard :)

Een Telecaster is toch echt zoveel anders... scheller denk ik vooral. Maar wie ben ik hé!

Rormo
4 mei 2007, 01:41
Of je de ruil doet of niet moet je zelf weten en ik kan niet goed beoordelen of het een goede ruil is. Wel kan ik je vertellen dat die Fender een lekkere gitaar is. De upgrades heb ik uiteraard geen ervaring mee, maar in theorie zijn al die onderdelen alleen maar verbeteringen en moet hij dus nog lekkerder klinken. Heb er toch een apar uurtjes op gespeeld hier en daar en getwijfeld over een koop. Uiteindelijk ben ik toch voor een London city comet gegaan omdat ik niet zo veel geld had en deze bovendien net zo lekker klonk eigenlijk (misschien wel beter zelfs) :)

drap
4 mei 2007, 01:47
Een Tele is NIET warm.

:seriousf: Geweldig die aannames van je :cheerup: Een tele kan je zo warm laten klinken als je wil, je hoort alleen altijd enigzins de twangy sound terug. Daar is het dan ook een tele voor.

@Wimvdb: Als je het nekelement van een tele mooi vindt (wat overigens geen lipstick element is), probeer dan ook zeker eens een lekkere strat op z'n nekelement. Wellicht vind je die klank dan ook wel mooi. Het is iets anders dan die van een tele, maar toch ook zeker enige overeenkomsten.

The Underdog
4 mei 2007, 01:54
Warm, schel, modderig,... zijn allemaal subjectieve termen waarvan eigenlijk niemand weet wat hun objectieve betekenis is. Naar mijn normen is een Tele niet warm.

DeiDRagonas
4 mei 2007, 01:57
Drap ga es ff naar bed joh... Of moet ik je ff komen instoppen? :hippie:

Als ik denk aan "warm" denk ik ook niet direct aan een tele maar Drap heeft wel gelijk. Ik zou alleen de ruil niet doen denk ik. Moeilijk inschatten natuurlijk vanaf hier, maar toch.

R.

drap
4 mei 2007, 01:59
Tja en dan vraag ik me op mijn beurt weer af wat jouw referentiekader is. Vind je het gek dat mensen een beetje lacherig gaan doen als er alleen staat 'een tele is NIET warm' trouwens? En zo vreselijk subjectief zijn dergelijke termen opzich niet eens.

drap
4 mei 2007, 02:04
Drap ga es ff naar bed joh... Of moet ik je ff komen instoppen? :hippie:

Verdomd! Betrapt! Een mede Damster! :eek: Ik lig al in bed btw. Lang leve de laptop :cheerup:


Als ik denk aan "warm" denk ik ook niet direct aan een tele maar Drap heeft wel gelijk. Ik zou alleen de ruil niet doen denk ik. Moeilijk inschatten natuurlijk vanaf hier, maar toch.

R.

Dit vind ik een warm geluid:

http://www.youtube.com/watch?v=-3Q_6I0018c

The Underdog
4 mei 2007, 02:10
^^Mja, dat is allesbehalve warm. Wie heeft er in zijn noten gebeten? Als zanger stelt Frusciante blijkbaar NOG minder voor dan als gitarist.

drap
4 mei 2007, 02:13
^^Mja, dat is allesbehalve warm. Wie heeft er in zijn noten gebeten? Als zanger stelt Frusciante blijkbaar NOG minder voor dan als gitarist.

Het gaat helemaal niet om dat nummer man. Wat kan mij dat nou wat rotten wat je daar van denkt. Het gaat mij om het geluid van de tele en die is als warm te definieren. Doe mij anders eens een voorbeeld van warm. En nogmaals, wat is jouw enorme ervaring met een tele?

The Underdog
4 mei 2007, 02:26
Dit is warm: http://youtube.com/watch?v=SoT-E33iC8w

Maar tele's zijn zeker niet slecht hoor, alleen niet "warm". wel helder, twangy,...

drap
4 mei 2007, 02:42
Dit is warm: http://youtube.com/watch?v=SoT-E33iC8w

Maar tele's zijn zeker niet slecht hoor, alleen niet "warm". wel helder, twangy,...

Dit is inderdaad ook warm, maar simpelweg anders warm dan dat van een tele. Een tele kun je eerder scherp of schel laten klinken dan een Les Paul, maar ook even zo warm. De gitaren hebben alleen een heel ander karakter. Een Les Paul is mij dan weer net ff te dof, maar dat is puur smaak. Een tele is even zo warm te krijgen, maar wel transparanter. Lijkt me ook logisch gezien de houtsoort en elementen. Daarom zei ik eerder ook al, een tele is ook warm te krijgen, maar met de twang, daar is het een tele voor. Hoewel die twang weer niet zo opgaat op het nekelement.

Ik heb inmiddels m'n tweede tele en ik heb ook een Les Paul gehad. Ik heb sowieso al veel te veel gitaren gehad. Het voordeel daarvan is dan weer wel dat je redelijk de karakters kent van meerdere gitaren.

The Underdog
4 mei 2007, 02:44
Mja, kijk, dit toont nogmaals aan dat het subjectief is. Ik vind bijvoorbeeld strats (met single coils) dun en schel.

drap
4 mei 2007, 02:47
Mja, kijk, dit toont nogmaals aan dat het subjectief is. Ik vind bijvoorbeeld strats (met single coils) dun en schel.

Zelfde verhaal. Een strat kan schel en dun klinken, maar het hoeft absoluut niet.

Yamhammer_71
4 mei 2007, 05:09
Een telecaster kan inderdaad warm klinken (anders dan een Les Paul). Een coil-tapped Les Paul is voor mij de ideale combinatie van warm, sustain heldere tonen.

Een LP is ronder, meer blues + meer sustain. Geen twang.

John Frusciante is nou niet bepaald het voorbeeld voor een '''warme tele-sound''. Dan denk ik eerder aan Blof dan aan de droge, kille sound van John Frusciante. Ik vind RHCP een fantastische band die weet wat muziekmaken inhoud, maar kritisch gelet op alleen de gitaarsound: KOTS. Ik kan me voorstellen dat velen van RHCP houden, juist vanwege de gitaarsound, maar voor mij staat dit staat toch echt ver weg van idealisme.

John Frusciante als referentie voor de tele-sound = NEE.

drap
4 mei 2007, 10:12
Bløf als voorbeeld voor een tele sound.... *zucht* Pascal Jacobsen heeft een tele met P90's... erg representatief voor de echte tele sound, onieda!

Nou boeit het me ook helemaal niet wat iemand van Frusciante vindt, want daar ging het me helemaal niet om. Frusciante speelde in het clippie op het nekelement van een tele en dat klinkt warm. Nou heb ik en een tele en de dvd van het clippie, maar afijn...

Ik had eigenlijk niet moeten reageren, ik weet van wie het komt, maar sommige uitlatingen...

Rormo
4 mei 2007, 14:02
damn, wat een discussie zeg. Wees het er gewoon over eens dat jullie het niet eens zijn. Warm is een subjectief begrip. Einde discussie.

Squier4ever
5 mei 2007, 00:31
Die lite ash is idd een geweldige tele. toch zou ik de ruil niet doen, maar dat is meer vanwege het waardeverschil van de 2.
je SG (special toch) is meer waard tweedehands dan een nieuwe lite-ash....

ik zou gewoon sparen voor een tele en de SG houden

Tupelo
5 mei 2007, 00:47
Telesonic is wel warm. :p

Trouwens, lipstick, wat tone wegdraaien.., ben het eigenlijk wel met Drap eens.