PDA

View Full Version : hoe werkt de Boss psm -5



Hallie
3 mei 2007, 19:27
hallo

een vraagje.

ik wil graag de Boss Psm-5 ( power supply & master switch)
voor mijn pedalen bak.

maar hoe werkt het nou?
Power supply lijkt me niet moeilijk :stop: das gewoon voeding
maar ik bedoel master switch. hoe kan je het, het beste gebruiken. is het nuttig? enz enz... mischien kunnen jullie er wat over vertellen..

gertjan.

zoon van Piet
3 mei 2007, 19:31
Het is een looper, zeg maar. Je kan al je effecten in een keer uit je geluidsketen gooien. Dat is een goed idee, maar in het geval van de psm zit je dan nog wel te kijken met de buffer van het ding zelf.

Hallie
3 mei 2007, 19:33
Het is een looper, zeg maar. Je kan al je effecten in een keer uit je geluidsketen gooien. Dat is een goed idee, maar in het geval van de psm zit je dan nog wel te kijken met de buffer van het ding zelf.


hoebedoel je met de buffer van het ding zelf?

zoon van Piet
3 mei 2007, 19:35
hoebedoel je met de buffer van het ding zelf?

Hij zet alles uit, behalve zichzelf... en misschien maak ik het mezelf wijs, maar ik meende dat te horen...

Hallie
3 mei 2007, 19:39
Okey... hmm.

wat balen is, is dat ze niet in de winkel meer worden verkocht.. anders kon je het even proberen en alles.

hoe kan ik het anders oplossen?
met tussen effecten schakelen.. anders blijf je trappen. als je eerst het ene aan, en het andere uit moet zetten.. ben je alweer te laat

the sure thing
3 mei 2007, 20:59
... er zijn diverse schakelpedalen in omloop. Ik zou je stroomvoorziening en het effect-schakelen niet in één pedaaltje zoeken maar gescheiden houden. Boss heeft een goede line-selector de LS-1(en ook een 9V output) en voor de puristen is er de Lehle reeks schakelaars. De PSM 5 is niet voor niets meer te koop :-)

Hallie
3 mei 2007, 21:34
oke bedankt.. ik denk dat je gelijk hebt;).

kun je meer vertellen over de lehle reeks =O

thnx

tubeonly
3 mei 2007, 22:00
Als looper kun je ook een Boss NS-2 noisesuppressor gebruiken. Dan kun je een reeks overdrives/distortion pedalen in een loopje plaatsen en aan de noisesuppressor hangen. De PSM-5 is vervangen door zowel de NS-2 als de LS-2. Ik zou de voorkeur geven aan een LS-2, alhoewel ik ook een PSM gebruik in een scheurloopje.

Hallie
3 mei 2007, 23:02
okey :)

ik wou sowieso nog wel een NS-2.. om het ruis een beetje te onderdrukken.
mijn voorkeur gaat bijna alleen maar naar BOSS uit. of EH.. en mischien wil ik nog wel een Tubescreamer kopen.

the sure thing
4 mei 2007, 19:09
... zie lehle.com voor de schakelpedalen van Lehle. Ik heb er zelf 2 (de blauwe en de gele) en ik ben er zeer tevreden over! Beiden 2e hands gekocht.