PDA

View Full Version : Ha ha ha je akoestische gitaar uitlenen



shidan
3 mei 2007, 18:36
:hippie:khfluhj;igoihougiyfy

Eko
3 mei 2007, 19:15
In principe niet. De enige waar ik die aan zou toevertrouwen is m`n bandmaat. Zal niet nodig zijn want die heeft een Gibson J45. Mijn ColeClark heeft een heel ander karakter.

zoon van Piet
3 mei 2007, 19:28
Ervaring mee.. heeft jaren geduurd voordat ik m terug kreeg. Daar zou ik boos over kunnen worden, maar ik beschouw het als een compliment...

LaurentB
3 mei 2007, 19:31
Als ik erbij ben en ik weet hoe de betreffende persoon speelt kan het wel.

bert k
3 mei 2007, 19:45
Niet. Gewoon nooit, aan niemand. Vasthouden is wat anders, als ik er bij ben. Soms.

-Yves-
3 mei 2007, 19:51
NOT DONE !!!

Een vriend vertelde me dat hij moest toekijken hoe zijn uitgeleende Martin HD28 zware beschadigingen opliep tijdens een concert. Pijnlijk...

Ik draag zeer veel zorg voor alles wat ik heb en uitlenen betekent helaas al te vaak dat je de dingen niet in oorspronkelijke staat terug krijgt .
Hoogstens eens laten proberen terwijl ik er op sta te kijken. Als het me niet aanstaat, gaat de snarendoos ogenblikkelijk terug naar het baasje.

Ik heb het dan wel over waardevolle spullen. Heb minder problemen met een "made in Korea" van €50 die al eens door een betonmolen is gegaan. (Bij wijze van spreken)

Buzz
4 mei 2007, 09:20
Uitlenen? Nooit meer!


Een goede vriend leens eens mijn mooie Jumbo voor een optreden, omdat z'n eigen gitaar onverwacht uitviel.

Hij klapte direct al met het klankblad tegen de kop van de zangmic...:mad:

Ik heb zijn hele optreden niet meer geluisterd hoe hij speelde, maar heb me constant met gekromde tenen afgevraagd wat de de schade zou zijn.

Ja hoor, deukje in de lak....
Dat geeft je gitaar karakter zeggen ze dan, maar ik had hem liever een deuk in z'n karakter geslagen!

Uitlenen? Nooit meer!

shidan
4 mei 2007, 10:04
:hippie:

Schade aan je gitaar kan erg vruchtbaar en nuttig zijn.

Heel lang geleden toen ik 16 lente's telde en een 'schoolvriend' met zijn toenmalige vriendin op bezoek had in Eerbeek.
Speelde deze op mijn net nieuwe en zuurverdiende ovation gitaar. Terwijl ik Michael Hedges All along the watchtower versie hierop pleegde te spelen (Ik begreep toen nog duidelijk niet dat ik hier beter een martin d-16 voor kon gebruiken). Had hij hier een variant opgemaakt :Allemaal om de kansel. Later bleek deze jongen ook nog een zware religieuze tik op te lopen.

Terwijl hij ongetalenteerd maar des te vuriger in extase zijn eigengemaakte tekst predikte en door mijn kamer huppelde.
Stootte hij met het bovenblad tegen de punt van mijn stereo meubel.%#$&^(*^%^*&5go....d%^$*&) dat zij hij trouwens niet.

Dit heeft tot de zwaarste straf geleid die menselijk ervaren kan worden.

Ik heb de gitaar 'omgeruild' voor zijn vriendin. En dit is de beste gitaardeal geweest die ik ooit heb genoten. Met 4 schitterende kinderen 'into the bargain'. :hippie:

Blend
4 mei 2007, 10:29
n week m'n ukelele uitgeleent. dat vond ik al méér dan genoeg!

Wat ik wél doe: 1 van mijn keyboards in de oefenruimte van 'n gelegenheidsbandje gooien, daar spelen dus ook veel andere mensen op. Ook 'n soort van 'uitlenen' dus. Als ik maar weet wie er op spelen, vind ik het niet zo'n ramp.

Buzz
4 mei 2007, 11:16
Ik heb de gitaar 'omgeruild' voor zijn vriendin. En dit is de beste gitaardeal geweest die ik ooit heb genoten. Met 4 schitterende kinderen 'into the bargain'. :hippie:

Geloof me, ik heb het maar bij m'n eigen jumbo gelaten, daar voelde ik me toch het beste mee af....:)

bert k
4 mei 2007, 14:38
:hippie:
Dit heeft tot de zwaarste straf geleid die menselijk ervaren kan worden.

Ik heb de gitaar 'omgeruild' voor zijn vriendin. En dit is de beste gitaardeal geweest die ik ooit heb genoten. Met 4 schitterende kinderen 'into the bargain'. :hippie:

Hahaha, geweldig! Echt, hij verdient niet beter. Ik hoop dat hij er nog dagelijks hartepijn en nachtmerries van heeft...

Pais
4 mei 2007, 17:15
Ik heb mn spaansje uitgeleend. Het ding is niet veel waard en bovendien oersterk (gelamineerde kast) want ze heeft alles schadeloos doorstaan wat ik ermee geflikt heeft, dus ze houdt het vast ook wel bij zn logeeradres.
Toch is het gewoon niet fijn dat ik dr niet thuis hebt. Ik ben erop gesteld geraakt :chicken:

shidan
4 mei 2007, 18:23
Ik heb mn spaansje uitgeleend. Het ding is niet veel waard en bovendien oersterk (gelamineerde kast) want ze heeft alles schadeloos doorstaan wat ik ermee geflikt heeft, dus ze houdt het vast ook wel bij zn logeeradres.
Toch is het gewoon niet fijn dat ik dr niet thuis hebt. Ik ben erop gesteld geraakt :chicken:

:hippie:
Heb jij je P.R.E. uitgeleend? Dat zou ik nooit doen. Zo'n koudbloedige 'knol' dat zou nog kunnen.
Toch mis ik 'Munein' heb daar jarenlang bijna dagelijks buiten gereden met touwhalster op een Palomino of een P.R.E. (Nee geen Paul Reed Smith). :hippie:

Pais
4 mei 2007, 18:36
Ik leen liever mn PRE uit, dan mn (ex) koudbloedige noorse knol.

Maaruh, nu je over touwhalsters begint, is dit slechts een toevalligheid of ken je me van andere fora?

Pun
4 mei 2007, 19:31
Als ik er bij sta, of zo dan heb ik er geen probleem mee.

Maar echt uitlenen zal ik een akoestische niet snel doen. Elektrisch maakt me niet zo veel uit. Als ik hem een keer bij een concert bij heb en iemand anders heeft een gitaar nodig, dan leen ik hem wel uit. Zal alleen lastig worden omdat die van mij linkspotig zijn. Ook zou ik hem rustig in een oefenruimte laten hangen, wanneer ik een vaste oefenruimte heb, en dan kunnen dus ook andere bandleden er op spelen als ze willen.
Ik ben zelf al een kluns met gitaren, dus een ander kan er niet veel ergers mee doen. Hoe vaak ik al niet met de kop of zo ergens tegen aangeslagen ben...

Liefhebber
4 mei 2007, 20:59
Heeh Shidan,

Leen jij jezelf ook uit aan iemand?

shidan
4 mei 2007, 21:06
Heeh Shidan,

Leen jij jezelf ook uit aan iemand?


Goeie vraag maar te filosofisch voor sec een akoestisch gitaren forum. :hippie:

Liefhebber
4 mei 2007, 21:20
Goeie vraag maar te filosofisch voor sec een akoestisch gitaren forum. :hippie:
Nouh,

Wel een beetje arrogant hoor, ik schat de forum leden iets hoger in!

Yamhammer_71
5 mei 2007, 10:05
Ik leen mn akoestische gitaren nooit uit. Werkt hetzelfde als een vulpen...een tijdje door iemand anders laten lenen en het hele ding is van slag; dezelfde eigenschappen + je eigen sound (handschrift) moeten weer terugkomen.

Het is te persoonlijk voor me: er zit muziek in. Mijn gitaar uitlenen is riskant; op deze manier zal de desbetreffende persoon de magie ontdekken en volledig geinspireerd raken met alle melodieen van dien door het contact dat al gemaakt is met mijn vingers en de gitaar. Very magical :hippie:
Vergelijk het met de auto 'Christine' (boek van Stephen King)...deze creeert een persoonlijke band met de hoofdpersoon en anderen zien de gevolgen ervan in.
Nu zou dat bij mijn gitaar niet ten nadele van de ander zijn, maar ze zullen gauw de magie en aantrekkingkracht vd gitaar ontdekken en elke dag geestverruimender denken dan ooit. Dat gun ik ze niet, want daarna volgt afgunst en jaloezie, waardoor ik de gitaar nooit terug zal kunnen krijgen.

Uitlenen; nee dus.

zoon van Piet
5 mei 2007, 14:57
Ik heb meerdere gitaren uitgeleend, ook nu nog. ik kreeg onlangs mijn Kalamazoo (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=88284&highlight=kalamazoo) terug na jarenlang elders logeren. Toen ik hem uitleende was ik een beetje uitgekeken op de gitaar, nu ben ik erg blij dat het ding weer hier is. En intussen heeft de lener hem ook nog eens langs een gedegen gitaarmeneer gestuurd, het instrument spelet beter dan ooit.
Maar ik heb ook ooit mijn J45 uitgeleend en zag hoe ie kapot viel op het podium...

Er is een oud eskimo spreekwoord dat zegt: leen je mes uit en je krijgt het bot terug. leen je hond uit en je krijgt m kreupel terug. leen je vrouw uit en je krijgt haar beter terug.
Dat Eskimo's dus heel wat ruimdenkender zijn dan de gemiddels westerling laat ik even buiten deze discussie. De vraag is eerder: valt de gitaar in de categorie van het mes of de hond, of in die van de vrouw?

Kaboemba
5 mei 2007, 15:29
Het zal me worst wezen, als ze hem maar heel terug brengen. Maar ik heb het idee dat jullie schatjes dan ook iets duurder zijn.

Nou worst, het ligt er uiteraard wel aan wie het leent en waarvoor het is.

Pais
5 mei 2007, 16:18
Ligt eraan aanwie je hem uitleent :noob: Als 1 of andere bekende virtuoos een jaar op je gitaar heeft gespeeld, kun je er vast meer geld voor krijgen als je hem terug krijgt.

Flipkoos
5 mei 2007, 16:41
Ligt eraan aanwie je hem uitleent :noob: Als 1 of andere bekende virtuoos een jaar op je gitaar heeft gespeeld, kun je er vast meer geld voor krijgen als je hem terug krijgt.

Ok, maar dan zou ik 'm niet aan Tommy Emmanuel uitlenen...
Groot kans dat je 'm volledig afgeschuurt, uitgewoond en afgeragt terug krijgt.

Hoewel ik Willie Nelson's Trigger dan wel weer mooi oud geworden vindt...met die extra klankgaten :P

http://www.metroactive.com/papers/metro/10.17.02/gifs/nelson-0242.jpg

prullos
6 mei 2007, 14:53
niemand wilt mijn gitaar lenen

het is een triplex spaanse akoest :rockon:

peter_heijnen
6 mei 2007, 15:35
Hoewel ik Willie Nelson's Trigger dan wel weer mooi oud geworden vindt...met die extra klankgaten :P

http://www.metroactive.com/papers/metro/10.17.02/gifs/nelson-0242.jpg
Dit is Willie Nelson niet, dit is de laatste tempelridder die waakt over de heilige graal, terwijl ie checkt of de graal nog wel stemt.

Wat een geweldige foto!!! :)

Laser
7 mei 2007, 13:47
Als het een stevige triplex doos is: geen probleem.

Maar nooit een gevoelig massief cederhoutentop jumbooke.... Moeten ze afblijven. Dat ik er zelf wat aan misdoe is erg genoeg...

Mijn voormalige APX8 ging zo eens tegen de grond: flinke jongen wou cool de gitaar aan de riem op zijn rug slingeren, je weet wel, cool doen... smak... barst... sindsdien is mijn geloof in de stevigheid van de APXkes ferm toegenomen.