PDA

View Full Version : Mountians Of Illinois



Harald
3 mei 2007, 16:03
Mountains of Illinois van Chet Atkins en Pat Bergeson in een arrangement van Tommy Emmanuel

http://www.youtube.com/watch?v=8g0sPwERTdI

De synchronisatie van Youtube is weer geweldig. Het is GEEN playback, dan zou ik echt niet zo moeilijk kijken :D volgende keer weer een headless video denk ik ;)
enjoy!

PS Wordt me verteld dat er in Illinois helemaal geen bergen zijn...

Voidhead
3 mei 2007, 16:28
Nice! Erg mooi gespeeld, jammer dat het geluid wat achter loopt, maar dat mag de pret niet drukken... ;)

Gert-Jan
3 mei 2007, 17:43
Klinkt goed! Zou wel eens een studio-opname willen horen (of heb je die ergens online staan?). Je gitaar heeft een mooie sound!

Harald
3 mei 2007, 18:34
Thanks!

@Gertjan Van dit nummer heb ik geen studio-opname (helaas heeft Tommy het ook nog steeds niet opgenomen :( ) De gitaar is wel te horen, zie mijn onderschrift, er staan genoeg samples op de site, en bij de cd zijn het op 1 nummer na allemaal opnames van deze gitaar, wel met verschillende snaren. Arnaldo Lopez heeft de cd gemasterd, en zeker 3 keer gevraagd of ik verschillende gitaren had gebruikt. Hij heeft nota bene hetzelfde model :)

Bij de video stond de gitaar trouwens wel over de versterker. De CD is puur met microfoons opgenomen. En deze opname is met mijn digitale fototoestel gemaakt. Is op dit moment voor mij de enige optie om het snel online te kunnen zetten zonder dat iemand anders er aan te pas hoeft te komen.

-Yves-
3 mei 2007, 20:35
Klasse, man!
Als ik eerlijk mag zijn, je Yakety Axe vond ik ritmisch moeilijk te volgen maar dit is echt heel mooi.

Keep pickin' !!

Harald
3 mei 2007, 21:02
@Yves, download de tab van Yakety Axe en neem hem op :) Is ook gewoon een idioot en druk themaatje...

Mountains of Illinois is echt een pracht arrangement van Tommy. Hoop echt dat hij dit ooit opneemt!

Picker
4 mei 2007, 12:24
Goed gespeeld Harald! Geheel foutloos ook, knap! Alleen eh... hoe laat was het de avond daarvoor geworden? ;)

Aan alle andere gitaarnetters: let eens op hoe perfect Haralds timing is! Dat valt me steeds weer op.

Picker
4 mei 2007, 12:27
...jammer dat het geluid wat achter loopt...Dat is normaal. De camera staat een eindje weg, en licht gaat sneller dan geluid...! ;)

Voidhead
4 mei 2007, 12:58
Dat is normaal. De camera staat een eindje weg, en licht gaat sneller dan geluid...! ;)

Dan heeft ie er een flinke zoom op gezet denk ik :P

Don Capo
4 mei 2007, 13:30
Prachtig Harald! Nu zien we ook eens je gezicht!

Harald
4 mei 2007, 14:31
Prachtig Harald! Nu zien we ook eens je gezicht!

Hmmm. alsof dat een verbetering is! En inderdaad, zoals Picker al aangaf, ik ga hier voor de 'fresh out of bed' look, maar zonder astronomisch make up budget :D Het maakt niet uit hoeveel kammen ( of pennen) ik koop, ze verdwijnen steeds. Net als sokken die je per paar in de wasmachine doet, en er enkel uit haalt, volgens mij hebben we een paar zwarte gaten in huis...

Thanks! @Picker, die timing bij ballads, daar begon Tommy ook over toen hij de premaster van mijn cd gehoord had. Zou wel eens willen weten waarom ik dat ineens goed doe. Blijkbaar kun je het toch echt leren.

FrankS
13 mei 2007, 22:14
Heb er hard van zitten genieten! Super gespeeld zeg!! Resp3k y0! ;)

prullos
13 mei 2007, 23:30
Nice! Erg mooi gespeeld, jammer dat het geluid wat achter loopt, maar dat mag de pret niet drukken... ;)

mjah, armoe troef bij youtube


erg mooi gespeeld harald !!

Harald
14 mei 2007, 17:37
Thanks !

Tristan
18 mei 2007, 20:20
Hee Harald,

Ik had je al toegevoegd aan mijn friends via mijn MySpace, wat ik daar hoorde vond ik echt ontzettend mooi...
Daar staan toch ook eigen songs online?
Deze song vind ik ook heel mooi, maar je eigen songs vind ik zo mogelijk nog beter...
Super man, heb echt ontzettend veel respect hiervoor, mede ook omdat ik het zelf weleens geprobeerd heb maar er echt niks van bak...
Mensen die deze stijl zo natuurlijk kunnen spelen, a man and his guitar zeg maar, fantastisch...
Je gitaar klinkt ook echt heel goed zeg, lekker bluesy en toch open, valt me echt op...