PDA

View Full Version : tc electronic line driver/booster



pol
3 mei 2007, 15:14
Ik ben op zoek naar een nieuw booster voor mijn jcm800, valt deze aan te raden ? Ik weet niet dadelijk een winkel waar ze die op voorraad hebben dus vraag het hier maar.

Speeddemon
3 mei 2007, 16:02
zie sig. EQ-bare booster met meer volume dan een SHO. :cooler:

pol
3 mei 2007, 16:10
zie sig. EQ-bare booster met meer volume dan een SHO. :cooler:

hoeveel moet dat kosten, en voor wanneer heb je die klaar ?
Groeten, Pol

Speeddemon
3 mei 2007, 16:25
you've got PM(s). :satisfie:

intervine divention
3 mei 2007, 23:53
Hola, je zou bijna zeggen spam... :)

Mitch
4 mei 2007, 10:52
Bijna, maar net niet helemaal, bedankt voor de tip.

Persoonlijk geen ervaring met de boost van TC. Een goeie Marshall reageert in mijn ervaring erg lekker op FET achtige boosts, á la Time Machine Boost van Legendary TOnes/Keeley, Keeley Katana, de SHO van Z Vex, de Catalinbread Picoso of de FA1 kloon van Hot Wire Audio.

pol
4 mei 2007, 11:13
Ik heb al een hele goeie cleane booster, nl degene die ingebouwd zit in mijn Radial Switchbone pedaal, die is superclean, en geeft ook al enorm veel boost.

Zou alleen de bassen nog wat gecontroleerder willen krijgen, de amp blaast nog wat te fel op palmutes.

SHO heb ik eens getest, vond ik niks, dan is de boost in mijn Radial beter.

Mitch
4 mei 2007, 11:16
Wat bedoel je precies met de bassen gecontroleerder ? Minder bas ? OF minder boost in het laag zodat -ie strakker blijft ?

pol
4 mei 2007, 11:20
yup, strakker, maar dan weer niet zo weinig bas als met een boss Sd-1 bv.
Daarom dat ik liefst iets had dat regelbaar was.

Mitch
4 mei 2007, 11:29
De Xotic-lijn heeft een instelbare bas, dus zowel de AC, RC als de BB.
De Catalinbread Sagrado POblano Picoso heeft standaard een lichte boost van het laag die het in mijn ervaring tóch juist wat strakker en vetter maakt, dus geen blubber.
De Hot Wire Audio heeft zoals het een FA1 betaamt, regelbare bass.

Andere boosts schieten me zo 1,2,3 niet te binnen.

Speeddemon
4 mei 2007, 20:41
De Hot Wire Audio heeft zoals het een FA1 betaamt, regelbare bass.
.
Niet om mijn product te pimpen, want het zat dus al in de originele FA-1, maar wat 'm zo speciaal maakt, is de combi 'low cut' switch + bass potmeter. Hiermee kan je de low-cut aanzetten, maar de bas wel boosten met de potmeter, waardoor je een strakker laag met meer punch krijgt.

Ik kan me voorstellen dat die SHO teveel modder meebrengt voor high gain geluiden.
Een DOD 250 is nog wel te modden voor een variabele low-end boost/cut, waardoor je een strakkere mild-gain boost krijgt. Erg lekker voor pinch harmonics en vette metalriffs.
Verder de Boss OD-3 is wel o.k., maar heeft geen regelbaar laag. De originele Marshall Guv'nor weer wel, maar die heeft niet zoveel boost 'at hand'.