PDA

View Full Version : Bluesje



Gert-Jan
3 mei 2007, 14:52
Ik heb maar eens een cliche-blues-schema uit de kast getrokken. Hier zijn al 769 nummers mee gemaakt maar het blijft lekker om hierop te janken ;-)

Maar niet erg origineel iig

Ik heb het helaas zelf in moeten zingen bij gebrek aan onze zanger, die overigens wel de tekst heeft gemaakt. Zodra hij het heeft ingezongen post ik het wel opnieuw.

Drums, bass en strings heb ik in Fruityloops gebakken, de rest op mijn jammerhout.

http://www.gjvanwijk.nl/blues-01.wma

Roy K.
5 mei 2007, 13:22
Ik kan hem om een of andere vage reden niet afluisteren. Normaal kan ik een wma wel spelen... kan je er geen mp3 van maken?

EDIT: Mediaspeler pakt 'm wel.
Zoals je zelf al zegt niet bijster origineel, nummer vind ik in geheel wel goed (gecomponeerd), solo's zijn tof, ik ben alleen niet zo fan van delay, en er hadden wel wat snelle stukjes ingekund om het wat afwisselender te maken dan steeds te "janken", maar de solo's zijn wel vet. Jouw stem vind ik trouwens ook niet slecht (behoorlijk goed zelfs).

Gert-Jan
5 mei 2007, 22:30
Roy: Bedankt voor je commentaar, ik zal eens experimenteren met wat minder gejank en wat meer speed.

repelsteeltje
5 mei 2007, 23:41
Zeker goed, ik moet zeggen dat dit me erg aanspreekt, ook al zijn er al veel van gemaakt vindt ik het lekker klinken mooie sound, goed ingetogen gespeeld
wat getuigt van goeie techniek.
Het is soms makkelijker een snellere solo te spelen dan een technisch goede en dan ook nog gevoel er in leggen heel knap.

bass blom
6 mei 2007, 00:20
heel goed maar inderdaad soms iets te eentoning
het is lekker spannend tonen iets langer aan te houden maar je doet het wat veel waardoor het wat kitscherig wordt

Bosch
6 mei 2007, 12:15
Eén ding staat iig vast, de mix klinkt geel profi/uitgebalanceerd.
Het eerste wat in mij opkwam, was Gary Moore. Van alle nrs die je tot nog toe hebt gepost, vind ik je stem op deze het beste. Mooie rust en beheersing in de solo's. Toetsen zou ik zelf vervangen door iets met een Deep Purple organ. Dat wordt ie nog wat rauwer. (Misschien ook en versie proberen zonder delay op de gitaar).

Maar koel om te luisteren met dit weer iig (H).

Nb. ik had bij het afsprelen af en toe haperingen?!

Gert-Jan
7 mei 2007, 17:37
@repelsteeltje: Bedankt voor het compliment

@bass blom: zit wel iets in, ik vind dit wel de lekkerste blues-stijl om te spelen...het mag van mij ook wel een beetje kitscherig zijn.

@Bosch: Ja dat orgel had ik er eerst inzitten (die Charlie-plugin), zo'n dikke hammond maar dat vond ik op een gegeven moment een beetje irritant worden...kon ook de sound zijn natuurlijk.....maar ik moet dat ding nog eens goed uitproberen. Die hapering heb ik hier niet...zal m nog eens uploaden.

meul
7 mei 2007, 17:54
Hoi Gert,

het nummer is mij persoonlijk net iets te over harmonisch ik hou daar persoonlijk gewoon niet zo van, maar ik denk dat er best veel mensen zijn die dit heel erg goed vinden, en ik begrijp ook wel waarom.

groetjes,
Jan

Gert-Jan
7 mei 2007, 20:34
Hey Meul,

Ja ik kan me dat voorstellen, het is wel een beetje smartlapperig ;-) Thnx for listening.

-=JEROEN=-
8 mei 2007, 11:20
tis niet mijn stijl, en toch vind ik het een lekker nummertje

vind de fruityloop sounds niet geweldig, begin waarschijnlijk wat verwend te raken door al die cubase giganten hier op 't forum

vind je stemgeluid wel prettig om naar te luisteren, af en toe ga je bijna vals, maar dat is een kwestie van vaker doen denk ik

een truuk/tip: stop ook af en toe eens wat stilte in je solo

ipv alles 'dicht' te spelen ;)

en waarom heb je eigenlijk een delay gebruikt?

Gert-Jan
8 mei 2007, 16:45
@Jeroen: Bedankt voor je commentaar. Fruity gebruik ik eigenlijk alleen maar als sequencer. De plugins zijn Steinberg Virtual Bass, EZdrummer en de Korg M1. Die kun je dus ook in Cubase of Nuendo gebruiken.

Waarom een delay? Ehh....waarom niet ? ;-)

Helter Skelter
8 mei 2007, 16:48
nice :) en inderdaad erg Gary Moore

stem is ook ok imo

Gert-Jan
10 mei 2007, 17:34
nice :) en inderdaad erg Gary Moore

stem is ook ok imo

Bedankt voor de reactie

Klopgeest
10 mei 2007, 21:32
Ik vind het idd een mooie mix, maar de gitaar klinkt te 'gelikt' voor mijn smaak.

En ik moest idd aan Gary Moore denken :)

Jeroensnake
10 mei 2007, 21:53
Ik vind het heel "netjes" ... strak en smooth
Net iets te ingetogen naar mijn smaak,
ik verwachte een aantal keer iets wat
eruit ging springen :)

Klopgeest
11 mei 2007, 11:29
Eigenlijk is "ingetogen" juist niets positiefs eigenlijk. Ik heb mijn gitaarspel/nummer 's aan een pro laten horen en hij vond het strak gespeeld, maar merkte terecht op dat je je juist zodanig moet laten gaan zodat je helemaal de "muziek wordt" zonder erover na te denken. Dus juist niet alleen maar netjes en ingetogen spelen, maar vol overgave. Ik vind 't alleen niet makkelijk om dat niveau te bereiken. Toch is dat eigenlijk wat Gary Moore ook doet met deze track. Moet je de live versie maar 'ns goed beluisteren... veel rauwer en vol overgave.

Gert-Jan
11 mei 2007, 15:41
Eigenlijk is "ingetogen" juist niets positiefs eigenlijk. Ik heb mijn gitaarspel/nummer 's aan een pro laten horen en hij vond het strak gespeeld, maar merkte terecht op dat je je juist zodanig moet laten gaan zodat je helemaal de "muziek wordt" zonder erover na te denken. Dus juist niet alleen maar netjes en ingetogen spelen, maar vol overgave. Ik vind 't alleen niet makkelijk om dat niveau te bereiken. Toch is dat eigenlijk wat Gary Moore ook doet met deze track. Moet je de live versie maar 'ns goed beluisteren... veel rauwer en vol overgave.


WAAAT???? Heeft Gary Moore mijn track gejat voor een live gig??? ;-))

Jeroensnake
11 mei 2007, 16:51
Niet teveel naar klopgeesten luisteren ;-) .......

Of gewoon terug kloppen.
Als alles klopt, dan wordt je
in ieder geval niet getikt
van allerlei stoorzenders.

Ingetogen hoeft niet slecht te zijn.
Luister maar eens naar JJ Cale,
liefst een paar rustige akoestische
nummers live opgenomen.
Niet de tekst opzoeken, niet
naar de woorden luisteren,
maar de klank van het totaal.
Luisteren naar wat de muziek
tussen de regels door fluistert ...

Das althans mijn beleving.

Blend
12 mei 2007, 15:03
Ik heb maar eens een cliche-blues-schema uit de kast getrokken. Hier zijn al 769 nummers mee gemaakt maar het blijft lekker om hierop te janken ;-)

Maar niet erg origineel iig

Ik heb het helaas zelf in moeten zingen bij gebrek aan onze zanger, die overigens wel de tekst heeft gemaakt. Zodra hij het heeft ingezongen post ik het wel opnieuw.

Drums, bass en strings heb ik in Fruityloops gebakken, de rest op mijn jammerhout.

http://www.gjvanwijk.nl/blues-01.wma

Heeft wel 'n beetje weg van 'For the love of God' van Steve Vai (Qua stijl).

Klopgeest
12 mei 2007, 20:26
Haha, ja ik bedoelde dus als Gary Moore een blues ballad speeld die hier erg op lijkt. Ik kan alleen niet op de naam komen...

En het hangt natuurlijk erg van de context van de muziek af idd. Maar in deze context lijkt me een ietwat minder ingetogen solo met rauwere sound beter bij de muziek passen.

repelsteeltje
12 mei 2007, 23:59
Haha, ja ik bedoelde dus als Gary Moore een blues ballad speeld die hier erg op lijkt. Ik kan alleen niet op de naam komen...

En het hangt natuurlijk erg van de context van de muziek af idd. Maar in deze context lijkt me een ietwat minder ingetogen solo met rauwere sound beter bij de muziek passen.

My baby she left me My Baby she is gone bla,bla,bla.....from that day i will play the blues....zoiets toch.
Kan dus ook niet op denaam komen!

Stratman70
17 mei 2007, 12:47
Hey GJ,

Tof nummer. Inderdaad doet het wat denken aan Gary Moore (Parisienne Walkways), maar dat maakt helemaal niet uit. Het nummer zit goed in elkaar, klinkt erg profi en de zang is ook uitstekend.

Slesj
18 mei 2007, 20:56
Sow, klinkt inderdaad lekker. Je wordt dr zwaar relaxed van. En je stem? Niets mis mee hoor! :)

Gert-Jan
20 mei 2007, 10:25
Hey Strat, long time no hear. Bedankt voor je reactie.

Slesj; Thx

benwave
20 mei 2007, 20:05
Ik vind het goed en profesioneel klinken, ondanks dat het wat op Gary M lijkt.
Maar ja probeer maar eens niet om op iemand te lijken in deze stijl.
Je stem klinkt geweldig in dit nummer.
Het gitaar geluid vind ik ook erg goed.
Mijn enige commetaar is, de zang staat iets te zacht en of de strings iets te hard.
Je hoef je stem echt niet te verstoppen wat mij betreft

Gert-Jan
21 mei 2007, 17:17
Thx Bro....