PDA

View Full Version : Help mij



a darker shade of grey
3 mei 2007, 14:24
Ik ben serieus aan het overwegen om mijn metalgitaar (Cort EVL-K6) de deur uit te doen, omdat ik me de laatste tijd steeds meerbegin te interesseren in blues rock en aanverwante stijlen. Mijn smaak in metal gaat naar de melodische kant.

Van de verkoop van de gitaar (als ik het ga doen) verweacht ik minstens 600 euro, en dan wil ik nog maximaal 300 euro inleggen voor een andere gitaar. Maar ik weet echt niet meer wat ik wil nu. Een strat lijkt me heerlijk, maar je mist de punch van de humbucker voor wat hardere rock (ik weet het, strats zijn er ook met humbuckers,maar dan zit je al gauw aan 1100 euro).
Een Les Paul wil ik niet, hoewel deze gitaar ideaal lijkt. Te log te zwaar te onbeweeglijk, gewoon niet mijn ding.

Ik raak wel geïnteresseerd in Fame, maar dat vind ik een heel dubieus merk.

Wie helpt mij? Deel je ervaringen over Fame of geef tips voor andere gitaren.
Dank!

Kim Wilson
3 mei 2007, 14:27
Swing gitaren?

Realeigo
3 mei 2007, 14:29
Blade Guitars?

MichaelSS
3 mei 2007, 14:38
Prs Se ????

Als het blues is weet ik niet. Wel goede verhalen over gehoord.

a darker shade of grey
3 mei 2007, 14:46
Swing gitaren?

Hebben ze die in Europa dan? Ik wil er in idere geval ff op kunnen spelen, dus ik ben bang dat ik gelimiteerd ben tot het aanbod van de MusicStore in Keulen, en dat is toch al heel wat ;)


Blade Guitars?
Ja dat kan ook nog, dan heb ik 1 optie, de RH-2. Die zou ik ff moeten proberen...


Prs Se
Nee dan denk ik dat ik liever een Fame koop, want ik denk dat de kwaliteit van de Fame beter is dan de (koreaanse) PRS, de Fame heeft in ieder geval al betere hardware.

minoin
3 mei 2007, 14:49
Godin? Parker?

Kim Wilson
3 mei 2007, 14:52
Hebben ze die in Europa dan? Ik wil er in idere geval ff op kunnen spelen, dus ik ben bang dat ik gelimiteerd ben tot het aanbod van de MusicStore in Keulen, en dat is toch al heel wat ;)
...
Swing wordt in Nederland door Tonefactory gedistribueerd. Ze hebben een aantal gitaren hangen, maar ook weer niet alles. En ik weet niet precies hoe het zit als ze een type voor je bestellen, in hoeverre je er dan aan vast zit. Maar je kunt altijd contact met ze opnemen. :)

EuroCinema
3 mei 2007, 15:20
Heb je een SG overwogen?

a darker shade of grey
3 mei 2007, 15:26
Heb je een SG overwogen?

Jazeker heb ik dat....ik weet het alleen nog niet. Soms vind ik ze mooi, soms vind ik ze lelijk...ken je dat? :p

@minoin: Parker, tsja....dan kom je bij de 'goedkope' serie uit, liever niet, ik koop later wel een echte :p
En Godin, zijn ook hele leuke gitaren, maar ik vind eigenlijk alleen de Freeway een mooi model, endie zijn wel erg goedkoop, zover wil ik mezelf niet degraderen ;) Die gaan in Amerika voor 350 dollar, dat vind ik altijd een belangrijke maatstaf aan de 'klasse' van een gitaar, 350 dollar is namelijk geen drol...


edit: Wowz.....die Swing gitaren zijn wel hel erg vet zeg!!!! Is dat een beetje goeie kwaliteit, want ik had tot voor kort nog nooit van het merk gehoord, maar hoor er redelijk positieve klanken over...
En die Tonefactory, zijn dat een beetje goeie prijzen? Want mijn ervaring met Nederlandse winkels (zelfs Feedback) is, dat ze erg duur zijn vergeleken met de oosterburen en zelfs de zuiderburen...

Kim Wilson
3 mei 2007, 15:35
...

edit: Wowz.....die Swing gitaren zijn wel hel erg vet zeg!!!! Is dat een beetje goeie kwaliteit, want ik had tot voor kort nog nooit van het merk gehoord, maar hoor er redelijk positieve klanken over...
En die Tonefactory, zijn dat een beetje goeie prijzen? Want mijn ervaring met Nederlandse winkels (zelfs Feedback) is, dat ze erg duur zijn vergeleken met de oosterburen en zelfs de zuiderburen...
Ik heb een aantal Swing gitaren geprobeerd, en stuk voor stuk waren het mooie en goed afgewerkte gitaren. Gewoon goeie kwaliteit, zonder uitzonderingen.

Voor zover ik weet, is Tonefactory niet duur. Zeker niet met onderdelen. Qua gitaren weet ik niet.

a darker shade of grey
3 mei 2007, 15:39
Hebben ze ook een winkel erges...want ik kan op de site alleen de internetwinkel vinden...ik zou er graag es eentje vasthebben :)

Kim Wilson
3 mei 2007, 15:41
Ze werken vanuit huis, dus een echte winkel hebben ze niet. Ze hebben wel een ruimte waar tonefactory.nl is gehuisvest, en daar hebben ze ook een aantal gitaren hangen. Dit is in Hasselt, Nederland. Vlak bij Zwolle.

a darker shade of grey
3 mei 2007, 15:43
Ze werken vanuit huis, dus een echte winkel hebben ze niet. Ze hebben wel een ruimte waar tonefactory.nl is gehuisvest, en daar hebben ze ook een aantal gitaren hangen. Dit is in Hasselt, Nederland. Vlak bij Zwolle.

Ow dat is wel heel ver :(
Ik begin wel te gassen op de Badskin van Swing....damn wat een sexy ding. Die kost gewoon bijna de helft van de gitaar die ik nu heb....ik hoop maar dat ie kwalitatief niet onderdoet...

Orgasmocaster
3 mei 2007, 15:44
Dat lijkt me niet moeilijk. Je wilt een stratocaster achtige waarmee je de blues en melodische metal kunt spelen..

Dan kun je het best een losse 'licensed by fender' body en nek kopen (ik geloof dat er in nederland importeurs zijn voor allparts en Mighty Mite)
Wel een Alder body, want daar kun je het meeste mee (tastes like chicken!)
Je besteld een 'handwired custom pickguard' van GFS met Lill killers dr in voor $135,
Je favoriete tuners en brug dr in. overig hardware voor paar kwartjes, en klaar. Desnoods laat je het geheel nadat je het inelkaar hebt geschroefd nog eens door een expert afstellen en fretjes dressen voor E 60.
en je hebt een custom strat voor plm 700 E die alle 'off the shelf" stratjes uit het water blazen!! gegarandeerd!

oh en je kunt voor een paar jeuro een water slide decal kopen.. zowel een fender als een eigen ontwerp. Nog beter, het is gewoon erg stoer als je gitaar vriendjes vragen hoe je aan zo'n orgasmische gitaar komt, en je kunt zeggen dat je m 'zelf' hebt gebouwt (als in 25 schroefjes aandraaien, maar dat hoef je dr niet bij te zeggen)

Kim Wilson
3 mei 2007, 15:48
Die is ook niet op voorraad. Die zal dus besteld moeten worden. Maar ik weet dus niet hoe dat werkt, of je hem dan ook af moet nemen. Maar je kunt ze altijd effe mailen of bellen.

En ik ken Cort niet, maar Swing is doorgaans gewoon erg goed. Ik zou bijna zeggen dat ze qua afwerking beter zijn dan mijn MIJ Strat. Elementen en elektronica weet ik niet, dat zou wat minder kunnen zijn. Maar als je dat vervangt door topspul, komt er misschien nog eens €200 bij, en dan heb je echt een mooi gitaartje.

a darker shade of grey
3 mei 2007, 15:50
Dat lijkt me niet moeilijk. Je wilt een stratocaster achtige waarmee je de blues en melodische metal kunt spelen..

Dan kun je het best een losse 'licensed by fender' body en nek kopen (ik geloof dat er in nederland importeurs zijn voor allparts en Mighty Mite)
Wel een Alder body, want daar kun je het meeste mee (tastes like chicken!)
Je besteld een 'handwired custom pickguard' van GFS met Lill killers dr in voor $135,
Je favoriete tuners en brug dr in. overig hardware voor paar kwartjes, en klaar. Desnoods laat je het geheel nadat je het inelkaar hebt geschroefd nog eens door een expert afstellen en fretjes dressen voor E 60.
en je hebt een custom strat voor plm 700 E die alle 'off the shelf" stratjes uit het water blazen!! gegarandeerd!

oh en je kunt voor een paar jeuro een water slide decal kopen.. zowel een fender als een eigen ontwerp. Nog beter, het is gewoon erg stoer als je gitaar vriendjes vragen hoe je aan zo'n orgasmische gitaar komt, en je kunt zeggen dat je m 'zelf' hebt gebouwt (als in 25 schroefjes aandraaien, maar dat hoef je dr niet bij te zeggen)

Das ook wel een leuk plan!

edit: deze (http://www.youtube.com/watch?v=1jsimU55WIM) kant wil ik een beetje op! Man wat een vet muziekstukje! Beetje experimenteel! Ik heb meteen ff mail gestuurd naar de importeur wat die gitaar kost, mooi ding ook! Ik denk, ik deel dit filmpje even, ik vind het super. Is er tevallig ook iemand met perfect pitch? Ik zou graag de tabs hebben :P
ow en begin nou niet te zeggen dat dit geen bluesrock is enzo, weet ik ;)
Dat speel ik ook :p

jozum
3 mei 2007, 16:06
zeker alleen rechtshandig? :(

a darker shade of grey
3 mei 2007, 16:09
Ow die S-3 zit op 172 euro :S Dat vind ik wel heel weinig....dat ga ik niet doen...

Orgasmocaster
3 mei 2007, 16:18
Das ook wel een leuk plan!

edit: deze (http://www.youtube.com/watch?v=1jsimU55WIM) kant wil ik een beetje op! Man wat een vet muziekstukje! Beetje experimenteel! Ik heb meteen ff mail gestuurd naar de importeur wat die gitaar kost, mooi ding ook! Ik denk, ik deel dit filmpje even, ik vind het super. Is er tevallig ook iemand met perfect pitch? Ik zou graag de tabs hebben :P
ow en begin nou niet te zeggen dat dit geen bluesrock is enzo, weet ik ;)
Dat speel ik ook :p

Hier is het origineel van Eric Johnson:
http://www.youtube.com/watch?v=qAF2b6fcAQc

a darker shade of grey
3 mei 2007, 16:21
Hier is het origineel van Eric Johnson:
http://www.youtube.com/watch?v=qAF2b6fcAQc

Ik wist wel dat het me bekend voorkwam! Vet nmmr !

Ik kan alleen geen importeur vinden van mighty mite....en ik ben ook niet zo'n knutselaar, dus ik denk dat ik even mijn perfecte gitaar toch 'off-the-shelf' moet vinden...

Yamhammer_71
3 mei 2007, 16:24
SRV en Hendrix blues + aanverwand = stratocaster

Gary Moore blues/hardrock + aanverwand = les paul


Luister eens naar oude platen van Gary Moore toen hij nog in de hardrock-scene zat + latere platen (album: Still got the blues).

Wil je die vette melodieuze hardrock/blues klank met veel sustain dan kan ik je niets anders dan een Les Paul aanraden.

Kim Wilson
3 mei 2007, 16:25
SRV en Hendrix blues + aanverwand = stratocaster

Gary Moore blues/hardrock + aanverwand = les paul


Luister eens naar oude platen van Gary Moore toen hij nog in de hardrock-scene zat + latere platen (album: Still got the blues).

Wil je die vette melodieuze hardrock/blues klank met veel sustain dan kan ik je niets anders dan een Les Paul aanraden.
Lees voor de grap de openingspost eens door, voordat je van alles begint te roepen...

MichaelSS
3 mei 2007, 16:31
Ow die S-3 zit op 172 euro :S Dat vind ik wel heel weinig....dat ga ik niet doen...


lol hoezo niet?? Als een gitaar toch goed speelt maakt het toch niet uit hoe duur hij is.

Niemand maakt het wat uit of jij een gitaar hebt van 600 of 200 euro hoor:P. Maja zelf weten.

Koop anders deze gitaar, wat nieuwe elementen en een vette versterker en desnoods een boss GT6.

/EDIT. Superstrat vind je niks??

Orgasmocaster
3 mei 2007, 16:43
Ik wist wel dat het me bekend voorkwam! Vet nmmr !

Ik kan alleen geen importeur vinden van mighty mite....en ik ben ook niet zo'n knutselaar, dus ik denk dat ik even mijn perfecte gitaar toch 'off-the-shelf' moet vinden...

ik geloof dat ik hier ergens op dit forum heb gelezen dat 'de string' lic by fender halzen en bodies verkoopt.. met flame tops nog wel.
Je hebt trouwens niet veel meer nodig dan een paar schroevendraaiers, dus een knutselaar hoef je niet te zijn. voor sommige moet je de gaatjes voor de brug voorboren... dat is zo moeilijk als het kan worden.

Hier is een voorbeeld van een van mijn projectjes.. 700$ en ben ik ook nog over de top gegaan door alleen exoties hout te gebruiken. De custome wired GFS pickguard (pearloid) met lil killers was nog het beste koopje toch, en klinkt geweldig!
http://i24.ebayimg.com/01/i/000/8f/f5/326e_12.JPG
http://i5.ebayimg.com/02/i/000/8f/f5/2d38_12.JPG
http://i8.ebayimg.com/03/i/000/8f/f5/15dd_12.JPG

a darker shade of grey
3 mei 2007, 17:26
lol hoezo niet?? Als een gitaar toch goed speelt maakt het toch niet uit hoe duur hij is.

Niemand maakt het wat uit of jij een gitaar hebt van 600 of 200 euro hoor:P. Maja zelf weten.

Koop anders deze gitaar, wat nieuwe elementen en een vette versterker en desnoods een boss GT6.

/EDIT. Superstrat vind je niks??

Nee ik snap wat je bedoelt, hoor ;) Maar kijk, ik heb nu dus een gitaar met een nieuwwaarde van 800 euro, en dan zou ik als vervanging een gitaar van 200 euro kopen... Dat voelt zo foutals maar kan. Ik weet dat de redenering "hoe duurder, hoe beter" lang niet altijd opgaat, maar je snapt neem ik aan wel wat ik bedoel ;)

En....die gitaar IS een superstrat ;)
Een goeie superstrat lijkt me zelfs heerlijk. Ik moet die humbucker bij de bridge hebben, maar bij neck maakt singlecoil of humbucker me niet zo veel uit.

glasbier
3 mei 2007, 17:38
Prs Se ????

Als het blues is weet ik niet. Wel goede verhalen over gehoord.

-ik kan alleen mijn ervaringen hier kwijt;na 30 jaar fenders gehad te hebben(en ibanezzen en gibsons),ben ik erg blij met de PRS SE Custom!
deze is erg geschikt voor melodische rock,blues,pop en hardrock!
zeer veelzijdig en de elementen hoef je echt niet te vervangen!
hoop dat je hiet wat aan hebt!
Succes!

joke
3 mei 2007, 18:17
de bllues kun je natuurlijk op een stratachtige speulen maar hoort natuurlijk op een mahony plank met gewicht aan z'n donder!
gary moore pakte niet voor niets wederom zijn gibson van de muur toen hij weer eens de blues had!
geld voor alle grote jongens, maar je zou het beste alternatief voor de gibson kunnen nemen natuurlijk en dat is de mooie ibanez artist!!!!!
die scoor je op marktplaats soms al tussen de 400 en 600 euro en dan heb je een gitaar met een ziel van vaak zo'n 20 tot 30 jaar oud toen de klanken nog vol waren en het hout nog echt goed!!!
succes

LaurentB
3 mei 2007, 18:37
de blues kun je natuurlijk op een stratachtige speulen
(...)


Daar zouden Jimi Hendrix, Buddy Guy, Stevie Ray Vaughn, Robert Cray en Eric Clapton, om er maar eens een paar te noemen, het geloof ik wel mee eens zijn...



maar hoort natuurlijk op een mahony plank met gewicht aan z'n donder!
gary moore pakte niet voor niets wederom zijn gibson van de muur toen hij weer eens de blues had!
geld voor alle grote jongens, maar je zou het beste alternatief voor de gibson kunnen nemen natuurlijk en dat is de mooie ibanez artist!!!!!
die scoor je op marktplaats soms al tussen de 400 en 600 euro en dan heb je een gitaar met een ziel van vaak zo'n 20 tot 30 jaar oud toen de klanken nog vol waren en het hout nog echt goed!!!
succes

Mooie gitaren, inderdaad (oh, jij HEBT er ook een, zie ik in je profiel. Hier een Musician 550 in huis!). Maar hij vindt een Les Paul te zwaar en die Artists doen daar niet veel voor onder qua gewicht, geloof ik, als ze hetzelfde gewicht hebben als die Musician van mij.

a darker shade of grey
3 mei 2007, 19:42
Zijn inderdaad mooie gitaren, maar ik wil écht nog geen Les Paul nu, misschien als gitaar daarna of daarna....maar nu nog echt even niet :)

joke
4 mei 2007, 08:07
clapton speelde in zijn iets minder commercieele tijd ook gewoon mahony hoor , pas toen meneer armani hem veroverd had kwamen de strats in de zelfde kleur als zijn pakken!
mooi te zien in o.a. het nummer ; eyesight to the blind op de tommy rockopera van de who en ik denk zomaar dat wat hij speelde op het beatlle nummer while my guitar gently weeps ook niet met een strat te doen is ,die klinken namelijk te dun.
overigens vond ik hem toen met die mode en dito strats ook nog wel te pruimen maar of dat echte blues is/was......
robert cray was natuurlijk een beetje modern in zijn tijd en vond ik meer soul dan blues eigenlijk,en hendrix vond denk ik een strat makkelijker om te draaien omdat hij links was ,maar hij speelde ook op gibsons hoor!
hij had een linkshandige flying v!

FNaRK
4 mei 2007, 08:18
Ik ben serieus aan het overwegen om mijn metalgitaar (Cort EVL-K6) de deur uit te doen,

:???: en je denkt daar 600 euro voor te vangen...

wat heb je er dan zelf voor betaald ?
(die van mij kostte me vorig jaar nog geen 600 euri...nieuw !)

a darker shade of grey
4 mei 2007, 10:02
:???: en je denkt daar 600 euro voor te vangen...

wat heb je er dan zelf voor betaald ?
(die van mij kostte me vorig jaar nog geen 600 euri...nieuw !)

Dat denk ik toch egt wel, in Nederland gaat ie voor zo'n 850, in duitsland 750 en ik heb hem gekocht in een officiële Cort Customshop voor 699,-
Maar gezien de nieuwprijs in Nederland zet ik de vraagprijs op zo'n 700, en dan hoop ik 600 te krijgen...
Haal je hem niet in de war met de K4?

ow en je snapt natuurlijk wel dat na het prijsgeven van deze informatie alle lezers van dit topic uitgesloten zijn van de verkoop ;)

FNaRK
4 mei 2007, 10:11
ok

ik heb de Z6, Yasser (van dit forum) heeft 'm vorig jaar voor onder de 600 uit Amsterdam voor me meegenomen.
Die K6 heeft ws een tremelo ?

Maar serieus ....waarom wegdoen..ik vind het een erg fijne gitaar en je kan er heus wel meer mee spelen dan rock / metal.
Of gaat het alleen om de looks ?


mijn plank:
http://probackline.fr/images/CORT%20EVL%20Z6%20MICRO%20EMG%2081.JPG

a darker shade of grey
4 mei 2007, 10:20
Ja de K heeft een Locking Trem.
En ik weet nog niet of ik hem we wil doen, ik zit er alleen serieus aan te denken...
Ja het gaat om de looks, die zijn nogal extreem. En de EMG's zijn net niet veelzijdig genoeg. Ik vind het ook een heerlijke gitaar, daarom wil ik een fatsoenlijke vervanger.

Zoiets :p
http://img245.imageshack.us/img245/7053/swingblowrr7.jpg

edit, of deze is ook heel leuk:

http://img155.imageshack.us/img155/7146/carvinboltpluscdw2.jpg

G.G.
4 mei 2007, 11:01
Een strat lijkt me heerlijk, maar je mist de punch van de humbucker voor wat hardere rock

Een van mijn strats, een beetje gemod, SD rails bij de brug, WSC brugrails bij de hals (heel veel output) Tortoise slagplaatje met extra miniswitch of de hals humbucker te splitten. De middelste potmeter draait het humbucker geluid naar SC geluid zonder ruis (hoe dat werkt weet ik niet, maar het heeft te maken met een zwart kastje dat onde de slagplaat zit)

http://img148.imageshack.us/img148/7787/image00015qg4.jpg

Veekeren
4 mei 2007, 11:46
:???: en je denkt daar 600 euro voor te vangen...

wat heb je er dan zelf voor betaald ?
(die van mij kostte me vorig jaar nog geen 600 euri...nieuw !)

Idd... Zelfs al zou ie 800 euro nieuw kosten, respect als je er 600 voor krijgt. Tis ook weer niet dat Corts nou zo bruut populair zijn...