PDA

View Full Version : Ik ook een Tele! (videoclip)



Helter Skelter
3 mei 2007, 15:04
Het moest er een keer van komen!

Het is een sunburst USA Deluxe geworden, die klonk van alle in de winkel aanwezige tele's het beste.

Gelijk maar een clipje gemaakt van een impro op een backingtrack, het is een solootje geïnspireerd op de bekende neurotische vraag en antwoord-stijl van Eric Clapton. :hippie:

Gear: Telecaster + Vox Valvetronix AD-30VT modelling een Vox AC-30. Geen effecten alleen een beetje reverb.

De geluidskwaliteit is helaas niet best (track is te hard) maar ik had niet zo veel zin om dat ook allemaal te tweaken :stop:

Right here --> http://www.youtube.com/watch?v=x8bPB4s1ucQ

MichaelSS
3 mei 2007, 15:05
Persoonlijk vind ik je gitaar spel indrukwekkender dan de tele, maar dat kom omdat ik er niet van telecasters hou.

Gefeliciteerd!

Kim Wilson
3 mei 2007, 15:08
Wauw, wat een gaaf ding! Gefeliciteerd!!

Ga je deze ook gebruiken bij Handsome Harry & the Delta Warriors? Ik zou hem dolgraag eens willen proberen. :)

En wat Michael zegt, ik ben ook best onder de indruk van je gitaarspel.

drap
3 mei 2007, 15:27
Kickeh tele Helter! Persoonlijk hou ik niet zo van rechtshandige sunburst tele's met binding, maar verder is ie helemaal oké :D

Gefeuliciteerd mienjong! :cheerup:

a darker shade of grey
3 mei 2007, 15:40
Wauw! Mooi ding man! En inderdaad, je spel is fantastisch!

Kun je mij eens vertellen hoe je zo'n impro doet? Ik heb van mijn gitaarlerares nooit theorie geleerd, dus maak me er niet op af ;)

Maar leer jij gewoon een bepaalde scale en pas je die dan toe op de noten die in het stuk vallen? (beetje een vage omschrijving, maar ik ken de technische termen dus niet...bijvoorbeeld de scale van C als het stuk in C staat)

En hoe weet je de grondnoten van een stuk? Want als een stuk in C staat mag je dus een schaal van C spelen, maar van welke noten nog meer? Kun je mij dit een beetje uitleggen? Want jouw improv was zeer inspirerend...

bert k
3 mei 2007, 18:59
Mooi man! Gave kleur ook, en een echte Tele-twang.

Het zal wel door de leeftijd komen, maar ik begin Teles mooi te vinden. Ik zag laatst die Koa-Tele staan en die was toch wel errug lekker...

Wat die solo betreft, hij is wel te volgen. Ik snap wel hoe Helter het doet, ik kom alleen technisch lang niet zo ver. Maar dit is allemaal gebaseerd op een gewone pentatonische ladder. Plus een hoop vette tweeklanken erin, dus twee snaren tegelijk. Klinkt idd super.

GunMetalBlue
3 mei 2007, 19:20
Dát, mijn beste... Is een hééééééééééél mooi gitaartje! :p


Ik begin tele's ook inderdaad steeds mooier te vinden, maar de volgende word toch eerst een LP. Daarna zeker een tele, en dan een superstrat, en dan... en dan... oooooh wat is dit een dure hobby :D


Ziet er mij redelijk pentatonisch uit ja, maar moet je ook niet weten wat de akkoorden uit het nummer zijn? Ik hoor die meestal niet zo één twee drie hoor. Ik hoor/voel wel waar de noten zitten die ik nodig heb, maar welke dat zijn...

Vind het erg knap!

dano
3 mei 2007, 19:43
zo tof speeltje en erg tof ingespeeld zeg! klinkt damn goed

Fender75
3 mei 2007, 19:52
Goed gespeeld op een mooie gitaar....wat wil je nog meer...:)

Eko
3 mei 2007, 20:08
Top gitaar. Zelf speel ik op de American Vintage `62 Custom. Heeft ook de bindings maar met vintage p.u`s. Deze klinkt feller en zal een Tubescreamer lekker aansturen. Ampje?

MizZoo
3 mei 2007, 20:12
Ziet er mij redelijk pentatonisch uit ja, maar moet je ook niet weten wat de akkoorden uit het nummer zijn? Ik hoor die meestal niet zo één twee drie hoor. Ik hoor/voel wel waar de noten zitten die ik nodig heb, maar welke dat zijn...


Ik slide altijd eventjes langs de lage E snaar, en de dan hoor ik welke noot het nummer matcht, en dan speel ik vanuit die noot de scales.

On topic: Gave tele, inderdaad wel een beetje jammer dat de backing zo hard staat.. maar klinkt alsnog goed :)

steph
3 mei 2007, 21:18
Mooie Tele! Ik heb de zelfde (groen) en het is al zo'n 7 jaar af en aan m'n hoofd gitaar! Klinkt lekker over een Vox.

nopster
3 mei 2007, 21:29
Mooi tele-geluid. Ik zou graag eens de brugpup alleen horen, nu is het wrs de tussenstand? Mooi gespeeld trouwens, de thrill is zeker niet gone. :satisfie:

GunMetalBlue
3 mei 2007, 22:58
Ik slide altijd eventjes langs de lage E snaar, en de dan hoor ik welke noot het nummer matcht, en dan speel ik vanuit die noot de scales.

On topic: Gave tele, inderdaad wel een beetje jammer dat de backing zo hard staat.. maar klinkt alsnog goed :)


scales? penta en mineur ofzo? of wa bedoel je, meer ladder in 1 noot, of meer noten met 1 ladder? of mix?

Helter Skelter
4 mei 2007, 01:13
Wauw! Mooi ding man! En inderdaad, je spel is fantastisch!

Kun je mij eens vertellen hoe je zo'n impro doet? Ik heb van mijn gitaarlerares nooit theorie geleerd, dus maak me er niet op af ;)

Maar leer jij gewoon een bepaalde scale en pas je die dan toe op de noten die in het stuk vallen? (beetje een vage omschrijving, maar ik ken de technische termen dus niet...bijvoorbeeld de scale van C als het stuk in C staat)

En hoe weet je de grondnoten van een stuk? Want als een stuk in C staat mag je dus een schaal van C spelen, maar van welke noten nog meer? Kun je mij dit een beetje uitleggen? Want jouw improv was zeer inspirerend...

zoals Bert al opmerkte is het een en al pentatoniek in deze impro met idd veelvuldig gebruik van 'The Blue Note' en tweeklanken dmv hybrid picking (tegelijk de snaren aanslaan met vingers en plectrum) Staar je verder niet blind op notenkennis maar overweeg om te denken in figuren, dat werkte bij mij het beste. Blues leren is als het leren van een vreemde taal: eerst een paar woordjes, dan meer woorden die je vervolgens verbindt tot zinnetjes en als je maar lang genoeg oefent kan je een vroeg of laat een boek schrijven.

Voor een goede improvisatie is het belangrijk dat wat je denkt ook onmiddelijk kan vertalen naar je gitaar, als je veel oefent komt dat zeker vanzelf, daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

Succes!

@Nopster: alleen het brugelement gebruikte ik. Het klinkt af en toe inderdaad ook wat 'midden' maar dat zal aan de brakke opname liggen denk ik

@Kim Wilson: Uiteraard! en je mag 'm ook misbruiken...

drap
4 mei 2007, 02:31
Neem je 'm ook mee naar de meeting? (ik ga er van uit dat je komt). Ik wil wel eens een vergelijk doen met de mijne :rockon:

Helter Skelter
4 mei 2007, 07:07
Neem je 'm ook mee naar de meeting? (ik ga er van uit dat je komt). Ik wil wel eens een vergelijk doen met de mijne :rockon:

ok!

ik weet niet welk type jij hebt maar deze heeft het S-1 Switching systeem. Ik ga morgen Live uitproberen of dat echt wat is, het klinkt in ieder geval veelbelovend

S-1 switching: http://www.fender.com/products/s1/

Yamhammer_71
4 mei 2007, 08:27
Hey mooi clipje, goed gespeeld!! Altijd lekker blues :)

Ik zou weleens zo'n clip van jouw telecaster willen zien met wat effecten zoals distortion pedaal, eq etc, zonder puur en alleen door een versterker.

Ik neem aan dat je effecten live gebruikt? :satisfie:

robostrat
4 mei 2007, 08:54
huh, Clapton speelt toch op een strat ?? ;)


gefeliciteerd BTW :cooler:

FNaRK
4 mei 2007, 10:08
lekker gespeelt


alleen jammer van de gitaar, wat een spuuglelijk ding :stop:

Dylan61
4 mei 2007, 10:37
Mooie gitaar, mooi gespeeld!

Buzz
4 mei 2007, 10:38
Het zal wel door de leeftijd komen, maar ik begin Teles mooi te vinden.

Heb jij dat nou ook?
Ik vond twintig jaar geleden de tele zo'n beetje de enige non-gitaar. Geen looks vooral.

Maar dit gitaartje vind ik gewoon geweldig! Mooie looks, echt lekker soundje!

Proficiat Helter!

En errug fijn gespeeld!!

a darker shade of grey
4 mei 2007, 10:59
zoals Bert al opmerkte is het een en al pentatoniek in deze impro met idd veelvuldig gebruik van 'The Blue Note' en tweeklanken dmv hybrid picking (tegelijk de snaren aanslaan met vingers en plectrum) Staar je verder niet blind op notenkennis maar overweeg om te denken in figuren, dat werkte bij mij het beste. Blues leren is als het leren van een vreemde taal: eerst een paar woordjes, dan meer woorden die je vervolgens verbindt tot zinnetjes en als je maar lang genoeg oefent kan je een vroeg of laat een boek schrijven.

Voor een goede improvisatie is het belangrijk dat wat je denkt ook onmiddelijk kan vertalen naar je gitaar, als je veel oefent komt dat zeker vanzelf, daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

Succes!

@Nopster: alleen het brugelement gebruikte ik. Het klinkt af en toe inderdaad ook wat 'midden' maar dat zal aan de brakke opname liggen denk ik

@Kim Wilson: Uiteraard! en je mag 'm ook misbruiken...

Dank u! Oefenen is natuurlijk part of the case, daar ben ik nu steeds meer mee bezig. Maar ik heb nog een vraagje: jij speelt in je improv van hoog naar laag. De goeie noot zoeken en dan de scale spelen dat kan ik allemaal, ik kan ook prima improviseren op een hoogte zeg maar. Dus als de E van de 12e fret erin past, speel ik alleen de scale die begint bij die E. Maar hoe weet je nou welke noten je nog meer kan gebruiken? Want jij speelt bijna over de hele lengte van de hals...

drap
4 mei 2007, 11:05
ok!

ik weet niet welk type jij hebt maar deze heeft het S-1 Switching systeem. Ik ga morgen Live uitproberen of dat echt wat is, het klinkt in ieder geval veelbelovend

S-1 switching: http://www.fender.com/products/s1/

Ik heb niet dezelfde hoor. Die van jou is wel ff wat duurder. Ik heb een Japanse '62 Custom. Als het goed is heb je 'm in Ridderkerk nog gezien. Ook een sunburst met binding. Ik wil natuurlijk wel ff weten welke beter klinkt :) Die van mij zitten namelijk geen originele elementen meer in. Die S-1 switch wil ik ook in het echt wel ff aan het werk horen, lijkt me in ieder geval een superhandig systeem.

Blauw
4 mei 2007, 11:50
Wat speel je fantastisch, en wat een ubervette gitaar! Supergaaf man!

Als ik t budget heb (someday, nu arme student) wil ik ook zo'n Tele. Die zijn echt prachtig.

MichaelSS
4 mei 2007, 11:58
Dank u! Oefenen is natuurlijk part of the case, daar ben ik nu steeds meer mee bezig. Maar ik heb nog een vraagje: jij speelt in je improv van hoog naar laag. De goeie noot zoeken en dan de scale spelen dat kan ik allemaal, ik kan ook prima improviseren op een hoogte zeg maar. Dus als de E van de 12e fret erin past, speel ik alleen de scale die begint bij die E. Maar hoe weet je nou welke noten je nog meer kan gebruiken? Want jij speelt bijna over de hele lengte van de hals...

Toonladders... uch...

Ik heb een papier waar de 5 basis ladders opstaan. Als je ze wilt trek je maar aan de bel.

Meneer I.
4 mei 2007, 12:11
grrr, ik kan geen youtube kijken op 't werk, 't zal vanavond worden.
In ieder geval gefeliciteerd met de aankoop!

a darker shade of grey
4 mei 2007, 12:26
Toonladders... uch...

Ik heb een papier waar de 5 basis ladders opstaan. Als je ze wilt trek je maar aan de bel.

PM ;)

10 tekens

Dylan61
4 mei 2007, 13:00
Toonladders... uch...

Ik heb een papier waar de 5 basis ladders opstaan. Als je ze wilt trek je maar aan de bel.

PM. Ik ben zo vrij om te vragen, mag ik ze ook?...

vulvasonic
4 mei 2007, 17:12
Heeeeee Skeltertje, lekker mupke man! :rockon:

En die gitaar is ook niet vies. Maarre....., heeft deze tele nou ook zo'n deuk achterin de body?

Yamhammer_71
4 mei 2007, 17:14
Heey Helter, we wachten op een clip van je Tele MET effecten: liefst distortion. Ben benieuwd hoe de gitaar dan klinkt!!

Hoe issie live bevallen trouwens? :)

Yamhammer_71
4 mei 2007, 18:30
Laat horen, laat horen!!

Harry
5 mei 2007, 11:12
eindelijk t filmpje kunnen bekijken; lekker gitaartjeh!!!!

Over een echte versterker is het beuken geblazen...

Yamhammer_71
5 mei 2007, 14:37
Over een echte versterker is het beuken geblazen...

Ligt eraan of je effecten gebruikt ja of nee.

Met een distortion-pedaal wil het wel beuken ja. Ik hou nooit van de gain-sound die standaard op versterkers zitten (ook niet op Marshalls). Ik snap niet waarom je direct door een versterker zou gaan spelen zonder pedalen....leuk voor thuis misschien, maar tijdens een optreden kun je daar echt niet mee voor de dag komen, sorry hoor. Klinkt allemaal zo droog, eq-loos en sustainloos.
Is saaier dan saai en te puur. Gooi reverb open, distortion pedaal, equalizer en hopsakee; feest compleet. Ik ben het er niet mee eens dat je de gitaartoon dan niet meer hoort, das bullshit.

drap
5 mei 2007, 15:08
*zucht*....

AC/DC, ouwe Iron Maiden, Deep Purple, Uriah Heep, ouwe Metallica, Van Halen, etc, etc, etc...

a darker shade of grey
5 mei 2007, 15:52
*zucht*....

AC/DC, ouwe Iron Maiden, Deep Purple, Uriah Heep, ouwe Metallica, Van Halen, etc, etc, etc...

Deze post snap ik even niet, maar Yamhammer ik denk niet dat veel mensen dat met je eens zijn! Ik vind het juist mooi als mensen zoveel mogelijk uit hun versterker slepen zonder allerlei digitale shit om hun flaws te verbergen. Ik zeg niet dat ik dat niet doe, hell ik droom al jaren van een enorm pedalboard, lijkt me heerlijk! Maar de distortion zal ik altijd proberen uit de amp te halen, klinkt veel natuurlijker dan een digitaal pedaaltje...(hoewel mijn versterker voorlopig ook nog ff digitaal is ;))

drap
5 mei 2007, 17:39
Voorbeelden van bands die hun distortion/overdrive uit hun versterker haalden. Van Halen was nog wel het grootste voorbeeld ervan. Het verhaal van Yamdrammer is gewoon kul en berust op een gebrek aan ervaring.

Squier4ever
5 mei 2007, 17:46
Voorbeelden van bands die hun distortion/overdrive uit hun versterker haalden. Van Halen was nog wel het grootste voorbeeld ervan. Het verhaal van Yamdrammer is gewoon kul en berust op een gebrek aan ervaring.

:D:D lijkt het idd wel op ja....

Yamhammer_71
5 mei 2007, 19:19
En waar haal je de equalizer dan vandaan als je rechtstreeks door de versterker speelt?

Voor mij is de Gary Moore sound (het nummer 'The Loner' o.a en zo nog veel meer) de ultieme gitaarsound. Ik kan al horen dat dit niet rechtstreeks vanuit de versterker wordt gespeeld. Die man speelt met heerlijk veel gain en een toon waar je ''u'' tegen kan zeggen. Via een Marshall The Guv'nor pedaal, compleet met equalizer. DAT is hoe een gitaar behoort te klinken en al helemaal een Les Paul, maar dat is mijn ervaring en mening.

Ik vind het geluid rechtstreeks uit een versterker zo droog als maar zijn kan. Ook de sound van Angus Young vind ik erg droog, te classic rock achtig. Het mag dan wel tot de legendarische gitaarsounds behoren, maar ik vind het veel te vintage, droog en te 'classic'.

Mitch
5 mei 2007, 19:31
Ik zet ook erg graag wat aan, maar da's meer gemak en een behoefte aan veelzijdigheid op zelfde volume niveaus. Van clean naar crunch naar lead kan ook wel met mijn aleen mijn amp, maar da's qua volume alleen te doen op een ruim buitenpodium of zo. Maar om het nou om te draaien, dat een gitaar + amp te droog klinkt gaat wel ver. Maakt ook niet uit, want het is gewoon een mening, niets meer of minder.

Anyway Helter, inderdaad erg lekker gespeeld en ja, die Tele customs zijn erg mooi. De hals lijkt alleen een beetje bleekjes, of lijkt dat maar zo door de opname ?

guitardude
5 mei 2007, 20:32
En waar haal je de equalizer dan vandaan als je rechtstreeks door de versterker speelt?

Voor mij is de Gary Moore sound (het nummer 'The Loner' o.a en zo nog veel meer) de ultieme gitaarsound. Ik kan al horen dat dit niet rechtstreeks vanuit de versterker wordt gespeeld. Die man speelt met heerlijk veel gain en een toon waar je ''u'' tegen kan zeggen. Via een Marshall The Guv'nor pedaal, compleet met equalizer. DAT is hoe een gitaar behoort te klinken en al helemaal een Les Paul, maar dat is mijn ervaring en mening.

Ik vind het geluid rechtstreeks uit een versterker zo droog als maar zijn kan. Ook de sound van Angus Young vind ik erg droog, te classic rock achtig. Het mag dan wel tot de legendarische gitaarsounds behoren, maar ik vind het veel te vintage, droog en te 'classic'.
Dat dat voor jou de ultieme gitaarsound is betekend niet dat dat het voor ons ook is. Ik heb het nummer net even geluisterd en vondt het wel gaaf klinken, maar om het nou de ultieme sound te noemen...
Overigens sinds wanneer hebben amps geen equalizer? en wie zegt dat je die altijd nodig hebt ;)

drap
5 mei 2007, 20:36
En waar haal je de equalizer dan vandaan als je rechtstreeks door de versterker speelt?

Voor mij is de Gary Moore sound (het nummer 'The Loner' o.a en zo nog veel meer) de ultieme gitaarsound. Ik kan al horen dat dit niet rechtstreeks vanuit de versterker wordt gespeeld. Die man speelt met heerlijk veel gain en een toon waar je ''u'' tegen kan zeggen. Via een Marshall The Guv'nor pedaal, compleet met equalizer. DAT is hoe een gitaar behoort te klinken en al helemaal een Les Paul, maar dat is mijn ervaring en mening.

Ik vind het geluid rechtstreeks uit een versterker zo droog als maar zijn kan. Ook de sound van Angus Young vind ik erg droog, te classic rock achtig. Het mag dan wel tot de legendarische gitaarsounds behoren, maar ik vind het veel te vintage, droog en te 'classic'.

Een buizenoverdrive is droog tegenover transistoroversturing... ik hou het er maar op dat je er niks aan kan doen zo langzamerhand...

Maurice_732
6 mei 2007, 10:56
Echt een mooie gitaar:) Gefeliciteerd! :speed:

Fumi SG
6 mei 2007, 12:16
Fijne gitaar Helter! Klinkt een beetje dun, maar dat zal aan de opname liggen. Je hoort er wel die lekkere Teletwang in, heerlijk! Ik vind hem er alleen een beetje goedkoop uitzien.. maar ook dat zal aan de opname liggen!:satisfie:

@Bert, noem het leeftijd maar ik ben ook al helemaal weg van Tele's en nog lang geen ouwe zak.:sssh:

En Yamdrammer, hou nou eens op en accepteer gewoon dat de meerderheid van de Gitaarnetters beter weet waar ze mee bezig zijn dan jij. Je kunt er wel iedere keer tegen in gaan door alleen maar nonsens te praten maar neem van mij aan dat dat niet werkt. Je ziet nu wel hoe de meesten hier over je denken en eerlijk gezegd... als ik een post van jou zie, lees ik ook meteen door want van 9 van de 10 keer staat er dom geouwehoer.

Squier4ever
6 mei 2007, 12:22
Een buizenoverdrive is droog tegenover transistoroversturing... ik hou het er maar op dat je er niks aan kan doen zo langzamerhand...

:D:D:D het wordt idd vrij kansloos nu ja....

Yamhammer_71
6 mei 2007, 13:10
... als ik een post van jou zie, lees ik ook meteen door want van 9 van de 10 keer staat er dom geouwehoer.

Nee die posts van jou, Mister Fumi Pumi :chicken:

bass blom
6 mei 2007, 13:14
http://www.werkzeugforum.de/uploads/pics/milwaukee_kango_900_K.jpg

misschien moet yamdrammer zo'n ding gaan halen om die plaat voor z'n kop mee aan te pakken?

AutoStatic
6 mei 2007, 13:29
Ligt eraan of je effecten gebruikt ja of nee.

Met een distortion-pedaal wil het wel beuken ja. Ik hou nooit van de gain-sound die standaard op versterkers zitten (ook niet op Marshalls). Ik snap niet waarom je direct door een versterker zou gaan spelen zonder pedalen....leuk voor thuis misschien, maar tijdens een optreden kun je daar echt niet mee voor de dag komen, sorry hoor. Klinkt allemaal zo droog, eq-loos en sustainloos.
Is saaier dan saai en te puur. Gooi reverb open, distortion pedaal, equalizer en hopsakee; feest compleet. Ik ben het er niet mee eens dat je de gitaartoon dan niet meer hoort, das bullshit.

Dude, waar haal je die onzin vandaan? Sinds wanneer kan iets te puur en te classic klinken? Echt wat een kolder. En ELKE goeie versterker heeft een equalizer (bass/mid/treble/presence e.d.). Als ik jouw posts zo lees vraag ik me echt af wat voor spullen jij nou precies zelf hebt en of je wel eens echt lekker in een oefenruimte of op een podium hebt gebeukt op een goeie gitaar met dito versterker. En of je zelf wel eens naar optredens gaat. Er zijn echt massa's karrevrachten vol met volksstammen die zonder effecten spelen, rechtstreeks ingeprikt in de versterker.

@Helter Skelter: mooie bak, fijne riedels ook op MySpace. Leuk materiaal om als leidraadje te gebruiken om wat dingetjes aan te leren, cool!

a darker shade of grey
6 mei 2007, 13:58
Okee let's cut the crap guys!

Ik stel voor dat we back on topic gaan of anders maar sluiten die hap. Dit gaat nerges over, dus stop met het afzeiken van elkaar voordat dit nog erger wordt!

Squier4ever
6 mei 2007, 14:02
Okee let's cut the crap guys!

Ik stel voor dat we back on topic gaan of anders maar sluiten die hap. Dit gaat nerges over, dus stop met het afzeiken van elkaar voordat dit nog erger wordt!

ja moeder....

Fumi SG
6 mei 2007, 14:07
Nee die posts van jou, Mister Fumi Pumi :chicken:

Mister Fumi Pumi??:???:

Probeer eens wat meer te zeggen dan alleen mijn post om te draaien. Dit zegt mij genoeg over jou. Het beeld dat ik al van je had wordt nog eens versterkt..

Je moeder.. :D

Squier4ever
6 mei 2007, 14:18
Mister Fumi Pumi??:???:

Probeer eens wat meer te zeggen dan alleen mijn post om te draaien. Dit zegt mij genoeg over jou. Het beeld dat ik al van je had wordt nog eens versterkt..

Je moeder.. :D

ik zei JA moeder :D

Fumi SG
6 mei 2007, 14:20
ik zei JA moeder :D

Ik zeg niks meer.. :satisfie:

a darker shade of grey
6 mei 2007, 15:16
Hey ik probeer het alleen leuk te houden he.....

Squier4ever
6 mei 2007, 15:18
Hey ik probeer het alleen leuk te houden he.....

ja moeder :D

a darker shade of grey
6 mei 2007, 16:10
ja moeder :D

For crying out loud! :p

Harry
7 mei 2007, 16:29
Ligt eraan of je effecten gebruikt ja of nee.

Met een distortion-pedaal wil het wel beuken ja. Ik hou nooit van de gain-sound die standaard op versterkers zitten (ook niet op Marshalls). Ik snap niet waarom je direct door een versterker zou gaan spelen zonder pedalen....leuk voor thuis misschien, maar tijdens een optreden kun je daar echt niet mee voor de dag komen, sorry hoor. Klinkt allemaal zo droog, eq-loos en sustainloos.
Is saaier dan saai en te puur. Gooi reverb open, distortion pedaal, equalizer en hopsakee; feest compleet. Ik ben het er niet mee eens dat je de gitaartoon dan niet meer hoort, das bullshit.

huh ?

Yamhammer_71
7 mei 2007, 16:37
huh ?

Huh?...........

Fumi SG
7 mei 2007, 16:49
Kan er geen ban geregeld worden ofzo? Dat gedram begint wel een beetje op Scali te lijken, die dreef ook altijd door. Eén verschil, Yamdrammer weet ook nog niet waar ie het over heeft.

Zei ik dat?! Huh?:nervous:

Yamhammer_71
7 mei 2007, 16:50
Kan er geen ban geregeld worden ofzo? Dat gedram begint wel een beetje op Scali te lijken, die dreef ook altijd door. Eén verschil, Yamdrammer weet ook nog niet waar ie het over heeft.

Zei ik dat?! Huh?:nervous:

Jij dramt door schat.

almarvk
7 mei 2007, 16:52
@Yammerhammer_71: kappen nu. Ik wil hier geen tweede Scali hebben.

Back ontopic please!

Fumi SG
7 mei 2007, 16:58
Helter, zou je een keer een clipje kunnen maken van je Tele (rechtstreeks:chicken: ) in je DSL? Volgens mij moet je daar toch érg lekker mee kunnen rock 'n rollen. Ik ben een tijdje terug aan het testen geslagen maar ik kreeg geen lekkere scheur uit de DSL, en dat terwijl ik bij bands die over DSL's spelen toch bijna altijd een vette sound hoor.

Edit: spelfoutje weggehaald.

Helter Skelter
7 mei 2007, 20:29
Helter, zou je een keer een clipje kunnen maken van je Tele (rechtstreeks:chicken: ) in je DSL? Volgens mij moet je daar toch érg lekker mee kunnen rock 'n rollen. Ik ben een tijdje terug aan het testen geslagen maar ik kreeg geen lekkere scheur uit de DSL, en dat terwijl ik bij bands die over DSL's spelen toch bijna altijd een vette sound hoor.

Edit: spelfoutje weggehaald.

hmm, een thuisclipje van de Tele in een DSL die over z'n nek gaat gaat helaas niet lukken, voordat dat een beetje gaat klinken ben ik al lang en breed gearresteerd wegens geluidsoverlast :o

Vrijdag en zaterdag a.s. gaat er weer gefilmd worden bij de optredens, als er een representatief clipje bij zit zal ik 'm hier posten :)

Helter Skelter
25 mei 2007, 17:55
Op verzoek een kort clipje van de Tele met het S-1 switching systeem aan en wat meer gain in het geluid

De gitaar is zoals je kan horen bij het testakkoord een beetje out of tune maar de camera draaide al en dan kan je niet meer terug natuurlijk :satisfie: maar ik hoop dat de S-1-sound een beetje over komt

Right here --> http://www.youtube.com/watch?v=tOhDUkw0j-U

glacius
25 mei 2007, 19:20
om heel eerlijk te zijn vind ik het maar nix. helter skelter en een tele :stop:

en dat geluid.......... het prikt er niet door .. dunnetjes en kaal .. waar is je tone ?

Mitch
25 mei 2007, 20:05
Ja, dat krijg je als je je gitaar niet in je nek hangt !

Speel je hier nu alleen met volume, of is dat de S1 truuk ? KLinkt erg vet voor een solootje op brugelement.
Wel lachen dat die mic trouwens ook gewoon de unplugged attack opneemt :D

Harry
26 mei 2007, 11:01
okee, ik ga me helemaal suf oefenen om niet compleet voor lul te staan op het komende gitaarnetfestival.

Helter Skelter
26 mei 2007, 21:43
om heel eerlijk te zijn vind ik het maar nix. helter skelter en een tele :stop:

en dat geluid.......... het prikt er niet door .. dunnetjes en kaal .. waar is je tone ?

hehe :D

het nadeel van 'opnamen' met een fotocameraatje is dat al het laag er uit wordt gefilterd. Ik neem met dit ding ook wel eens wat op in het oefenhok of optredens en dan is het net of er geen bassist meespeelt, het geluid heeft dan totaal geen 'body'

In het echt klinkt het een stuk beter en dat had je zelf kunnen ondervinden als je gewoon naar de Groningen-meeting was gekomen!

@Mitch: helemaal de S-1 truc :)

@ Har: ik zie je morgen! (en niet zo bescheiden hè ;) )

drap
26 mei 2007, 22:15
Ik vond het wel grappig te horen hoeveel verschil er zit tussen de ene en de andere tele op de meeting. Die van mij klinkt veel milder, minder output, maar wel met diezelfde twang en die van jou klinkt wat gemener, pinniger, wat ik ook erg gaaf vond. Het enige waar ik nog niet over uit ben is die contoured body van je tele. Enerzijds vind ik het wel tof lijken, maar anderszijds niet echt identiek. Die S-1 functie vond ik wel te gek trouwens, ideaal voor solo's of een lekker smerige riff.

edit: En die hals van je tele voelde ook lekker aan, beter dan die van mij. Meer afgerond ofzo. Jammer dat ie niet linkshandig is...