PDA

View Full Version : Maple neck of niet?



bass blom
3 mei 2007, 12:49
Les Paul Custom
1975 ongeveer, geen puntje op i headstock, pancake body, in potgat duidelijk 2 mm geel tussen twee plakken rood mahonie..
Maar onder trussrod cover lijkt het maple..

http://www.hetgelegevaar.nl/LPCneck.jpg

Hoe zit dat, historici? :D
En als we dan toch bezig zijn, hoe is het verhaal van de dikke/dunne binding in cutaway?

http://www.hetgelegevaar.nl/LPCbinding.jpg

Of is dat een standards kwestie?

Jimwoud
3 mei 2007, 12:55
Gadver, ziet er echt vies uit!!

bass blom
3 mei 2007, 12:57
ja dit is rauwe Gtar pr0n :D

Herman
3 mei 2007, 14:11
Beetje offtopic, maar bij dat eerste plaatje leek et wel een verrotte vis zonder naar beneden te scrollen :o

Nickname
3 mei 2007, 17:56
Beetje offtopic, maar bij dat eerste plaatje leek et wel een verrotte vis zonder naar beneden te scrollen :o


Whahaha.. precies ja! maargoed.. als je (topicstarter) in het vervolg dus foto's opt forum zet.. zou je ze dan mss ietsiepietsie kleiner kunnen maken aub :satisfie: voor de rest heb ik eigenlijk geen antwoord op je vraag helaas...

Agent_Smith
3 mei 2007, 18:40
Custom hebben idd de smalle binding afaik. Veel mensen vergeten dat (in dat opzicht) Customs en Deluxes/Standard twee totaal verschillende producten waren in die tijd. Het puntje op de i zegt ook heel weinig. Dat ontbreekt bij mijn weten eigenlijk altijd op 70s Customs.
1975 is natuurlijk de overgangsperiode qua neckmatriaal. Ziet er idd erg licht uit, maar ik zie ook donkerdere plekken. Moeilijk te zeggen dus...

bass blom
3 mei 2007, 18:43
ja het gekke is, achterop de hiel is een stukje lak weggesleten en daar zie ik veel roder materiaal..
dat was moeilijk op de foto te zetten.

Agent_Smith
3 mei 2007, 22:23
Ja, onder de TRC, de plekjes waar je blank hout ziet, lijkt het toch idd verdacht veel op mahonie.

Realeigo
3 mei 2007, 22:29
Dat beschaduwde stukje van de trusrod cavity, lijk toch verdacht veel grain van maple te hebben.

Agent_Smith
3 mei 2007, 23:11
Dat beschaduwde stukje van de trusrod cavity, lijk toch verdacht veel grain van maple te hebben.

Tuurlijk, maar het lijkt eerder of daar 'iets overheen' zit ofzo... (lees: dikke laag lijm ofzo)

Orpheo
9 mei 2007, 11:51
ik weet t niet precies. t lijkt mahonie; de grain die ik zie lijkt op mahonie.

over de binding: het is de dunne versie. in de jaren 70 begon men met de brede binding; mijn '76ers hebben/hadden wel de brede versie...