PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Sennheiser wireless?



snaerplanck
3 mei 2007, 10:59
Ik ben van plan een wireless set aan te schaffen en nu viel mijn oog op de Sennheiser series.
Als instapmodel hebben ze de Sennheiser Freeport 72. En de volgende stap is de EW172. Daar zit al een behoorlijk prijsverschil tussen. (189e -> 425e)

Kan iemand mij adviseren wat wijsheid is? gewoon eens proberen met het instapmodel, of is dat weggegooid geld?

Het idee is de wireless set live te gaan gebruiken om meer bewegingsvrijheid te krijgen!! :cooler:

alsvast bedankt!

cardinal
3 mei 2007, 19:04
Ik heb geloof ik een ew 100 en een maat een wat voordeliger serie. Met name de grote en de extra dingetjes maken de prijs. Geluidsmatig maakt het volgens mij niet veel uit.

Heb trouwens met zender en met snoer geprobeerd en met snoer is echt veel mooiere sound. Had niet gedacht dat het zo duidelijk te horen zou zijn. Veel meer laag in de sound, meer ballen.

Duvel
4 mei 2007, 16:56
Ikzelf heb de ew172G2 en ben er enorm tevreden over!
Het is wel belangrijk een G2 te hebben in mijn opinie daar deze gebruik kan maken van herlaadbare LR6 batterijen (1,5 V spullen die ook wel in afstandsbedieningen ed. zitten). De oudere ew172 serie gebruikt 9V batterijen die niet van het herlaadbare type zijn en is een echter batterijen vreter...
Als je de signaalsterkte vooraf goed in balans gebracht hebt met jou pick-ups, heb ik zeeeer weinig last van signaal vermindering of minder dynamiek in mijn sound. Je kan wel absoluut niet dezelfde instelling gebruiken voor een strat met single coils en bijvoorbeeld een gitaar met EMG humbuckers. Als je goed afgesteld staat voor de EMG's zal de strat echt kl*te klinken met enorm verlies aan dynamiek. Ik vind de ew172G2 echt een fantastisch ding en zou niet meer zonder willen optreden!
Het enige minpuntje vind ik de schroef connectie tussen de zender en de draad met de input jack. Enige voorzichtigheid is geboden of het kan na een tijd beginnen kraken!