PDA

View Full Version : TV-jones element erin zetten...



Jay75
3 mei 2007, 10:31
Ik heb een Duesenberg TV Starplayer.
(www.duesenberg.de --> hollowbody ) en het brug element wil ik vervangen.

Nou heb ik gisteren de door mij bestelde TV-JOnes Classic plus binnengekregen uit de USA, maar ik heb nog nooit een element verwisseld. Kan wel een beetje solderen, dus dat moet lukken of niet, is het erg lastig?

Er zitten 2 draden aan het TV-Jones element, maar moet je nog ergens op letten met het erin zetten etc>?

Ik zie soms hele schema's maar daar snap ik niks van.

Mijn gitaar heeft een 3 way switch, nek - midden - brug.

EITJE ?? Of lastig?

Ik heb gezocht op het forum maar kon niet echt iets vinden.

madman
3 mei 2007, 10:40
als het goed is moet dat een eitje gaan zijn, gewoon de hot wire daar naar waar die van de oorspronkelijke pup zat, zelfde voor de ground wire...

jimihattricks
3 mei 2007, 11:15
lijkt mij ook.. maarehm kom je er wel makkelijk bij? (omdat het een hollowbody is).. anders kan het nog een moeilijke klus worden

sowieso altijd de body met een doek of i.d. beschermen..

(btw, je gaat geen spijt krijgen van die pickups, heb er eentje in mijn strat zitten (brug), en ik vind ze helemaal de shit! :rockon: )

Jay75
3 mei 2007, 11:50
Ja ik denk ook dat t heel vet gaat klinken, ik heb nu Classics in mijn Gretsch Silver Jet, ik had TV gemaild dat ik eigenlijk een net iets hogere output zocht en hij raadde me deze aan. Ik hoop op een beetje dezelfde sound ( lekkere twang ) maar net iets vetter dan de Gretsch.

Ik zal de slagplaat er morgen eens afhalen, ik hoop dat daar ruimte is :)

Dus het is eigenlijk een kwestie van die andere lossolderen en deze op dezelfde plek vastzetten dus!

jimihattricks
3 mei 2007, 14:42
Ja ik denk ook dat t heel vet gaat klinken, ik heb nu Classics in mijn Gretsch Silver Jet, ik had TV gemaild dat ik eigenlijk een net iets hogere output zocht en hij raadde me deze aan. Ik hoop op een beetje dezelfde sound ( lekkere twang ) maar net iets vetter dan de Gretsch.

Ik zal de slagplaat er morgen eens afhalen, ik hoop dat daar ruimte is :)

Dus het is eigenlijk een kwestie van die andere lossolderen en deze op dezelfde plek vastzetten dus!

owja, die duesenbergs hebben een slagplaat idd.. ja, dan is het basically een kwestie van de draden die er zitten losmaken, en de nieuwe vastmaken.. succes!