PDA

View Full Version : Ibanez AW serie



durango
9 januari 2003, 22:34
Hallo allemaal.

Ik heb sinds ca. een jaar les en gebruik een Yamaha FG400.
Ik wil op termijn overstappen op een Ibanez AW100, 200 of 400, de CE (versterkte) serie.

Wat zouden redelijke prijzen zijn voor deze gitaren in goede staat op de 2e hands markt?

Wat zou mijn Yamaha nog waard zijn bij een inruil? Hij is in goede staat.

Alvast bedankt,
Ron

durango
11 januari 2003, 23:57
Hé.....is hier dan niemand die antwoordt op mijn vragen heeft of ben ik te ongeduldig?

Thanks,
Ron

Luca P
12 januari 2003, 09:04
Eh...ik heb geen idee hoe die nieuwe AW's zijn.
Die van mij heb ik al 13 jaar en die bevalt nog prima. Ik denk dat de nieuwe ook wel ok zijn.

Hankey
12 januari 2003, 22:00
Ik heb een AW200 (nieuwprijs 299 pleuro) en die bevalt prima. Ik vind ze beter klinken dan veel andere gitaren in dezelfde prijsklasse en daarnaast ze zijn erg goed gebouwd en afgewerkt. De mijne heeft echter geen CE en geen element en ik zou daarom ook niet weten hoe de CE versies versterkt klinken...

Ibanez RuleZ
13 januari 2003, 11:06
heb je zeker bij feedback gekocht? ik ga morgen ook eens kijken wat dat nou voor gitaar is. was die van jou de VV uitvoering?

harrald

durango
13 januari 2003, 11:16
He, bedankt voor jullie reacties.

Dat die gitaren goed klinken en fijn spelen is mij bekend maar wat ik eigenlijk wil weten is wat de CE serie op de 2e-hands markt doet.

Het valt mij namelijk op dat de versterkte versie nieuw, een heel stuk duurder is dan de niet versterkte.

Ron

Hankey
13 januari 2003, 12:05
Op 2003-01-13 11:06, schreef Ibanez RuleZ:
heb je zeker bij feedback gekocht? ik ga morgen ook eens kijken wat dat nou voor gitaar is. was die van jou de VV uitvoering?

harrald


Ik heb hem idd bij feedback gekocht, maar de VV versie was uitverkocht dus ik heb de NT (natural) versie. Klinkt hetzelfde en is even mooi afgewerkt, dus...

Rempejack
19 maart 2003, 14:24
Ik heb gister de AW400 gekocht. Ik had hem in de winkel vergeleken met een AW100 maar vond de 400 stukken voller en luider, wat ik eprsoonlijk mooier vind. Mooie parelmoer inleg en geen foutjes. Ziet er mooi uit en klinkt echt heel goed. Solid top en solid mahogany back, voor 350,-. Trouwens, als iemand nog wat meer specs heeft over deze gitaar, dan hoor ik het graag. Hij is volgens mij uit de vorige serie Artwoods en nergens meer info te vinden! Ook niet in de winkel...

durango
19 maart 2003, 14:32
Ik heb een nieuwe AW 400CE met Fishman pickup aan kunnen schaffen bij Feedback Utrecht voor 475,- euro. Zoals verwacht een hele mooie gitaar en ik ben er dan ook zeer tevreden mee. Is inderdaad heel mooi afgewerkt en voorzien van de Fishman Prefix eq. Was volgens mij de laatste en ze worden helaas niet meer gemaakt.

SchaapOpJeHoofd
29 maart 2003, 21:55
Ik heb al een paar jaar een AW 300CE NT (Dreadnought met cutaway, iets anders dan nu op de Ibanez site staat) en hij bevalt me prima. Heb laatst een 400 bij Feedback bespeeld en het viel me op dat deze een stuk minder bas had dan mijn gitaar. Wellicht door het leeftijdsverschil. Ik had wel een paar kleine schoonheidsfoutjes, maar ik ben verder vrij weinig gitaren in deze prijsklasse tegengekomen die zoveel warmte, volume en sprankelendheid hadden als deze gitaren.

Rempejack
31 maart 2003, 01:28
Voor de geinteresseerden omdat de specs haast niet te vinden zijn op het net of waar dan ook.. (Ibanez AW400NT)

Drednought Body ( NON Cutaway )
Abalone Rosette soundhole
Brown/ Pearl Grover Tuners
Solid Engelmann Spruce Top
Mahogany solid Back, and mahogany Sides
At the time it listed at $599.99 and was also available as an Acoustic
Electric with Fishman Electronics at $899.99.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rempejack op 2003-03-31 01:29 ]</font>