PDA

View Full Version : Vraagje over Gibson Les Paul Special op marktplaats



Steeff
2 mei 2007, 18:45
Ik zie hier (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/88495687-gibson-les-paul-special-2005-zwart-met-creme-fittings.html?return=eJxNyMsKgzAQheF3EXSnaVRUIiL2T VI71JArmZEWS9%2B9satuzv9xpODircRlRMG7TmS36J8I40YUB GPaB3CVlVFTMFISVs4wux8KdAmuVA4p7hYcgWPopIz%2FT%2Fl QJGMqGNAUFa4bW%2Ft2qDayZn6ZiRd3nMjnzcLz5mrSLH09nKx Ptj9S4qFCokeVXBdharPx8wWuCj29&df=1&p=4&fta=eNpN0ktuAjEMANC7ZME6dpyPPeIsaCSqaqSpQB1KURF3b% 2BIA8YZRnuIvmSXJfZMi7ud7PVzndXPTJhTE3dY97I7b%2FnIS mFaQjGVaUTLVz0X%2BlvN02hbB3XlPGiLuPH9%2BuGkRqseaYD nWXLMEL%2FdF%2FKRF2OfIGaBdA0MIvhEOyilho%2FAihIA%2B vvIrJR%2BYQqM4ArH%2BNEqdSiGOqShlc4tCaVQMIaZG%2FAxk 5siptzraJ86sXcDonwiB1MYAFIg0HYRhGEiHAhoGz7IQrfV9QB rmS%2B41srEcdXwoxlLpse85PKWCeg%2FHHKFE1DkQrAGroTFi 7Q%2BDtdxjyVrqNaI10v1hshZ0B5itYbdire8UeVgGrrM9NmFx X%2FPt0F5cfWTH%2Bme0KVDc%2FNseoxfnnufr%2B%2Fz4B5Nq s9E%3D) een Gibson Les Paul Special voor 600€ op marktplaats. 600€!?!

Ziet er iemand een addertje onder het gras? De verkoper heeft het over een 'uitgeklede' standaard, wat bedoelt hij hier precies mee?

Sorry dat ik zo slecht geinformeerd ben, maar als dit echt wat is dan wil ik m'n kans grijpen.

bass blom
2 mei 2007, 19:02
ik zag hem ook al ja, eerder een uitgeklede studio.
in amerika nieuw $760-999 gebruikt $450-700
beetje speelgoedachtig haast vind ik hem er uit zien.

cas121
2 mei 2007, 19:04
volgens mij had je die een paar jaar geleden, een special plus ofzo, met Hb's in plaats van p100's. idd een beetje een LP studio alleen dan zonder maple top, wel een fijne hals hebben die dingen..

C

Dirkdewaard
2 mei 2007, 19:44
Nieuw waren die dingen 1200 gulden, een vriend van me heeft er een, opzich geen gekke gitaar.

smandert
2 mei 2007, 19:48
Je hebt ze ook nog steeds nieuw he! Alleen iets anders bewerkt. Ik heb vorig jaar, nieuw!, een special worn cherry met HB's (zelfde Alnico's) voor € 850 gekocht, bij Feedback in R'dam. zie hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1259035&postcount=452) voor plaatjes. Nu hebben ze daar de faded yellow of zo.klik hier (http://www.feedback.nl/?id=55&b=11999)

Is een echte Gibson, heeft wat minder body, andere top denk ik, dan Standards. Speelt wel als een tiet! :rockon: Niks mis mee dus.

Steeff
2 mei 2007, 20:25
Hm, humbuckers houd ik wel van. Maar is 600€ een normale prijs dan voor zo'n gitaar? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een gibson les paul onder 800€ gezien..

Wat houdt 'faded' dan precies in? En dit is toch geen faded?

Stel dat ik een kijkje ga nemen, heeft iemand tips waar ik op moet letten?

Squier4ever
2 mei 2007, 21:15
ik vind het er nep uitzien, kan aan mij liggen.
die inlays kloppen volgens mij niet, specials hebben bij mijn weten dot inlay.
ook de knobs en trusscover doen nep aan, maar die kunnen vervangen zijn....

Steeff
2 mei 2007, 21:38
Trussrod cover en knoppen zijn inderdaad vervangen, staat in de advertentie. Inlay weet ik niet.

bass blom
2 mei 2007, 21:40
ja die inlays vond ik ook vaag van die smalle stukjes..

Dirkdewaard
2 mei 2007, 21:44
ik vind het er nep uitzien, kan aan mij liggen.
die inlays kloppen volgens mij niet, specials hebben bij mijn weten dot inlay.
ook de knobs en trusscover doen nep aan, maar die kunnen vervangen zijn....

Deze serie niet, inlay is origineel.

Squier4ever
2 mei 2007, 21:47
ok, ben niet zo heel bekend met de specials.
mooi vind ik et iig niet.

Agent_Smith
2 mei 2007, 22:16
Deze serie niet, inlay is origineel.

Yep, inderdaad. Klopt gewoon.

Noid
2 mei 2007, 23:23
Dit ding heeft toch gewoon een platte bovenkant (slab) of vergis ik me nou?

Tupelo
2 mei 2007, 23:31
Vind het wel een sympathieke advertentie.
Hij is vrij duidelijk, lijkt me iemand die niet van handelen houdt.
Geen gedoe, € 600,- & 'ie is van jou.
Enerzijds goed dat je alert bent, anderzijds toch jammer dat je dus eigenlijk bij aanvang wantrouwend staat tegenover een buitenkansje.

Overigens wel maffe inlays. :D

Dirkdewaard
3 mei 2007, 08:47
Yes, platte bovenkant en zeker geen buitenkansje.
Voor 500 is het een leuk ding.

cas121
3 mei 2007, 09:11
je ziet dat die rode en bruine specials met p100's (of inmiddels waarsch p90's bij de meeste eigenaren) toch hun waarde beter vasthouden dan deze... ik vind het qua bespeelbaarheid hele fijne gitaren. uiterlijk is minder, lelijke inlays, geen neck binding etc, dat was eerst wel beter op specials.

C

Dirkdewaard
3 mei 2007, 09:20
je ziet dat die rode en bruine specials met p100's (of inmiddels waarsch p90's bij de meeste eigenaren) toch hun waarde beter vasthouden dan deze... ik vind het qua bespeelbaarheid hele fijne gitaren. uiterlijk is minder, lelijke inlays, geen neck binding etc, dat was eerst wel beter op specials.

C

Waarde vastheid zit wel goed, ze waren nieuw 1200 gulden. (zonder de 10% die de meeste winkels gaven over die prijs.)
Ik heb veel gespeeld met een gitaar als deze en heb zelf een SG special zonder binding of mooie inlay en het zijn beide erg goede gitaren, maar gewoon iets simpeler. Gewoon rock 'n roll. :rockon:

steph
3 mei 2007, 09:39
Het is een eenvoudige Gibson waar je lekker mee kunt rocken. Ik heb te duure Gibsons gehad waar ik niet mee durfde te rocken!
Ik zou best wel zo'n faded geval d'r bij willen hebben voor de ruige optredens (lees: te kleine podia, gevaarlijk publiek), kan ik m'n standard in de koffer laten.

cas121
3 mei 2007, 09:49
oh maar niks tegen simpele gibsons hoor, ik heb zelf onder andere een LP studio '93, een SG special '94 en een the paul '79, allen gekocht voor minder dan 600 euro en stuk voor stuk perfecte scheurijzers..

C

Nellyrocks
3 mei 2007, 10:18
Ik vind het eigenlijk gewoon een lelijk ding. Het ook wil ook wat toch. Vast voor het zefde geld iets beters te krijgen.

Kim Wilson
3 mei 2007, 10:20
Ik vind het eigenlijk gewoon een lelijk ding. Het ook wil ook wat toch. Vast voor het zefde geld iets beters te krijgen.
Idd, het oog wil ook wat. En ik vind het wél een heel gaaf ding. Dit is een Gibson die ik ook nog zou kunnen betalen, ooit. Lekker no-nonsense scheuren, mooi toch? :)

Steeff
3 mei 2007, 10:21
Okee, dank, ik weet genoeg.

In principe heb ik geen nieuwe gitaar nodig. Ik speel nu nog minder dan een jaar en m'n squiertje voldoet. Ik ben er nog altijd heel blij mee :)

Maar stel dat dit echt een buitenkans was, een _echt_ goede gitaar voor weinig geld, had ik hem zo gekocht. Een nieuwe gitaar komt toch wel ooit, of het nu nu is of volgend jaar. Maar het is dus blijkbaar niet echt een buitenkans.

En daarom wens ik de nieuwe eigenaar, wie het ook moge zijn, erg veel plezier ermee ;)


Enerzijds goed dat je alert bent, anderzijds toch jammer dat je dus eigenlijk bij aanvang wantrouwend staat tegenover een buitenkansje.

Jah, dit komt vooral doordat ik eigenlijk niet heel veel over gibson weet. Ik heb nog nooit zo'n 'goedkope' gibson gezien, en toen ik de advertentie las kwamen er toch wat vragen naar boven. Daarom deze post.



(sjah, en zo heeft die advertentie nog aardig wat hits gekregen ook denk ik.. Was niet de bedoeling hoor :P)

jozum
3 mei 2007, 11:42
ik vind 'em juist weer vet. Zou zo'n ding wat meer twang hebben dan een 'gewone' les paul?

bass blom
3 mei 2007, 11:50
logisch dat we tegenwoordig wantrouwend staan tegenover advertenties.

het is makkelijker nu door marktplaats enzo iets te zoekn, maar er is ook veel bedrog.

dit leek mij zeker geen bedrog maar gewoon een simpele gitaar voor bijbehorende prijs.
zo'n verhaal erbij over artrose maakt het wat moeilijk denk ik en daarom is het ook verstandig van de adverteerder bieden niet aan te zetten.

smandert
3 mei 2007, 12:04
Maar stel dat dit echt een buitenkans was, een _echt_ goede gitaar voor weinig geld, had ik hem zo gekocht. Een nieuwe gitaar komt toch wel ooit, of het nu nu is of volgend jaar. Maar het is dus blijkbaar niet echt een buitenkans.

Dat is wel weer heel kort door de bocht. Het is een goede gitaar voor een mooie prijs. Laat je niet van de wijs brengen door 'mooi of niet mooi'. Als je hem zelf wel mooi vind, is dat toch goed? Of het een buitenkans is, hangt dus van jezelf af.

Steeff
3 mei 2007, 13:21
Het gaat me hier meer om de prijs, niet om wat anderen ervan vinden. Ik vind hem mooi, ik koop sowieso geen gitaren die ik niet mooi vind. Dus als ik hem niet mooi had gevonden, had ik hem hier niet gepost.

smandert
3 mei 2007, 13:28
Prima. Dan zeg ik: mooie prijs voor een goede, mooie kwaliteitsgitaar. :)

Steeff
3 mei 2007, 13:33
Ik begrijp dus: een goede gitaar met _bijbehorende_ prijs; dus in principe is er niets bijzonders aan. Daarom beschouw ik het niet als een 'buitenkansje'.