PDA

View Full Version : Gaas voor achterplaat plexi versterker



Chris Winsemius
2 mei 2007, 16:57
Hoi allemaal

Op dit moment ben ik bezig met wat Plexi-clones. Heb wat kasten van TAD ingekocht. Ze zien er goed uit maar missen het metaal-gaas aan de achterplaat v/d versterker.

Weet iemand 'n adres waar je zoiets kunt kopen, 't formaat moet +/- 45 x 7,5 cm. zijn.

bvD!!!

Jimwoud
2 mei 2007, 19:00
Hey Chris,

Kijk eens bij Kabel in Zaandam. www.kabelzaandam.nl (http://www.kabelzaandam.nl)

Die hebben BTW ook dat Engl gaas waar iemand om vroeg laatst. Kan alleen die post niet meer vinden.

succes en groeten.

Jim

Chris Winsemius
2 mei 2007, 19:21
Hey Chris,

Kijk eens bij Kabel in Zaandam. www.kabelzaandam.nl (http://www.kabelzaandam.nl)

Die hebben BTW ook dat Engl gaas waar iemand om vroeg laatst. Kan alleen die post niet meer vinden.

succes en groeten.

Jim

Hoi Jim

Hartelijk dank!!!
Ik wacht/kijk nog even naar andere opties maar zal ze zeker even contacten.
De eerste eigen bouw plexi gaat volgende week naar 'n nieuw baasje en die zal het niet erg vinden als het gaas er later op komt, ik mag zelfs zijn plexi lenen voor de amp-meeting bij 1959SLP in Sittard.

mvg/dank/fijne avond!

1959SLP
2 mei 2007, 20:24
Mooi mooi, de 1e CMW-Plexi :)

PM Franc ff, die weet wel gaas uit te halen.

Chris Winsemius
2 mei 2007, 22:40
Mooi mooi, de 1e CMW-Plexi :)

PM Franc ff, die weet wel gaas uit te halen.

Hoi Ray!!!

't Leuke: hij gaat ook mee naar Sittard. Ik heb Franc al gemaild.

(Ik moet nog 'n paar elkootjes voor je JMP binnenkrijgen, ben ook benieuwd hoe die klinkt. Hij was dus in het verleden behoorlijk gemod en dat laat ik ff zo.... moet nog veel emails beantwoorden...)

Negative K3 fan
3 mei 2007, 00:34
hey chris, zijn jouw plexi's een rechtstreekse kopie van 'de oude'? Met MM trafo's? verder nog mods zoals een PPIMV? of heb je misschien wat techniek gebruikt van bijvoorbeeld de V-plex??

Chris Winsemius
3 mei 2007, 01:12
hey chris, zijn jouw plexi's een rechtstreekse kopie van 'de oude'? Met MM trafo's? verder nog mods zoals een PPIMV? of heb je misschien wat techniek gebruikt van bijvoorbeeld de V-plex??

Hoi Lennart

De 1e is 'n clone gebasseerd op 'n 68 Lead maar met 'n PPMIV en natuurlijk alle trafos en spoel van MM. Ik had al behoorlijk wat '66 - '69 Marshalls kunnen beluisteren en bekijken en de '68-ers klinken vlgens de meesten het lekkerste en hebben de meeste gain. Ik moet wel zeggen dat ok-je '66-ers te gek zijn voor de vroegere Henrdix sound maar de '68-ers doen +/- alles qua classic 60/70s rock sounds t/m VH I.

Ik heb natuurlijk ook overleg gehad met Trace van VoodooAmps (zijn V-Plex kwam zeer goed uit 'n test in GP), ook hij gebruikt (natuurlijk) MM trafo's.

Qua "Plexi-clones" zal ik waarschijnlijk uiteindelijk 'n soort eigen versie op de markt brengen. Door de MM trafo's/etc. zal de winkelprijs in de buurt liggen v/d handwired Marshalls maar dan wat lekkerder :) en ook op "normale" volumes toepasbaar.

Anyway: heb 'm gisteren tot 's avonds laat lekker getest (de PPMIV gaf ook betere resultaten dan 'n LoadBox qua klank en feel) en ik ben behoorlijk happy...

Negative K3 fan
3 mei 2007, 12:12
trace voodoo had eens het een en ander gepost over de v-plex, hij noemde een bepaalde fout in de lekker klinkende plexi's die hij toevallig had ontdekt en toepaste bij zn v-plex, details wou hij natuurlijk niet geven :)

Fender75
3 mei 2007, 13:24
Wordt weer mooi spul Chris...

Chris Winsemius
3 mei 2007, 13:52
Wordt weer mooi spul Chris...

Dank je! M'n handen jeuken om er zsm. nog 1 te bouwen :) maar dat wordt ergens in de zomer.

Ben trouwens benieuwd naar jouw Plexi.

Fender75
5 mei 2007, 08:53
Die is erg mooi geworden..(wat een bescheidenheid zeg..) en klinkt ook als een klokje! Een heel verschil met mijn oude Valvestate. Nou nog leren gitaar te spelen, je hoort wel meer van je gitaarspel bij deze versterker..;)

Chris Winsemius
5 mei 2007, 09:56
Damned, hij wordt over 'n uurtje opgehaald... :)


Tof dat 'n plexi je 2e amp is!

Ik nog ff verder genieten, nog +/- 35 minuten om vet te rocken :)

Chris Winsemius
5 mei 2007, 13:26
Diepe treurnis in casa Winsemuis :)

Amp is weg.
Snel weer wat nieuwe bouwen en ook 'ns wat cabinetjes.

Fender75
5 mei 2007, 14:07
Misschien een al veel geopperd idee, maar bouw zo'n ding eens voor jezelf...schijnt niet moeilijk te zijn..:)

Chris Winsemius
8 mei 2007, 12:42
Misschien een al veel geopperd idee, maar bouw zo'n ding eens voor jezelf...schijnt niet moeilijk te zijn..:)

De volgende wordt voor mezelf/demo-doeleinden.

Kom jij toevallig zaterdag as op de meeting bij 1959SLP? Ik ben zeer benieuwd naar jouw Plexi.