PDA

View Full Version : Misschien iets voor Picker?



Harald
2 mei 2007, 15:12
Het is dan wel geen Taylor, maar ronduit onbetaalbaar:

http://cgi.ebay.com/1930-C-F-Martin-OM-45-Deluxe-Most-Collectible-Guitar_W0QQitemZ140098674752QQihZ004QQcategoryZ330 28QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Yamhammer_71
2 mei 2007, 15:17
WOW!!

Das ook wel iets voor mij moet ik zeggen.

Heeft altijd al op mn lijstje gestaan! Geweldige gitaar.

northernlake
2 mei 2007, 15:48
Ah, ja. Deze is al uit en te na besproken op het Martin forum. Het is al de derde keer dat 'ie op Ebay staat in de afgelopen maanden.

Ja, het is een zeer zeldzaam en clean exemplaar van een gitaar met voor verzamelaars Holy Grail-achtige kwaliteiten. Maar 3,75miljoen is toch wel iets aan de hoge kant :)

Zouden ze er nieuwe snaren voor je opleggen?

Don Capo
2 mei 2007, 15:51
Nou ja zeg. Wat een onzin, 3,75 miljoen dollar. Ding kost nieuw 225 Dollar. Sommige mensen hebben echt geld teveel.









Dus wanneer staan de foto's van jou met deze nieuwe Martin hier Picker? :D

Rutger
2 mei 2007, 15:52
Da's wel een heel mooi exemplaar :)

Ook wel een heel mooi prijsje...

Pais
2 mei 2007, 15:57
Smaken verschillen. Wat een gedocht zeg :nervous: Onafhankelijk van de prijs zou zoiets er bij mij écht niet inkomen.

Morihei Ueshiba
2 mei 2007, 16:52
Nou ja zeg. Wat een onzin, 3,75 miljoen dollar. Ding kost nieuw 225 Dollar. Sommige mensen hebben echt geld teveel.









Dus wanneer staan de foto's van jou met deze nieuwe Martin hier Picker? :D
http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif

Post gelijk even een review in het topic voor gitaren boven de 1000 euro.

Alhoewel, nieuw slechts 225 dollar... misschien toch in het topic tot 250 euro?

Picker
2 mei 2007, 17:16
Naah... er zit geen electronica in. Dus moet je nog zeker een paar honderd Euro optellen bij de prijs, en dan wordt het toch wel een dure grap!

:-D

Harald
2 mei 2007, 18:32
Joh! gewoon je hoofdtelefoon om de klankkast en de plug in de opnameingang van je cassettedeck. Werkt prima, zo ben ik ook begonnen met opnemen :D

Ed deijkers
2 mei 2007, 18:38
Naah... er zit geen electronica in. Dus moet je nog zeker een paar honderd Euro optellen bij de prijs, en dan wordt het toch wel een dure grap!

:-D

Ik vraag voor mijn Taylor 2.000.000,=
Is dit dan kostprijs?

Echter zonder plectrum.

Ik heb laatst een steen gevonden van 2.000.000 jaar oud, zou deze duurder zijn dan de Martin uit 1930?

Ed

FooFoo
2 mei 2007, 18:39
Die heb ik al :rockon:

Yamhammer_71
2 mei 2007, 19:32
De prijs is inderdaad meer dan belachelijk.
We kunnen heel veel discussieren over de ultieme gitaar (is al een topic over geweest), maar die bestaat gewoon niet naar mijn mening; zo ook niet deze Martin die miljoenen kost.

Een gitaar neem je gewoon met de kwaliteiten en eigenschappen die het heeft, de een heeft dit, de ander heeft dat. Er is GEEN gitaar die alles heeft.

En heeft ie dat wel, dan kun je de vraag stellen: voor hoelang?

Maargoed, de Martin lijkt me wel een fantastische gitaar.

Pais
2 mei 2007, 19:36
Wel eens op gespeeld dan?

Is er iets met die gitaar wat het enigsinds rechtvaardigd dat hij abnormaal duur is? Of is het een vitrine-geval voor rijkeluitjes omdat deze uitvoering exclusief is, maar de verdere constructie niet erg verschilt van andere topmodellen van Martin?

Yamhammer_71
2 mei 2007, 19:41
Wel eens op gespeeld dan?

Is er iets met die gitaar wat het enigsinds rechtvaardigd dat hij abnormaal duur is? Of is het een vitrine-geval voor rijkeluitjes omdat deze uitvoering exclusief is, maar de verdere constructie niet erg verschilt van andere topmodellen van Martin?

Nooit op gespeeld.
Nja, ik zou zeggen vitrine-geval. Ik kan me niet voorstellen dat toevallig deze Martin RUIM verschilt van alle andere goedkopere/standaard Martin modellen en er dus ver bovenuit springt.
En mocht er een klein verschil in kwaliteit/constructie zitten, dan lijkt de prijs me nog niet gerechtvaardigd.

Realeigo
2 mei 2007, 19:46
Ik heb laatst een steen gevonden van 2.000.000 jaar oud, zou deze duurder zijn dan de Martin uit 1930?

Ed
Nee die steen is nog lang niet vintage joh!.

LaurentB
2 mei 2007, 20:04
Joh! gewoon je hoofdtelefoon om de klankkast en de plug in de opnameingang van je cassettedeck. Werkt prima, zo ben ik ook begonnen met opnemen :D

Oh ja, en dan naar het cassettedeck van je collega-muzikant pingpongen, zodat je uiteindelijk zes partijen op het linker kanaal had staan en de solo op het rechterkanaal.

Realeigo
2 mei 2007, 20:09
Cassettebandjes in stereo?

LaurentB
2 mei 2007, 20:09
Nooit op gespeeld.
Nja, ik zou zeggen vitrine-geval. Ik kan me niet voorstellen dat toevallig deze Martin RUIM verschilt van alle andere goedkopere/standaard Martin modellen en er dus ver bovenuit springt.
En mocht er een klein verschil in kwaliteit/constructie zitten, dan lijkt de prijs me nog niet gerechtvaardigd.

Nee, natuurlijk is dit een kwestie van exclusiviteit en vraag-aanbod. Als het een onbekend merk van dezelfde kwaliteit zou zijn kostte het ding hetzelfde als een mooie, antieke tafel uit 1900. Enkele duizenden euro's.

Ik heb een Rover 2200 TC uit 1975. Technisch/kwalitatief een vergelijkbare auto als een Citroën DS. Maar die Citroëns zijn twee keer zo duur omdat ze bekend zijn. En da's maar goed ook, anders zouden die onderdelen voor mijn auto nog veel duurder zijn. :D

LaurentB
2 mei 2007, 20:11
Cassettebandjes in stereo?

Eh, ja; of is dat ook al van na jouw tijd?

Harald
2 mei 2007, 20:24
Oh ja, en dan naar het cassettedeck van je collega-muzikant pingpongen, zodat je uiteindelijk zes partijen op het linker kanaal had staan en de solo op het rechterkanaal.

Kan me wel zoiets herinneren ja, maar dat jij dat weet! Jij had toen toch al een 4 sporen deck? Konden we gewoon met 2 hoofdtelefoons tegelijk opnemen :D

LaurentB
2 mei 2007, 20:40
Kan me wel zoiets herinneren ja, maar dat jij dat weet! Jij had toen toch al een 4 sporen deck? Konden we gewoon met 2 hoofdtelefoons tegelijk opnemen :D

Ja, toen wij samen opnames maakten waren we al in de verlichte periode van 4-sporendecks beland, inderdaad. Die Yamaha MT-100 staat hier nog steeds.

Maar ik had het nu over de duistere jaren zeventig, toen ik met mijn broer opnames maakte. Met twee Maya-gitaren (een Stratocaster en een Les Paul, wat wil je nog meer?), een Ibanez versterkertje met nagalm, een Big Muff distortion, een Pearl microfoon van 80 gulden, wel al mijn Hopf klassieke gitaar, en de buurvrouw die net tijdens een opname een volière aan het bouwen was met veel gehamer. Het is nog steeds een krasse dame van 84 jaar.

northernlake
2 mei 2007, 23:41
Zie hier de info over Martin's Style 45:
http://www.provide.net/~cfh/style45.html

De OM-45 is als ik me niet vergis de eerste gitaar met 14 frets vrij van de body. Het is dus vooral een geschiedkundig interessant stuk voor verzamelaars. Van deze OM-45 Deluxe zijn er alleen in 1930 slechts een paar gemaakt.

Om een vergelijking te maken, de veel gezochte vooroorlogse D-28s doen zo'n 50.000 USD. Voor die 3.75 miljoen kun je volgens mij alle nog bestaande andere vooroorlogse Martins opkopen :)

Liefhebber
3 mei 2007, 00:41
Jongens,

Het verhaal is over!
Ik heb hem gekocht en zal er nooit op spelen.
In laten vriezen! Nog een paar jaartjes gitaar spelen en dan ga ik er naast liggen met mijn allerlaatst aangekochte Martin van C.F Martin Sr. aus Mark Neukirchen anno 1825. Natuurlijk heb ik al lang een heel mooi geconserveerde gitaar van zijn leermeester Johann Georg Stauffer, de befaamde Oostenrijkse gitaarbouwer, uit 1820! Dit exemplaar staat momenteel te koop voor 4.000.000 euro( is 8.000.000 USD). Tja, invriezen is ook duur en ik wil mijn nazaten niet met de kosten opzadelen.