PDA

View Full Version : 7 snarig single coil element?



jorrit
2 mei 2007, 13:37
Heb sinds heeeel kort weer een 7 snarige gitaar (foto's maak ik nog, apart topic) en wil de elementen vervangen. Nu zit er in de nek een single.. iemand een idee waar ik die nieuw kan kopen? seymourduncan bijvoorbeeld... daar zie ik geen singles voor 7 snaar. Liever zou ik een hum op single formaat dr in drukken... iemand ideeen?

STW
2 mei 2007, 14:44
http://www.warmoth.com/catalog/product_info.php?products_id=31287

DarknessAwaits
2 mei 2007, 16:58
Dimarzio heeft ze ook, 7 snarige singlecoils. Maar humbuckers in singlesize voor 7-snarigen heb ik tot nu toe nog nooit gezien. Heb je waarschijnlijk toch ook niet nodig? Ik neem aan dat je een HSH config op je 7 snaar hebt?

Alain
2 mei 2007, 17:11
Ik denk dat hij "maar" aan een hum hum zal kunnen raken aangezien hij een schecter C007 elite heeft gekocht.

Bij mijn weten bestaan er geen hotrails voor 7string

no 1 hops
2 mei 2007, 17:56
hoe breed is je string spacing daar?
ik heb hier een lil van GFS die blades zijn 6,4 cm breed.
misschien is 1 van die een optie voor je

jorrit
3 mei 2007, 00:09
hou die alain in de gaten, die man is helderziende :P

ik ga wel op zoek naar een single met veel output eerst maar eens de brugpup vervangen.

6 snarige pups in een 7 snaar spacing douwen lijkt me niets.

bedankt iig !

DarknessAwaits
3 mei 2007, 01:29
hou die alain in de gaten, die man is helderziende :P

Volgens mij handelt hij gewoon met voorkennis :cooler:.

(http://images.google.nl/images?svnum=10&um=1&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=IK3&q=schecter+C007&btnG=Afbeeldingen+zoeken)

Alain
4 mei 2007, 15:55
maar heeft die voorkennis iets te maken met mijn helderziendheid?

Hou er ook rekening mee dat je de humbucker kan splitten. De tone knop is push pull

jorrit
4 mei 2007, 16:49
weet ik, had mn huiswerk gedaan :D ideaal trouwens die funcite, ga ik denk ik maar op meer gitaren zetten. Qua nieuw element ga ik zoals het er nu naar uitziet een seymour duncan sh5 kopen, wou die altijd al proberen in een andere gitaar van me dus dan maar de 7 snarige versie.. (voor de brug dan ..)