PDA

View Full Version : methode om klassiek gitaar te leren spelen.



lja
2 mei 2007, 10:00
Hallo iedereen.
Ik speel ongeveer een jaar gitaar, voornamelijk akkoorden en wil nu graag klassiek gitaar leren spelen. ik vraag me alleen af welke methodes er zijn en welke er aangeraden worden. Kan iemand mij helpen??

appyhaan
2 mei 2007, 12:00
Ik geef zelf les uit Gitaarstarter van Cees Hartog. Deze bestaat uit deel 1 en 2. Als deel 1 uit is, heb je een aardige basis waarmee je deel 2 kunt beginnen en een eventuele verdieping erbij kunt gaan zoeken. Overigens wel met noten. Ik raad ook aan als je klassiek wilt gaan spelen noten te leren lezen. Tip: Neem les als je klassieke gitaar wilt gaan spelen.

lja
2 mei 2007, 13:10
bedankt voor de tip. Zelf kan ik al noten lezen dus dat scheelt.Het liefst ga ik het zonder les proberen, als het dan niet lukt kan ik altijd nog een leraar nemen.

sjoerd5
3 mei 2007, 08:03
Deze gaat naar speeltechnieken.

lja
3 mei 2007, 08:46
ik denk dat ie hier idd beter op zijn plaats is. Had deze rubriek nog niet gezien

joesman
3 mei 2007, 09:14
In België wordt de methode van Marc Verlinden vaak gebruikt (Gitaar spelen 1,2,3,uitg.Crearte)
Ik gebruik hem tegenwoordig ook, de opbouw is iets consistenter,wordt beter volgehouden dan bij Gitaarstarter.
Bij gitaarstarter zijn er soms hiaten in de opbouw.

Zeker eens proberen,ik denk dat het de meest gebruikte methode is in de Belgische muziekacademies.