PDA

View Full Version : Floyd Rose defekt



dr.distortion
2 mei 2007, 09:35
Zaterdag nieuwe snaren op mijn LTD KH602 gelegd...alles volgens plan maar shit....brug staat een tikkie omhoog....dus "even" afstellen...dacht ik dus...

Nu is me een schroef logeschoten van de floyd rose binnen in de body van de gitaar, waardoor ik de brug niet meer kaarsrecht kan stellen (OFR) Is dit gemakkelijk zelf te verhelpen of beter naar een tech brengen? Ik kan helaas even geen foto's plaatsen...

fred dons
2 mei 2007, 09:45
is het de schroef waarmee de veren vast zitten in de body ?
zo ja, gat opvullen met cocktail prikkers en houtlijm en een nieuw gat boren

is het een andere schroef dan moet je het even beter beschrijven

almarvk
2 mei 2007, 10:05
Of plaats even een foto ervan als je er niet uitkomt.

dr.distortion
2 mei 2007, 10:30
@ Fred: Dat is inderdaad die schroef. Opvullen met prikkers en lijm is de truuk? Pfff ik had bijna een langere / dikkere schroef willen gebruiken maar staakte gisteravond dus toch gelukkig op tijd...ben er goed ziek van. Ik zal vanavond pics proberen te posten...
In ieder geval al onwijs bedankt!!!

dr.distortion
2 mei 2007, 10:54
Nog een vraag: als ik het gat heb opgevuld, kan ik dan op diezelfde plaats de schroef weer indraaien???

fred dons
2 mei 2007, 10:57
langere schroef kan wel maar dan ben je vaak langer aan het knutselen met het risico dat je schroef via de pup cavity weer naar buiten komt :D


mocht je nog eens geld over hebben zou je eens aan dit ding moeten denken, is wat makkelijker af te stellen dan die schroeven met veren en de
spanning stel je dan af met een imbus ipv schroeven
http://www.schaller-guitarparts.de/1222.htm

http://www.schaller-guitarparts.de/bilder/377.jpg

fred dons
2 mei 2007, 10:59
ja, hoor cocktailprikkers worden van esdoorn gemaakt en zijn best sterk in combi met hout lijm (lucifer hout bijvoorbeeld is veel zwakker)

je kunt ook een rond stokje bij de bouwmarkt kopen en dat in het iets wijder gemaakte gat stoppen met hout lijm (dat is de officiele methode)

jan jansen
3 mei 2007, 19:29
mocht je nog eens geld over hebben zou je eens aan dit ding moeten denken, is wat makkelijker af te stellen dan die schroeven met veren en de
spanning stel je dan af met een imbus ipv schroeven
http://www.schaller-guitarparts.de/1222.htm

http://www.schaller-guitarparts.de/bilder/377.jpg[/QUOTE]


Fred,

hoe werkt deze precies?En wat is de nederlandse benaming,als die er al is?

JJ

fred dons
4 mei 2007, 09:36
ik ken het alleen onder de naam sureclaw (zij zijn de enige fabrikant)

dat ding installeer je op de plek waar normaal het plaatje hangt waar de veren in vast gehaakt worden, op moment dat je bij een normale bevestiging de veren moet afstellen ben je steeds bezig eerst de ene dan de andere veer af te stellen waardoor ook je trem onregelmatig reageert (tijdens het afstellen dan) bij de sureclaw stel je de spanning af met een imbus sleutel en die trek in 1 keer alle veren naar achter (of naar voren) waardoor je een gelijkmatiger verloop hebt. Ik heb ze op mijn speedloader trems zitten waar de afstelling nogal nauw luistert en daar zou een normale set up nagenoeg niet werken.

jan jansen
4 mei 2007, 16:06
ik ken het alleen onder de naam sureclaw (zij zijn de enige fabrikant)

dat ding installeer je op de plek waar normaal het plaatje hangt waar de veren in vast gehaakt worden, op moment dat je bij een normale bevestiging de veren moet afstellen ben je steeds bezig eerst de ene dan de andere veer af te stellen waardoor ook je trem onregelmatig reageert (tijdens het afstellen dan) bij de sureclaw stel je de spanning af met een imbus sleutel en die trek in 1 keer alle veren naar achter (of naar voren) waardoor je een gelijkmatiger verloop hebt. Ik heb ze op mijn speedloader trems zitten waar de afstelling nogal nauw luistert en daar zou een normale set up nagenoeg niet werken.


Oke,bedankt.Ik ga eens kijken of ik hem op de kop kan tikken.


JJ :rockon:

dr.distortion
6 mei 2007, 13:42
Net gerepareerd met cocktailprikkertjes en secondenlijm, het uitboren vergde wat tijd door ruimtegebrek...maar....gitaartje weer in orde!!!

@Fred Dons: hartstikke bedankt!!! En de rest natuulijk ook :cooler:

fred dons
6 mei 2007, 13:57
inderdaad boren in die cavity is een crime, ik doe het meestal met mijn dremel omdat iets dichterbij kan komen maar het blijft rotwerk (zelfs met een flexslang)
maar ik ben blij dat het gelukt is