PDA

View Full Version : Koptelefoon & recording



Aragorn
1 mei 2007, 21:27
Ik zou graag een (gesloten) koptelefoon kopen om te gebruiken tijdens het opnemen. Zo kan ik dan bijvoorbeeld eerder opgenomen tracks/layers beluisteren (via koptelefoon) en tegelijkertijd een nieuwe track/layer daarover op nemen. Probleem is het budget, dat ligt max op 50 euro...liever minder. Ik zat zelf te kijken naar de sennheiser HD-201 of 202, maar ben bang dat deze het geluid niet genoeg isoleren. Iemand tips of aanbevelingen?

Martien
1 mei 2007, 23:35
Ik heb zelf de Hd 202

Is wel een redelijke koptelefoon alleen hij sluit niet goed genoeg,
Verder is het geluid wel goed, niet echt realistisch en dat is nog wel eens lastig.

Emieltje
2 mei 2007, 09:43
Zit met hetzelfde probleem. Las laatst in de SOS dat een 'open back' type goed geschikt is op tijdens (zang)opnames te gebruiken. Heb zelf nog niet echt goed gezocht, maar misschien kan het je op weg helpen.

bass blom
2 mei 2007, 09:48
ik heb ook een 202, nix mis mee, wel mochten de schelpen voor mij iets groter.
en je moet natuurlijk niet megabloedhard spelen op een halve meter afstand.
maar voor inspelen maakt het allemaal niet zoveel uit, als je gaat mixen met een koptelefoon dan is het andere koek.

Aragorn
2 mei 2007, 11:03
Bedankt voor de input zover. Ben er nog steeds niet helemaal uit...wil hem ook gaan gebruiken terwijl ik zang opneem in een (vrij gevoelige) groot membraan condensator mic, dus isolatie lijkt me vrij belangrijk...of gaat dat wel lukken met deze koptelefoons (hd201,202)?

Vond de onderstaande plaatjes op headphone.com (de HD25 is een totaal gesloten koptelefoon, alleen een paar 100 e duurder...meer te referentie)

http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=2&graphID[]=201&graphID[]=657&graphID[]=189
http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID[]=201&graphID[]=657&graphID[]=189

rjong999
2 mei 2007, 12:13
ik heb zelf de allergoedkoopste behringer, prima gesloten, goede isolatie, 19 euro. Werk ik al een paar jaar mee en bevalt uitstekend. Wat heb je meer nodig ? Je hoeft toch geen geweldige geluidskwaliteit op je koptelefoon ? Wat ik meer aan geld had zou ik uitgeven aan preamps en mics.