PDA

View Full Version : Flamingo gitaar spelen



johantipker
1 mei 2007, 21:16
Is hier iemand die eens wat flamingo gitaar tokkeltjes of slagjes kan posten en uitleggen....?

erwin_ve
1 mei 2007, 21:25
Hoi Johan, Flamingo' s kunnen geen gitaar spelen...:chicken:
Je bedoelt Flamenco; Zoek maar op youtube met: flamenco guitar lesson
Levert wel bruikbare dingen op.
Gr Erwin

Pais
2 mei 2007, 00:13
Ik heb inmiddels genoeg Flamenco lessen gehad om er 100% van overtuigd te zijn dat het onmogelijk is om het volledig jezelf aan te leren :satisfie:

johantipker
2 mei 2007, 11:20
Hoi Johan, Flamingo' s kunnen geen gitaar spelen...:chicken:
Je bedoelt Flamenco; Zoek maar op youtube met: flamenco guitar lesson
Levert wel bruikbare dingen op.
Gr Erwin

dank je erwin, nu voel ik me dus redelijk dom, maar ik ga op zoek!

Manolito Mystiqo
31 mei 2007, 17:41
Juan Martin's boeken: Guitar Method El Arte Flamenco de la Guitarra ,
en Play Solo Flamenco Guitar Juan Martin, zijn helemaal niet slechte boeken om jou te helpen.

En inderdaad, wat Pais zegt, tenzij je zeer kritisch tegenover jezelf bent, en veel, erg veel Flamenco beluisterd, en veel video's bekijkt, en dan echt goed, naar de aanslag van de duim, het postuur, de vingeraanslag, et cetera, is het veel verstandiger een docent te nemen.

Nu weet ik niet waar je woont, maar in Rotterdam kun je les krijgen van stageleerlingen van het Conservatorium.

Succes.

Guitarmania
31 mei 2007, 19:12
Op de frontpage van GitaarNet staan in het menu onder "Workshops" een aantal leuke fingerstyle-workshops.

Laatst heb ik het boek "The Principles of Correct Practice for Guitarplaying" van Jamie Andreas gekocht (is gemakkelijk te Googelen). Daar staan geen voorbeelden etc. in maar gaat volledig over spieren, zenuwen, juiste houding e.d.. Met name voor Fingerstyle errug oke!

Manolito Mystiqo
4 juni 2007, 23:15
Als je echt geïnteresseerd bent, mail me maar,
zo'n kenner ben ik nu ook niet, maar ik ben bezig in het vak (Conservatorium te Rotterdam met Paco Peña).

Don Capo
5 juni 2007, 08:58
JEEEE een nieuwe Flamencogitarist erbij!! Welkom welkom, het is dun gezaaid met de flamenco liefhebbers hier. Post ook eens wat in Sounds, ben benieuwd.

Alberto
5 juni 2007, 17:19
En begin flamenco te leren door rubia's te spelen. Er zijn in de flamenco verschillende genres en een rubia is daar één van. Klinkt vrij 'opgewekt' en klinkt zoals de meeste mensen flamenco herkennen.
Maar zoals bij alle muziek eerst de basistechnieken onder de knie krijgen en dat kan alleen door eindeloos die rechterhand te trainen.
Veel succes!

Don Capo
6 juni 2007, 08:35
Rubia?? Bedoel je Rumba misschien? Rubia ken ik niet, is geen Palos. Het betekend blond in het Spaans maar dan heb je het ook wel gehad. Herkenbare flamenco is vaak de Bulerias. Maar voor je in de termen te verdiepen is het misschien versctandig een docent op te zoeken, who shows you how deep the rabbithole goes ;)

Edit : Rubio betekend blond. Rubia... zegt me niks

Alberto
6 juni 2007, 10:37
Excuseer ;) ik bedoel een rumba ja. Was even in de war met een rumba die 'la rubia' heet. Bedankt voor de correctie!

Grrtz

Jeroensnake
25 juni 2007, 21:12
Ik zocht dus even op youtube naar flamingo, en kwam dit tegen:

http://nl.youtube.com/watch?v=11KaKhGAa3I

Voor allen die flamingo willen leren spelen...