PDA

View Full Version : Lukather



M@rtijn
1 mei 2007, 19:58
Hey,

Ik heb een soort van probleem waar ik maar niet uitkom. Het wil gewoon niet lukken. Ik ben al erg lang fan van toto en met name van Steve Lukather. Vooral om zijn hartstikke gave en mooie sound. Ik krijg deze sound alleen niet nagebootst op mijn oefenampje mijn roland microcube. Ik weet dat het natuurlijk niet exact zal lukken en dat hoeft ook niet maar ik kom niet eens in de buurt van deze sound. Kan iemand mij ongeveer vertellen in welke richting ik moet zoeken? Welke channel ik moet kiezen (clean, black panel, brit combo, classic stack, r-fier) en hoeveel gain, tone, delay/reverb. En kan ik het beste mijn brugelement (wel een humbucker) gebruiken? En gebruikt hij chorus?

Nogmaals ik weet dat het niet mogelijk is om hetzelfde te krijgen maar ik wil graag in de richting van die sound komen. Hopelijk is er iemand die mij hiermee kan helpen!

Groetjes Martijn :soul:

thefox
1 mei 2007, 20:52
Hey,

Ik heb een soort van probleem waar ik maar niet uitkom. Het wil gewoon niet lukken. Ik ben al erg lang fan van toto en met name van Steve Lukather. Vooral om zijn hartstikke gave en mooie sound. Ik krijg deze sound alleen niet nagebootst op mijn oefenampje mijn roland microcube. Ik weet dat het natuurlijk niet exact zal lukken en dat hoeft ook niet maar ik kom niet eens in de buurt van deze sound. Kan iemand mij ongeveer vertellen in welke richting ik moet zoeken? Welke channel ik moet kiezen (clean, black panel, brit combo, classic stack, r-fier) en hoeveel gain, tone, delay/reverb. En kan ik het beste mijn brugelement (wel een humbucker) gebruiken? En gebruikt hij chorus?

Nogmaals ik weet dat het niet mogelijk is om hetzelfde te krijgen maar ik wil graag in de richting van die sound komen. Hopelijk is er iemand die mij hiermee kan helpen!

Groetjes Martijn :soul:
heb je behalve je microcube nog iets van een floorboard ofzo? en wat voor een gitaar heb je?

sebastiaan88
1 mei 2007, 21:03
hee jongen, hier nog een groot lukather fan,
Het is niet mogelijk om zo te klinken als dat hij doet, maar in de buurt komen moet wel lukken met de juiste spullen,
maar vergeet niet als je ECHT in de buurt wilt komen moet je toch vrij dure spullen hebben EMG pickups, Volledig buizenamp marshalltje ofzo, en goeie effecten,
Voor nu

Jij zou bijv is gaan experimenteren met Een leuke DELAY EN CHORUS over je geluid, en met je brugpickup voor de solos

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen
groeten sebas

Synx
1 mei 2007, 23:35
wat ik weet van lukather is dat hij niet zoveel gain gebruikt als je zou denken. Dus wat minder gain,een hoop mids en niet te veel bas erin draaien ( toch ? ) en dan heb je een goed begin. Verder is het vooral z'n manier van spelen wat zn geluid maakt. Check die line 6 demo op youtube, dan klinkt ie ook ontzettend goed.

succes ermee !

morris
2 mei 2007, 08:37
wat ik weet van lukather is dat hij niet zoveel gain gebruikt als je zou denken. Dus wat minder gain,een hoop mids en niet te veel bas erin draaien ( toch ? ) en dan heb je een goed begin.


en dan andersom!
;)

M@rtijn
2 mei 2007, 09:19
bedankt voor jullie reacties ik zal eens wat gaan proberen!