PDA

View Full Version : Hook + Rivera 2x12



Djiszi
1 mei 2007, 19:45
Ik moet even iets kwijt. Ik heb afgelopen zaterdag naar een optreden gekeken van een rockband in Waalwijk. De gitarist had een gweldige sound. Ik snap ook wel waarom: Hij heeft namelijk een Captain Hook amp en een Rivera 2x12 speakercab. Maar daarij is hij een goede gitarist. Joost echt een super sound.
Mijn sound is Rivera maar de Hook is ook super. Maar dat geldt ook voor andere merken, ieder zijn of haar smaak.

vinni
1 mei 2007, 22:18
Hmm...
Volgens mij is dat dan iemand van dit forum geweest.
Kan me herinneren dat er iemand was met deze combi.

Speel zelf met Rivera Rake Reverbs.....twee stuks.
Ben nog op zoek naar de originele 2X12 kasten die daar bij horen.

Vinni

vinni
1 mei 2007, 22:21
Yep,
Net ff gezocht....
Het is Hell's engl....

Die speelt met deze combi.
Kans is dus verrekte groot dat je hem hebt zien spelen.

Vinni

Djiszi
2 mei 2007, 12:48
Klopt, dat is Joost. Ik heb namelijk dezelfde speakercab maar die van mij is gecustomized en die van Joost is nog orgineel. Ik was benieuwd naar de combinatie van de Hook en de Rake 2x12. En ik moet zeggen dat het qua sound een mooie combinatie is.

vinni
2 mei 2007, 12:57
Wat is er gecustomized aan jou cab?....en waarom?

Vinni

ieme
2 mei 2007, 14:57
Je ziet ze steeds meer die hooks.... ze komen werkelijk uit alle hooken aanwaaien!

future2future
2 mei 2007, 17:59
Echt goedkope Hookers zijn het niet

Hell's Engl
2 mei 2007, 18:56
Yep,
Net ff gezocht....
Het is Hell's engl....


Yep!! The one and only...!!!

Thanx Djiszi! Ben er ook erg tevreden mee... alleen met m'n pedaaltjes nog niet helemaal... Nog 'n lekkere vibe ipv de Line6 MM en misschien nog 'n Replica ipv de Line6 DL.... De Clyde Deluxe daarin tegen is wel top...

En 't is inderdaad geen goedope HOOKER, maar wel godsgruwelijk lekker!!
Maar ach... koop 'n Engl Invader met footswitch en je bent net zo veel kwijt... 'n XTC, Uberschall, Guytron of OD100 zijn nog duurder...

Joost

future2future
2 mei 2007, 19:08
Ik vind er ook niet te duur ;)

ruezzz
2 mei 2007, 19:31
maar wel godsgruwelijk lekker!!

Zeker, zeker: ik sta ook echt van de sound te genieten tijdens een gig...
Zoveel ballen, zoveel dynamiek.... ouderwets strakke plasserwerk...

Had maandag een gig, eerst enorm gezeik met een aggregaat dat er mee gestopt was, toen in-ear problemen (enorme brom), eindelijk alles aan de praat... houdt na een nummer of 6 de HOOK ermee op... dacht ik... ik snel alle zekeringen gecheckt... blijkt ergens achter het podium het stekkerblok eruit te liggen.. (had ook geen reserve amp bij me). Afijn, een oplettend crewlid had het snel gespot. Vanaf dat moment echt een heerlijke gig gehad, toppubliek, topweer, lekkere sound, lekkere wij... sorry. Vergeef me mijn sentimenteel gelul: een geluksmoment was het. Dit wordt een hele vette zomer, voorspel ik u.

Michael AE
3 mei 2007, 02:25
Yep!! The one and only...!!!

Thanx Djiszi! Ben er ook erg tevreden mee... alleen met m'n pedaaltjes nog niet helemaal... Nog 'n lekkere vibe ipv de Line6 MM en misschien nog 'n Replica ipv de Line6 DL.... De Clyde Deluxe daarin tegen is wel top...

En 't is inderdaad geen goedope HOOKER, maar wel godsgruwelijk lekker!!
Maar ach... koop 'n Engl Invader met footswitch en je bent net zo veel kwijt... 'n XTC, Uberschall, Guytron of OD100 zijn nog duurder...

Joost

Neee! Geen Replica! Zonde van de Hook. :p

Hell's Engl
3 mei 2007, 05:47
Welke adviseer jij dan?

vinni
3 mei 2007, 11:53
Hoooo!

Nee zeker geen replica....mag dan veel state of the Art (digitale) techniek zijn.....maar hij klink niet warm....wel superschoon.

Wat zoek je in een delay?
Die vraag moet je eerst beantwoorden.
Heb nu na veel omzwervingen een Jacques Prisoner.
Een analoge delay met modulatie (jawel!), klein en klinkt erg goed.
Wel "slechts" 300ms. Maar heb dat nooit als een belemmering ervaren.

Vinni

vinni
3 mei 2007, 11:54
Enne.....bij zo'n HOOK hoort toch een 2X12 kast van Hook?

Dus die Rivera kan mooi verhuizen naar Paterswolde.....:seriousf:

Vinni

Djiszi
3 mei 2007, 12:47
Helaas, die Rivera blijft in Waalwijk en wel bij zijn achterbuurman. En jij hebt gelijk dat bij een Hookamp een Hookcab hoort.

vinni
3 mei 2007, 12:51
Reply was ook meer gericht aan Joost....

Vinni

steph
3 mei 2007, 13:19
Helaas, die Rivera blijft in Waalwijk en wel bij zijn achterbuurman. En jij hebt gelijk dat bij een Hookamp een Hookcab hoort.
Welke achterbuurman? ;)

Djiszi
3 mei 2007, 19:30
Ik ben zijn achterbuurman. En ik speel zelf ook op een Rivera Rake 2x12 speakercab. Als versterker heb ik de Rivera TBR1 2x60watt stereo rack-amp.
Dus een tweede Rivera 2x12 is altijd welkom. Ik droom nu al van de sound.

steph
3 mei 2007, 20:07
Ik ben zijn achterbuurman. En ik speel zelf ook op een Rivera Rake 2x12 speakercab. Als versterker heb ik de Rivera TBR1 2x60watt stereo rack-amp.
Dus een tweede Rivera 2x12 is altijd welkom. Ik droom nu al van de sound.
Tja, da's niet wat ik bedoelde :chicken:

the sure thing
3 mei 2007, 21:01
welke type speakers zitten er in de Rivera 2x12 cab?

Hell's Engl
4 mei 2007, 17:41
Tja... wat zoek ik in 'n delay...? 'n Niet te dikke eigenlijk, die niet te veel invloed op m'n sound heeft...'
Msschien dan toch maar gewoon weer de Boss...?

Maaruh... ik ben eigenlijk de achterbuurman van Djiszi..

Ennuh... in mijn kast zitten (nog) de G12T-75. En in Djiszi's kast zitten V30's Wil eigenlijk wel andere maar weet niet niet welke.. Wil de kast van Djiszi nog wel proberen... Maar dat is allemaal voor later, eerst wachten tot de kleine er is.. En ach... anders verkoop ik 'm toch...

Joost

robzilla
4 mei 2007, 17:59
Tja... wat zoek ik in 'n delay...? 'n Niet te dikke eigenlijk, die niet te veel invloed op m'n sound heeft...'
Msschien dan toch maar gewoon weer de Boss...?

Maaruh... ik ben eigenlijk de achterbuurman van Djiszi..

Ennuh... in mijn kast zitten (nog) de G12T-75. En in Djiszi's kast zitten V30's Wil eigenlijk wel andere maar weet niet niet welke.. Wil de kast van Djiszi nog wel proberen... Maar dat is allemaal voor later, eerst wachten tot de kleine er is.. En ach... anders verkoop ik 'm toch...

Joost

Welke settings gebruik je op je DL4 dan? In principe kan je daar vanuit verder zoeken naar een los pedaal..

Hell's Engl
4 mei 2007, 18:06
You gotta point there...
Zal dalijk 'n effe kijken... thanx. (Dalijk wil ik m nog houden ook....)

Joost

ruezzz
4 mei 2007, 18:21
Hoe gebruik je de delay? Voor leadsounds in de loop? Of voor U2-achtige dingen vóór de (pre) amp?

Ik heb in de loop een Boss DD-20 en voor de amp een Memory Man Deluxe, klinkt beide prima. Waarschijnlijk worden ze vervangen door een Eventide Time Factor (die is stereo, 2 separate delays). Gooi ik kanaal A voor de amp en kanaal B in de loop. Ding is true-bypass (multikabeltje eraan).
http://www.eventidestompboxes.com
(Dat andere pedaal lijkt me ook zeer interessant, nu nog eentje met wat harmonizertoestanden...)

Hell's Engl
5 mei 2007, 15:28
Ik gebruik 'm idd in de loop.... en ik gebruik de digitale delay van de DL...

Maaruh... die Eventide dingetjes zijn wel interessant. Zowel de Mod Factor als de Time Factor lijken mij de verbeterde versies van de Line6 MM en DL..

Enig idee wat ze gaan kosten? Heb 'n mailtje gedaan naar Feedback, die hebben ze op de site staan. Maar heb nog geen reactie ontvangen..

Ben benieuwd...

Joost

ruezzz
5 mei 2007, 16:42
Iets van 479,- euro dacht ik. De Time Factor heb ik besteld, maar komt geloof ik pas in juni uit...

Michael AE
6 mei 2007, 14:21
Ik reageer een beetje laat, dus de opties die ik in mijn hoofd had zijn al genoemd. De DD20 is best een leuk ding, maar ik zou toch even wachten op de Eventide. Geen idee of die beter is, maar je weet het nooit.

Hell's Engl
6 mei 2007, 23:21
Vind de Time Factor wel duur... Ik kijk nog wel.. Wat dat betreft heb ik geen haast...

Ruezz; hoe schakel jij jouw HOOK? Via de footswitch of via midi?
Ik snap ook niet helemaal hoe jij die Time Factor wilt gaan gebruiken...

Joost

ruezzz
7 mei 2007, 06:22
Hey, schakelen doe ik met de footswitch.
Misschien dat ik het in de toekomst nog es via midi ga doen, maar zo gaat het ook prima - en ik wil deze setup zo simpel mogelijk houden.

Dat met de Time Factor moet je gewoon zien als 2 aparte delays (eentje voor de amp en eentje in de loop) alleen deze delays zitten toevallig in één kastje. (Ik ben nog niet 100% zeker of het kan, maar met de Eclipse kan het wel iig).

Harm
7 mei 2007, 07:27
Hey, schakelen doe ik met de footswitch.
Misschien dat ik het in de toekomst nog es via midi ga doen, maar zo gaat het ook prima - en ik wil deze setup zo simpel mogelijk houden.

Dat met de Time Factor moet je gewoon zien als 2 aparte delays (eentje voor de amp en eentje in de loop) alleen deze delays zitten toevallig in één kastje. (Ik ben nog niet 100% zeker of het kan, maar met de Eclipse kan het wel iig).

Hoi Ruezz,

Hoe schakel jij je solovolumes met de Hook? Via een boost in de loop? Of iets anders?

Harm

ruezzz
7 mei 2007, 18:20
Er zit een clean- en een leadboost op de HOOK (en op de footswitch)
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/News/Hookswitch.jpg

Harm
7 mei 2007, 19:21
Er zit een clean- en een leadboost op de HOOK (en op de footswitch)



Ok! Mooi! Maar is het een boost of echt werkend als een amst volume? Als ik kijk naar de Brunetti Mercury die heeft een boost op de lead en een master/solo volume...

Maar als ik het goed begrijp is de boost op de Hook meer een volume boost! Wauw! Ikmoet er binnenkort dan echt een uitproberen! Moet alleen even uitzoeken waar hier in Overijssel...

Thanks Ruezz voor de tips!

Harm

ruezzz
7 mei 2007, 19:28
Hey Harm,

Double D in Rijssen heeft em. Wel even bellen vantevoren voor de zekerheid. http://www.double-d.nl

Hell's Engl
7 mei 2007, 20:52
Hey Ruezz,

Jij hebt al 'n nieuwere footswitch... Ik nog dat oudere..

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/Set-up03-2007.jpg

Ik wil de HOOK ook zo simpel en puur mogelijk houden...

@Harm; de returnlevel van de fx-loop is regelbaar. Zo kan je deze als solo-boost gebruiken, zoals ik dat doe.. Ook heb ik hier 'n delay in hangen, zodat ik 'n volumeboost met 'n beetje delay heb voor solo's...

Joost

Harm
8 mei 2007, 07:29
Hey Harm,

Double D in Rijssen heeft em. Wel even bellen vantevoren voor de zekerheid. http://www.double-d.nl

Thanks! Ik had Dick al gemailed... Hij heeft er net gisteren eentje gekregen... Waarschijnlijk vandaag of morgen al verkocht... Laat ik nu net geen tijd hebben, maar ik ga het nog wel ff proberen bij hem...

Harm

Harm
8 mei 2007, 20:04
@Hell's Angel: Joost ik heb je een PM gestuurd!

Vanmiddag snel even een uurtje gespeeld op de Hook! Lekkere top! Mooi geluid, goed bruikbaar voor gevarieerde rock. Clean is Super! Weinig gain en veel volume plus de eq uitgeschakeld! Supergeluidje!

Enige nadeel vind ik dus dat er geen solo/mastervolume op zit... Qua sound vind ik het een geweldige top!

Harm

Hell's Engl
13 mei 2007, 19:03
Ik moet even iets kwijt. Ik heb afgelopen zaterdag naar een optreden gekeken van een rockband in Waalwijk. De gitarist had een gweldige sound. Ik snap ook wel waarom: Hij heeft namelijk een Captain Hook amp en een Rivera 2x12 speakercab. Maar daarij is hij een goede gitarist. Joost echt een super sound.
Mijn sound is Rivera maar de Hook is ook super. Maar dat geldt ook voor andere merken, ieder zijn of haar smaak.

't Zag er zo uit...

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/P4280024.jpg

Joost

Bruce
13 mei 2007, 20:27
Mooie set!
En ook een mooie Strat trouwens!

vinni
13 mei 2007, 21:28
Zeker!

Ziet er super uit Joost!

Vinni

Hell's Engl
13 mei 2007, 22:33
Thanx, 't ziet er super uit maar 't klinkt nog beter....
Ben ook errug tevreden!!

Hey Vinni,
ik zie dat ik iets heb wat jij zoekt.... ;-)

Joost

vinni
13 mei 2007, 22:59
Uhuh....

Zeg nou zelf......bij een HOOK behoort een HOOK cabinet.
En laten we eerlijk zijn....zo'n HOOK-cab klinkt toch
veel beter dan zo'n Rivera.....Die doet echt afbreuk aan
de kwaliteit van je top! :satisfie:

Vinni

Hell's Engl
14 mei 2007, 07:43
Hahahahaaaa.... tja... dat probeer ik m'n vriendin ook wijs te maken...

Nee, effe zonder gein; totdat de baby er is koop ik nog effe niks. En sowieso moet ik verkopen om te kopen....
Dus nog effe niks.....

Joost

ruezzz
14 mei 2007, 08:34
Die HOOK cab is geloof ik ook wat hoger, kun je mooi als commode gebruiken...desnoods een paar pootjes van IKEA eronder (misschien kun je dat je vriendin wijsmaken...)

vinni
14 mei 2007, 08:53
Die HOOK cab is geloof ik ook wat hoger, kun je mooi als commode gebruiken...desnoods een paar pootjes van IKEA eronder (misschien kun je dat je vriendin wijsmaken...)

Kijk.......we denken met je mee Joost!
Dat geld dat je dan uitspaart kun je gebruiken voor de HOOK-cab.

Enne....schiet het al een beetje op die baby?

Alle gekheid op een stokkie.....
Gefeliciteerd alvast met de kleine.....maar hopen dat het allemaal goed gaat.
En ik hoor het wel.....

Vinni

Hell's Engl
14 mei 2007, 17:09
Bedankt mensen (ook voor 't meedenken...)!!

Zou de HOOK cab best willen hoor, daar ligt 't niet aan.
Maar sjouw iedere week mijn spullen 'n aantal keren van en naar zolder. En die Rivera is lekker compact en is goed alleen te sjouwen... En klinkt ie ook nog 'ns goed.... tja, wat wil je dan nog meer (behalve 'n HOOK cab dan...)
Voorlopig is 't een blijvertje... En als ik geld zou hebben voor 'n HOOK cab, weet ik niet eens of ik 'm wel weg zou willen doen...

En met de baby en vriendin natuurlijk gaat alles perfect! Mijn vriendin heeft nergens last van (behalve van mij, zegt ze...) en de baby groeit zoals ie moet groeien. Alles zit er op en aan.. nu nog ongeveer 15 weken wachten...
Zodra hij/zij er is laat ik dat zeker wel weten!!

Joost

Hell's Engl
31 mei 2007, 23:01
Kom net thuis van de repetitie en ben echt nog steeds super blij met m'n setje!!
M'n pedalboard gaat er zo goed als zeker uit.... voorlopig alleen de Clyde Deluxe en 'n delay. Alleen weet ik nog niet welke delay... de DL4 heeft te veel invloed op m'n sound en ik wil de sound van de HOOK zo puur mogelijk houden...
Heb vroeger wel 'n Boss delay in de loop van m'n 5150 gehad... maar herinner me daar niet zo veel meer van.
Weet iemand of deze transparant qua geluid is....?

Joost

bobv
4 juni 2007, 03:04
Ik moet even iets kwijt. Ik heb afgelopen zaterdag naar een optreden gekeken van een rockband in Waalwijk. De gitarist had een gweldige sound. Ik snap ook wel waarom: Hij heeft namelijk een Captain Hook amp en een Rivera 2x12 speakercab. Maar daarij is hij een goede gitarist. Joost echt een super sound.
Mijn sound is Rivera maar de Hook is ook super. Maar dat geldt ook voor andere merken, ieder zijn of haar smaak.

Wij waoren okk meej zun 2en naar die un Jost aant zuuke, maorre ikhaj em niet gevonde...?!
Dus Ali Hopladijee en ikke maar wah gaan ete ipv zunne Rivera kaast te stele want die heb ik nog inne noojig gheghe!
Maarre ik hoor die set wekelijks als ik stiekum naar hun repetitie sta te luisteren en die Rivera en Slut(Hooker) klinken waarachtig erg goed ook al prefereer ik zelf toch de TBR1 met dezelfde Rivera kast!
Omdat ik zo'n kast niet kan vinden is er al een belgische customizer 1tje aan het bouwen voor me met de specificaties van Mesa Thiele/Bogner(oversized)/Jw RiveraCab in mind...
Ben benieuwd naar hoe ie gaat klinken maar heb er erg veel vertrouwen in, deze man kon mij daadwerkelijk iets van sound en bouw uitleggen ipv jw gitaargoeroe/Amp-doc die mij overigens heel vervelend nwz bracht laatst!
Maarre mocht je binnenkort een keer tijd hebben dan zou ik graag de specs van je kast willen krijgen aub zodat de custombouwer wat vergelijkingen kan trekken evt!!!

Grtz Bob V

bobv
4 juni 2007, 03:10
Kom net thuis van de repetitie en ben echt nog steeds super blij met m'n setje!!
M'n pedalboard gaat er zo goed als zeker uit.... voorlopig alleen de Clyde Deluxe en 'n delay. Alleen weet ik nog niet welke delay... de DL4 heeft te veel invloed op m'n sound en ik wil de sound van de HOOK zo puur mogelijk houden...
Heb vroeger wel 'n Boss delay in de loop van m'n 5150 gehad... maar herinner me daar niet zo veel meer van.
Weet iemand of deze transparant qua geluid is....?

Joost

Heb er vroeger ook zo'n hele batterij van gehad van die pedalen en ze beinvloeden allemaal je sound gek genoeg...
Gek genoeg heb ik daar met mn Lexicon MPX1 veel minder last van maar ik gebruik deze ook minimaal om alleen maar de pure sound uit mn preamp zoveel mogelijk naar buiten te laten komen.
Misschien komt mijn kleine ongenoegen ook voort uit het feit dat ik de MPX1 alleen maar parralel aangesloten heb?
Weet iig zeker dat de chorus VEEL beter kan klinken serieel, iemand anders daar beter advies over..........???!!!?
Oh ja nog congratz met de aankomende Spruit Daddyoost!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hell's Engl
4 juni 2007, 18:24
Thanx Jimbob (poeki bau!!!)

Ik spreek je donderdag wel effe, dan kan je zelf effe naar mijn cab kijken...

Joost

the feable
4 juni 2007, 19:04
Delay:

Analoge delay is natuurlijk het mooist, maar het kleurt je sound wel heel erg.
Goeie zijn in mijn optiek:
AD999 van Maxon
AD9 Van MAxon
MM van EHX
Memory Lane Diamond
Of als je echt geld hebt: Fulltone TTE

Digitaal zou ik gaan voor T-Rex replica of gewoon een G-force zoals Leendert himself.

bobv
4 juni 2007, 19:49
Thanx Jimbob (poeki bau!!!)

Ik spreek je donderdag wel effe, dan kan je zelf effe naar mijn cab kijken...

Joost

Cool!
Had trouwens zonder na te denken op een advertentie van muzikantenbank of dergelijk gereageerd, d8 ltr toch maar es de website checken, zie ik ineens Sabrina staan en Sander ... advertentie van juni 2006, stupid!
Die zullen ook wel denken LOL.
Ga nu maar zelf een bandje bijelkaar schrapen, maar heb al wel een naam dankzij jou "The bau poeki poeki Boys"

Ltrz