PDA

View Full Version : geluid bad to the bone



gibson-strato
1 mei 2007, 18:27
Hoi
Ik ben dringend op zoek naar het effect, of versterker die het geluid maakt zoals het nr bad to the bone van zz top.

guitartheo
1 mei 2007, 19:13
Hoi
Ik ben dringend op zoek naar het effect, of versterker die het geluid maakt zoals het nr bad to the bone van zz top.

Is niet van ZZtop maar van George Thorogood

Negative K3 fan
1 mei 2007, 19:23
hij bedoelt de versie van ZZ top, dat geluid is inderdaad geweldig.

naar mijn idee en geheugen een combinatie van (in volgorde van belangrijk naar minder belangrijk:) ): geweldig gitaarspel, slide, p90, goede, greenbacks ? rauw klinkende amp ?

feiten heb ik alleen niet, ik denk dat je met bovenstaand rijtje een goed eind in de goede richting komt :)

Helter Skelter
2 mei 2007, 14:26
P-90 zou kunnen hoewel die 'bite' ook met een brughumbucker kan

Wat de amp betreft gok ik op een 70's/80's eenkanaals Marshall met relatief veel presence en treble

robert-gitarist
2 mei 2007, 15:10
Single top nemen (iets van een JCM800 of plexi achtig iets), Gibson LP met P90's of goeie humbuckers, en misschien de amp wat boosten met een Boss SD-1 of een tubescreamer. Zo kom je een eind al ;)

Ik speel het nummer zelf op een GT/OD van MXR op een oude buizentop van Marquis en die boost ik nog iets met een MXR MicroAmp of ander boostpedaal. En ik gebruik verder een Epiphone LP met P90's. Geluidje vind ik prima zo.