PDA

View Full Version : Dimarzio Evolution PU's



Nocki
1 mei 2007, 11:36
Hoi,

Ik heb net een Dimarzio Evolution voor in de nek gekocht en wil straks een gaan halen voor in mn brug. deze gaan mn originele gibson burstbuckers vervangen.

heeft iemand een idee wat ik kan verwachten?

ze komen dus in mn lp standard faded en worden aangesloten op de page manier.

kan iemand meer vertellen over deze pu's? ik heb ze namelijk zelf nooit gehoord maar denk dat het wel goed zal zitten.

iemand meer inside info?>

rocker_71
1 mei 2007, 16:35
Dimarzio website al geprobeerd, daar staan soms ook soudfiles.

Nocki
1 mei 2007, 17:24
Jazeker. Dat was het eerste idd wat ik heb bekeken... maar k denk ik vraag ook even voor wat info hier op het forum.

De site van de fabrikant en harmony central zijn altijd de eerste plek waar ik zoek.

Nocki
4 mei 2007, 09:34
Ik heb net de evolution voor in de nek besteld. ik ben benieuwd naar het verschil.

mn gitaar is al omgebouwd voor de jimmy page mod nu nog wachten op de dimarzio evolution.

dan gaan daarna de burstbuckers het net op

ik ben beniewd!

interessander
4 mei 2007, 11:48
Ik heb een evolution bridge in mn dean flying V. Hij is lekker strak maar eigenlijk net iets te kortaf en te netjes naar mijn smaak. Dit ligt ook deels aan het hout want in de korina flying V klonk hij minder fel en dan in een les paul van een vriend.

worst
6 mei 2007, 01:13
ik heb een evolution neck en bridge pick up in me ibanez.

brug element vindt ik idd lekker strak en fel en idd ook iets te netjes eigenlijk maar niet storend ofzo.

het hals element vindt eigenlijk te soppig klinken...net iets te weinig treble erin ofzo. daarom heb ik de bovenste stand van mijn 5 standen schakelaar zo aan gesloten dat hij mijn hals en brug element pakt.....dit scheelde al iets maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over...

artnaz
6 mei 2007, 01:18
Wat is die Page-manier dan precies Nocki?

Thom TK
6 mei 2007, 03:46
Misschien kan ik nuttige info geven:
Ik heb ze in mijn RG470 zitten, een COMPLEET andere gitaar danvan jou Nocki, maar toch vind ik die Evo's echt ongelovelijk lekker.
Ze hebben veel trbel en gillen erg mooi...ik heb altijd gedacht van als ik een mahonie gitaar zou nemen, dan gooi ik daar zeker evo's in.
Ze hebben een vrij agressieve sound, iets compressed misschien, met een zeer moi hoog.
Ze komen erg mooi door de mix, en dar ben ik als lead-gitarist erg blij mee.

Nocki
6 mei 2007, 09:11
Wat is die Page-manier dan precies Nocki?

Hoi, stelt niet zoveel voor hoor.
Beide elementen kunnen door middel van 2 push/pull (beide volume) pots single coil gemaakt worden. en de tone pots die ook push/pull zijn zetten de pu's uit fase of zetten de pu's in serie.

Is wel heel leuk. en voor mijn doeleinden ook heel erg goed toepasbaar. de single coil sounds zijn de investering zeker waard. fase en serieel schakeling zijn wat minder praktisch maar af en toe heb je een song waar je het gewoon super bij kan gebruiken. ik ben er erg blij mee.

ik ga het als ik weer rijk ben ook op mn smartwood laten doen.

@ Thom. bedankt voor je info. ik hooor idd van iedereen dat ze ze welleens zouden willen horen in een lp of ander mahony body. ik ben dus erg nieuwschierig. hetgeen mij over de streep heeft getrokken waren de samples op de dimarzio site waarop dat cleane stuk werd gespeeld. een beetje jazzy. dat klonk heerlijk en was mn soundje wel. heb de laatste paar dagen alle steve vai dvd's bekene waarop hij op de evo speelde om eens te kijken welk element hij wanneer gebruike en dat kwam overeen met de manier waarop ik mijn gitaar gebruik en wele sounds ik wil. natuurlijk zal ik niet gaan klinken als steve vai. dat mocht hij willen :-) maar het komt wel heel erg dicht bij de perfectie van mijn eigen sound.

volgende week komt de 2e pu binnen. ik houdt jullie op de hoogte.

Nocki

Jay Cal
6 mei 2007, 10:34
Misschien kan ik nuttige info geven:
Ik heb ze in mijn RG470 zitten, een COMPLEET andere gitaar danvan jou Nocki, maar toch vind ik die Evo's echt ongelovelijk lekker.
Ze hebben veel trbel en gillen erg mooi...ik heb altijd gedacht van als ik een mahonie gitaar zou nemen, dan gooi ik daar zeker evo's in.
Ze hebben een vrij agressieve sound, iets compressed misschien, met een zeer moi hoog.
Ze komen erg mooi door de mix, en dar ben ik als lead-gitarist erg blij mee.

Ja in die beschrijving kan ik me helemaal vinden. Ik heb de 7-string brugversie in mijn RG2027X zitten. Is niet echt een LP maar wel een volle mahonie plank. De brugpup gilt als een geknepen biggetje en kent redelijk wat hoog maar stoort zeker niet. De definitie van dit element is verrassend helder met inderdaad dat sprankelend hoog. Ik heb zelf gekozen om hem te combineren met een air-norton in de neck... waanzinnige combi (aan te raden als je toch ooit nog een ander neckpuppie zoekt). Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen van deze pups in een LP.

Mzzltov,

J

www.apparition.nl

iwamoto
6 mei 2007, 12:26
ik heb een evolution in de brug van mijn ibanez zitten, en persoonlijk vind ik dat nette juist heel fijn, ik heb daardoor perfecte controle over mn sound, en hij is wel rauw genoeg voor zware harmonics, maar je moet er wel van houden ;)

urezna
7 mei 2007, 09:08
Ja in die beschrijving kan ik me helemaal vinden. Ik heb de 7-string brugversie in mijn RG2027X zitten. Is niet echt een LP maar wel een volle mahonie plank. De brugpup gilt als een geknepen biggetje en kent redelijk wat hoog maar stoort zeker niet. De definitie van dit element is verrassend helder met inderdaad dat sprankelend hoog. Ik heb zelf gekozen om hem te combineren met een air-norton in de neck... waanzinnige combi (aan te raden als je toch ooit nog een ander neckpuppie zoekt). Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen van deze pups in een LP.

Mzzltov,

J

www.apparition.nl


+1. :-)

Hier nog eentje met een RG2027xvv met Evo7 erop, meer dan zeer tevreden, met name als je wilt scheuren.
Voor clean is hij misschien wel iets te fel voor het mooie, hou daar wel rekening mee.

iwamoto
7 mei 2007, 22:40
coil tap werkt ook wel :D

jorrit
8 mei 2007, 14:03
ben zelf ook nog aant zoeken naar een 7 snarig element, en zat ook aan de evo te denken. Het enige waar ik aan twijfel is de hoeveelheid hoog plus het nette. Ik vind tot nu toe alle duncans die ik geprobeerd heb lekkerder klinken dan de dimarzio's. Iemand toevallig een soundfile van zn 7 snaar met evo?
hoe verhoud de treble zich tot bijv. een jeff beck of duncan distortion?

glacius
8 mei 2007, 15:09
heeft iemand een idee wat ik kan verwachten?

ze komen dus in mn lp standard faded en worden aangesloten op de page manier.


iemand meer inside info?>

ik heb eens een evo in de brug van een les paul classic gezet, wat je kan verwachten is een ultra strak en rete vet geluid !

Nocki
8 mei 2007, 15:13
ik heb eens een evo in de brug van een les paul classic gezet, wat je kan verwachten is een ultra strak en rete vet geluid !


jij bent mn vriendje! Ik ben erg benieuwd! deze week zou het brugelement binnen moeten komen... ik ben heel erg benieuwd!

urezna
9 mei 2007, 10:48
Iemand toevallig een soundfile van zn 7 snaar met evo?


luister even op de link in mn onderschrift: www.myspace.com/restlessmoonband daarop kun je een Ibanez RG2027xvv met evo7 horen. (niet de cleane / acoustische stukken overigens!)

Nocki
21 mei 2007, 12:29
Ze zitten eindelijk in mn gitaar.
Setup: Gibson Standard faded -> Mesa/Boogie Roadster head + 2x 2x12
Voorzien van coiltaps, Phase invertor en series/paralell switch.

eerste indruk is voornamelijk meer articulatie en minder schel top hoog. wat eerder zingerig dan schreeuwerig. veel strakker laag. ik kn de bas op mn amp verder open zetten zonder dat deze vet en modderig wordt.

het mid is nu meer aanwezig en mag dus wat terug op de amp mocht dat moeten (even kijken hoe dat in de band mix gaat lopen)

en natuurlijk meer output. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik meer had evrwacht van meer output. de amp gaat wat lekkerder over zn nek maar gaat niet zo heel gauw oversturen. ben ik eigenlijk wel blij mee want clean blijft gewoon clean.

hals element kan heel jazzy klinken en de brug is gewoon een lekker scheurelemenet wat clean gewoon precies het lekker toevoegd wat je wilt hebben. je kan met deze best wel veelzijdige pu combi van jazz naar funk naar hardrock nara metal. erg blij in iedergeval!

groetjes

Nocki