PDA

View Full Version : jumbo tweedehands 500 euro..



jimihattricks
1 mei 2007, 11:07
Hoi mensen,

Ik zit voornamelijk in het elektrische deel van het forum, maar ben de laatste tijd weer wat actiever op de akoestische gitaar.. :B

Bevalt me zo goed dat ik besloten heb om maar s wat geld opzij te gaan zetten voor een nieuw akoestisch gitaartje. Meerdere modellen heb ik bespeeld, en wat betreft tone bevalt de jumbo mij het beste.

Ik wil er zo'n 500 euro wel aan uitgeven, en dan het liefst tweedehands. Zit al voorzichtig een beetje rond te neuzen op marktplaats, maar omdat ik niet zo thuis ben in akoestische gitaren, kom ik hier maar ff om advies vragen (de FAQ hielp niet echt, wordt daar uberhaupt wel eens wat in gepost..?).

Ik ben dus op zoek naar een jumbo, die geschikt is voor zowel fingerpicking als akkoordenwerk, met flink wat volume. Decoraties zijn geen must. Goed hout en een goede afwerking + bespeelbaarheid wel. Welke merken/modellen moet ik links laten liggen, en welke merken/modellen moet ik zeker ff checken?

tnx!

Ik ben van plan pas eind dit jaar of begin volgend jaar echt de gitaar aan te schaffen, dus aub geen pm's met aanbiedingen e.d. Dit om mezelf een GAS-aanval en de gevolgen daarvan te besparen :satisfie:

Blend
1 mei 2007, 13:59
London City heeft een aardige Jumbo gitaar voor rond de 500 euro. Kijk even op http://www.jic.nl. Nieuwprijs met elementen dacht ik. Ibanez heeft ook goeie jumbo gitaren voor rond de 400 euro met elementen.
Ook Seagull had geloof ik een jumbo-achtige-gitaar, maar die valt volgens mij wel 'n beetje buiten je budget. Op marktplaats.nl kom ik ze zéér weinig tegen.

Succes met je zoektocht!

jimihattricks
1 mei 2007, 16:03
seagull is ook idd een van de merken die ik in gedachten heb, kwaliteit schijnt doorgaans ok te zijn..

dit vind ik wel een leuk gitaartje bv:
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_Seagull%20MJM6.jpg

andere merken, cort, crafter..?

Blend
1 mei 2007, 17:36
Grom, de link van die Ibanez doet het niet. Maar kijk verder rond op de site van Muziekhandel Joosten; bij Staalsnarigen -> Ibanez -> Ibanez AEL40SE Staalsnarig gitaar met element (360 euro). Echt een goeie gitaar voor dat geld!

Voorderest ben ik niet zo'n fan van Cort. Volgens mij hebben ze geen jumbo-achtige gitaren. Crafter weet ik niet.

Je zou Faith gitaren kunnen proberen, lees ik ook goeie revieuws van! Zelf heb ik ze nog nooit geprobeert.

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d342.html?lmd=0.23291168764828812

Deze Jumbo van Faith kost 540 euro bij Joosten.

Die Seagull ziet er wel strak uit! Met een gelakt bovenblad zo te zien, dus die zal je denk ik niet voor 500 euro hebben.

En kijk gewoon even rond bij de plaatselijke muziekboer zou ik zeggen! Er is keus genoeg.

Kaboemba
1 mei 2007, 19:27
Bij dat bedrag denk ik meteen Cort NTL-20, echt een pracht gitaar voor het geld.
Persoonlijk vind ik ibanez weer kut, heb heel wat gitaren geprobeerd en steeds kwamen er 3 naar voren. De Cort, yamaha en LAG.
Van de Cort weet ik zeker dat het een jumbo is, want dit heb ik gehad.
LAG heeft dacht ik geen jumbo maar is wel een merk wat in die rijs klasse een gitaar kan brengen met een eigen geluid. En yamaha vond ik gewoon erg lekker spelen, maar dat is heel persoonlijk.

Ed deijkers
1 mei 2007, 21:33
Bij dat bedrag denk ik meteen Cort NTL-20, echt een pracht gitaar voor het geld.
Persoonlijk vind ik ibanez weer kut, heb heel wat gitaren geprobeerd en steeds kwamen er 3 naar voren. De Cort, yamaha en LAG.
Van de Cort weet ik zeker dat het een jumbo is, want dit heb ik gehad.
LAG heeft dacht ik geen jumbo maar is wel een merk wat in die rijs klasse een gitaar kan brengen met een eigen geluid. En yamaha vond ik gewoon erg lekker spelen, maar dat is heel persoonlijk.

Heb nog een cort ntl ce custom, prima voor je wens van picking en strumming.
Echter 500 is een beetje weinig, heb zelf net een Taylor 712 ce gekocht, voor het picking werk.

Kijk maar eens naar reviews van dit cort kistje, harmony central reviews

groet

northernlake
1 mei 2007, 23:19
Je zou op zoek kunnen naar een 2e hands Landola. De twee jumbos die ik bespeeld heb waren erg mooi.

jimihattricks
2 mei 2007, 09:24
a propos Ibanez > vrijwel alle akoestische Ibanez-gitaren die ik bespeeld heb vond ik goed afgewerkt, lekker spelen, maar klote klinken wanneer vergeleken met de rest vd gitaren in hetzelfde prijssegment..

piet joosten heeft wel een aardig aanbod, maar hangen die gitaren allemaal in de winkel? anders moet ik daar s naartoe.. (wsl kan ik bij beschikbaarheid wel kijken of ze in de winkel zijn..) - die seagull moet overigens zo'n 550 euor kosten

yamaha's wil ik ook gaan testen, ik heb begrepen dat deze doorgaans erg goed zijn afgewerkt..

verder ben ik erg gecharmeerd van washburn, maar vraag me af of ze echt iets fatsoenlijks aanbieden in dit prijssegment

--edt--
Net nog ff gesurfd op het net, en kwam op een Amerikaans forum terecht. Daar wordt eigenlijk zonder veel uitzondering Seagull aanbevolen. Ook spreken ze lovend over de Epiphone Masterbilt serie, maar dan zit je toch al gauw op zo'n 700 euro (nieuw). Wellicht is die laatste 2ehands een optie, maarja, die ga ik wsl niet vinden.

bedankt jongens! en nu maar sparen!
--edt--

LaurentB
2 mei 2007, 12:47
a propos Ibanez > vrijwel alle akoestische Ibanez-gitaren die ik bespeeld heb vond ik goed afgewerkt, lekker spelen, maar klote klinken wanneer vergeleken met de rest vd gitaren in hetzelfde prijssegment..

piet joosten heeft wel een aardig aanbod, maar hangen die gitaren allemaal in de winkel? anders moet ik daar s naartoe.. (wsl kan ik bij beschikbaarheid wel kijken of ze in de winkel zijn..) - die seagull moet overigens zo'n 550 euor kosten

yamaha's wil ik ook gaan testen, ik heb begrepen dat deze doorgaans erg goed zijn afgewerkt..

verder ben ik erg gecharmeerd van washburn, maar vraag me af of ze echt iets fatsoenlijks aanbieden in dit prijssegment

--edt--
Net nog ff gesurfd op het net, en kwam op een Amerikaans forum terecht. Daar wordt eigenlijk zonder veel uitzondering Seagull aanbevolen. Ook spreken ze lovend over de Epiphone Masterbilt serie, maar dan zit je toch al gauw op zo'n 700 euro (nieuw). Wellicht is die laatste 2ehands een optie, maarja, die ga ik wsl niet vinden.

bedankt jongens! en nu maar sparen!
--edt--

Voor Yamaha akoestisch lijkt hetzelfde te gelden als voor Ibanez. Vroeger waren ze goed, maar wat ik recent geprobeerd heb klonk allemaal wat doods, vond ik.

Seagull en zijn Godinbroerjes (Art & Lutherie en Simon & Patrick) klinken heel goed, vind ik.

Washburn kan goed zijn, maar niet gegarandeerd.

Kaboemba
2 mei 2007, 14:49
Heb nog een cort ntl ce custom, prima voor je wens van picking en strumming.
Echter 500 is een beetje weinig, heb zelf net een Taylor 712 ce gekocht, voor het picking werk.

Kijk maar eens naar reviews van dit cort kistje, harmony central reviews

groet

De ntl-20 kost zonder element minder dan 500 euro, een stuk minder.
Heb er zelf 450 incl koffer voor betaald.

Ed deijkers
2 mei 2007, 18:44
De ntl-20 kost zonder element minder dan 500 euro, een stuk minder.
Heb er zelf 450 incl koffer voor betaald.


NTL 20 is een stukje minder dan de NTL CE Custom
Heb hiervoor een NTL 50 gehad. Ook niet slecht, doch ook een stukje minder dan de Custom.

En laten we wel zijn, de afwerking kost ook een paar zloty's

Ed

LaurentB
2 mei 2007, 19:21
NTL 20 is een stukje minder dan de NTL CE Custom
Heb hiervoor een NTL 50 gehad. Ook niet slecht, doch ook een stukje minder dan de Custom.

En laten we wel zijn, de afwerking kost ook een paar zloty's

Ed

Worden die dingen in Polen gemaakt??

Kaboemba
2 mei 2007, 20:18
NTL 20 is een stukje minder dan de NTL CE Custom
Heb hiervoor een NTL 50 gehad. Ook niet slecht, doch ook een stukje minder dan de Custom.

En laten we wel zijn, de afwerking kost ook een paar zloty's

Ed`

Vast maar het ging om een gitaar voor 500 euro.
Als ik geld heb voor een opel hoef ik ook niet naar een rolls te kijken.
sorry ik zie net dat het om 2ehands gaat, ik had het over nieuw.