PDA

View Full Version : gitaar op vakantie



Flint Stone
1 mei 2007, 10:43
Vrijdag twee weken naar La Gomera. Om elektrisch te kunnen oefenen wil ik mijn lichtgewicht Squire Katana meenemen. Met de nek losgeschroefd past hij precies in mijn koffer. De snaren wil ik gewoon laten zitten en voor onderweg op de neck vastklemmen met een capo. Hoe het aan de brug kant moet weet ik eerlijk gezegd niet; is vastplakken met wat duc-tape daar voldoende of trekken de veren daar normaliter zo hard aan de tremolo dat alles onderweg uit elkaar rammelt als de spanning eraf is ?:dontgeti:

zeppo
1 mei 2007, 11:22
Wanneer je de snaarspanning weghaalt, dan trekken de veren normaliter het tremblok zo stevig terug dat je dat volgens mij niet extra hoeft vast te zetten.

Flint Stone
1 mei 2007, 12:58
Hey tnx. Ik zat nog te twijfelen of ik het zou aandurven (twee linkerhanden), maar als de brug gewoon kan blijven zitten, is het gewoon een kwestie van in elkaar schroeven en stemmen. Dat gaat nog wel lukken. :satisfie:

Ash ketchum
1 mei 2007, 15:34
Ik zou de snaren eraf gehaald en op plek van bestemming een nieuw setje er op hebben gezet.

Flint Stone
1 mei 2007, 15:54
Er gaat voor de zekerheid wel extra snaren mee, maar die er nu op zitten zijn nog gloedje nieuw. Ter plekke een nieuw setje erop en dan als ik weer terug ben weer een nieuw setje. Dat zijn dan drie setjes, dat wordt dan wel erg begrotelijk. :chicken:

Kim Wilson
1 mei 2007, 15:57
Ghehe, een vakantie van honderden euro's, maar €30 voor snaren kan er niet meer af... :satisfie:

Doet me denken aan mensen die met volle tassen uit de stad terugkomen en klagen over de 6 euro bij de parkeergarage. :D

stefke_m
1 mei 2007, 16:02
Je weet toch wat wij Belgen over Nederlanders zeggen he... Geef niet toe aan het cliché en haal die snaren!

Realeigo
1 mei 2007, 16:09
Buigt die hals niet helemaal krom als je hem eraf haalt?

Kim Wilson
1 mei 2007, 16:10
Nee hoor. Zou niet best zijn. :)

zeppo
1 mei 2007, 16:11
Het verwijderen van de snaren zou geen enkele invloed moeten hebben op de hals vioor zover ik weet.

Realeigo
1 mei 2007, 16:14
die trussrod geeft toch kracht om de kracht van de snaren te compenseren. Daardoor zou hij toch doorbuigen als je de snaren loshaalt, toch?

Kim Wilson
1 mei 2007, 16:17
Ja, maar die trussrod is niet zo kort dat je hals dubbelklapt of zo. Natuurlijk zal de kromming anders worden, maar als je er weer snaren op legt, zit ie weer als vanouds. Er is absoluut geen blijvende schade.

Realeigo
1 mei 2007, 16:20
en daar kom ik nu pas achter XD

DaveItUp
1 mei 2007, 16:56
Wat dacht je van lekker genieten van je vakantie en de gitaar eens laten staan? :) Des te leuker als je weer thuis komt. Naja ik vind dat geweldig iniedergeval.

Flint Stone
1 mei 2007, 22:01
@.......: Ach, ik kan niet bij een ander in zijn portemonne kijken, maar zomaar € 30 uitgeven terwijl het helemaal niet nodig is, dat vind ik echt geld over balk smijten. Die snaren waren het probleem ook niet. Mijn zorg betrof het loskomen van de brug (tremolo +veren + die kleine mechaniekjes om hoogte en intonatie in te stellen)

@ …..: twee weken geen gitaar spelen, daar kan ik niet echt van genieten. 8)

Kim Wilson
1 mei 2007, 22:03
@.......: Ach, ik kan niet bij een ander in zijn portemonne kijken, maar zomaar € 30 uitgeven terwijl het helemaal niet nodig is, dat vind ik echt geld over balk smijten. Die snaren waren het probleem ook niet. Mijn zorg betrof het loskomen van de brug (tremolo +veren + die kleine mechaniekjes om hoogte en intonatie in te stellen)


Ik kan ook niet in een ander's portemonnee kijken, maar een vakantie naar La Gomera is niet bepaald goedkoop, neem ik aan. :)

grayfink
1 mei 2007, 23:47
3 setjes d'addario heb ik vorige week 13,90 voor betaald bij Musik Produktiv, zal bij Feedback niet veel duurder zijn..

Ff googelen: http://www.lordofthestrings.com/lots/RAPRD/Darco-by-Martin-D9200-Light/09030501.html

Bij Thomann hebben ze zelfs setjes voor 1€. Ook al eens gehad. Helemaal niet slecht.

Flint Stone
2 mei 2007, 09:48
Waar gaat dit over; ik heb helemaal geen problemen met m’n snaren. ik hoef geen nieuwe snaren, ik wil ook geen nieuwe snaren, ik hoef ook geen adressen waar je ze gratis kan bestellen. :p