PDA

View Full Version : Les Paul BFG



Showbizz
30 april 2007, 22:37
De onafgewerkte Les Paul.

Zie ook:
http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/LesPaul/Les%20Paul%20BFG/

Mij lijkt deze Les Paul wel wat, voornamelijk ook door de P90 als hals element en een burstbucker III bij de brug. En dat onafgewerkte heeft ook wel wat, je hoeft niet bang te zijn voor een krasje. Past wel bij me ;)

Ik zelf heb 'm nog niet geprobeerd. De muziekstijl die ik speel is voornamelijk rock en af en toe metal. Voor een Les Paul vind ik de prijs erg netjes, namelijk 1100 euro. En de gitaar kreeg in de Gitarist van april een goede recensie.

Ik ben benieuwd of iemand al ervaring heeft met deze gitaar...tja wat is jullie mening.

JvD.
30 april 2007, 22:40
vlekken van je vingers zie je er heel erg snel op, dat is de enige ervaring die ik heb.

LaurentB
30 april 2007, 22:45
Die knoppen hadden ze gewoon zwart moeten maken naar mijn mening, dat was wat meer basic geweest.
Orpheo heeft er een gekocht kort geleden, die zal nog wel reageren neem ik aan. Is ook een thread over.

Showbizz
30 april 2007, 22:51
Hmmm ik had eerst de search al geprobeerd met alleen "BFG" maar kreeg er niks uit....

grayfink
30 april 2007, 23:44
beter zoeken volgende keer: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90053

Showbizz
30 april 2007, 23:52
search werkt gewoon niet...in iedergeval bedankt...

bass blom
1 mei 2007, 00:02
Sorry - niets gevonden. Probeer het nogmaals met andere termen.

De volgende woorden zijn of te gewoon, te lang, of te kort. Ze zijn niet meegenomen in je zoek-opdracht : BFG

DeiDRagonas
1 mei 2007, 00:15
Hoi...

Ik heb kortgeleden een flink aantal Les Pauls geprobeert. Allereerst vind ik de BFG veel te duur als je kijkt wat je ervoor krijgt. Ik bedoel, geen ringen om de elementen... trussrod cover ontbreekt... Afdekplaatjes aan de achterkant soms ook... En t ding is gewoon lelijk. Maar da's allemaal smaak natuurlijk.
Qua klank kan ik je vertellen dat er niks mis mee is. Klinkt als een echte LP, maar dan iets feller. Die P90 vond ik niet geweldig, maar da's ook gewoon niet mijn ding.
Het principe dat je niet bang wil zijn om een krasje te maken op je gitaar ken ik wel. Dat heb ik ook. Daar komt nog eens bij dat ik sowieso niet hou van de meeste helemaal dichtgelakte gitaren. Ik ben uiteindelijk voor een faded gegaan. Een krasje meer of minder maakt niks uit, klinkt heerlijk (tweemaal burstbucker 3) en is natuurlijk tien keer mooier dan de BFG. Er zitten hele mooie topjes tussen.

Maar doe wat je zelf t beste lijkt. Ze klinken erg goed in elk geval. En JUIST voor stevige rock en metal. Die paar extra centen voor het vervangen van je volume en tone knopjes, je trussrod cover en afdekplaatjes moet je dan maar voor lief nemen.

Groeten Roy.

AutoStatic
1 mei 2007, 01:26
search werkt gewoon niet...in iedergeval bedankt...

Sorry - niets gevonden. Probeer het nogmaals met andere termen.

De volgende woorden zijn of te gewoon, te lang, of te kort. Ze zijn niet meegenomen in je zoek-opdracht : BFG
Dan google je even op "les paul bfg" site:gitaarnet.nl -"zoek resultaten"

Orpheo
1 mei 2007, 12:02
Hoi...

Ik heb kortgeleden een flink aantal Les Pauls geprobeert. Allereerst vind ik de BFG veel te duur als je kijkt wat je ervoor krijgt. Ik bedoel, geen ringen om de elementen... trussrod cover ontbreekt... Afdekplaatjes aan de achterkant soms ook... .

die stukjes plastic kosten je 15 euro extra. om nu n gitaar af te schrijven vanwege wat plastic vind ik wat onzinnig. mee eens, de p90 is, als het je smaak niet is, niet super. maar het is en blijft smaak, wat die p90 betreft. wat dat plastic betreft, das zo opgelost.

de gitaar is bedoeld als een ongelooflijk veelzijdige axe, en ook als basis voor het modgedrag van de gitarist. en als je dat in je achterhoofd houd, vind ik het een zeer geslaagd ontwerp. ik ben zeer blij met mijn BFG. hij is niet super afgewerkt (inderdaad, die cover, ringen, etc etc) maar hij was wel perfect om te modden, en dat heb ik dus gedaan ook.

Epipaul
1 mei 2007, 14:37
laatst heb ik gespeeld op zo'n BFG, maar los van het feit dat ie niet beeldschoon is wat is ook zeker niet enthousiast. Die p90's moet je wel fijn vinden anders is het zonde van je geld en kan je beter een tweedehands standard kopen.

the sure thing
3 mei 2007, 23:44
... ik heb laatst op een exemplaar gespeeld bij Feedback in Apeldoorn. Ik heb m alleen onversterkt bespeeld, maar wat mij opviel is dat de resonantie van de gitaar errug goed was. Ook de afstelling en de bespeelbaarheid vond ik goed. Hij had zeker DE Les Paul feel die de LP Standard exemplaren ook hebben.