PDA

View Full Version : nieuwe Dream Theater



FNaRK
30 april 2007, 12:17
and yet again ...:cooler:

de nieuwe DT cd staat op het punt uit te komen,
de eerste track is hier te beluisteren: http://www.youtube.com/watch?v=JPfzkc9TmeE

hmmm, ligt het aan mij of zitten er erg veel verwijzingen naar de oude Metallica in ?
Ben benieuwd naar de rest !

Michael AE
30 april 2007, 12:40
Geweldig nummer met een meesterlijke solo! Ik ben er helemaal aan verslaafd en kan niet wachten op het album.

caliban
30 april 2007, 13:21
Veel mark IIC+ terug, zalig nummer

Elixir
30 april 2007, 19:05
http://www.youtube.com/watch?v=_--6NmWqp6I

hier staat ook nog n nummer: The Dark Eternal Night.

Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken, het klinkt wel lekker op zich.

Rockmo(ther)
30 april 2007, 19:48
Heeft idd veel weg van de oude Metallica, maar laat ik nou net van beide bands/muziekstijlen houden..
CD wordt zeker aangeschaft... :satisfie:

hendrix2
30 april 2007, 22:15
Lijkt op momenten wel wat op Harvester of Sorrow...
leuk nummertje verder

armageddon
30 april 2007, 23:06
De tering, dit is wel heel erg old-style metallica :) I like it!

FNaRK
2 mei 2007, 11:27
De tering, dit is wel heel erg old-style metallica :) I like it!

Ghehehe,
dat bedoelde ik dus: ik hoorde het nummer voor het eerst en mijn eerste gedachte was........HETFIELD

ben echt heel benieuwd hoe de rest klinkt ! (iemand al een gelekte versie gevonden?)

WICKED
2 mei 2007, 14:58
Ik vind het wel vette shit maar dit is echt niks voor dream theater.. het lijkt wel alsof ze terug in hun puberteit zijn :p

jw009
2 mei 2007, 15:07
ik vind the dark eternal night, echt zoooo'n bruut nummmer

constant motion vind ik iets minder, maar wat niet is kan nog komen.

Ik kijk al uti naar Fields of Rock !

Raffel
2 mei 2007, 17:50
het is niet helemaal mijn sound (gitaar-wise). De Riffs dan weer wel. Vooral die in Constant Motion. (beetje Master of Puppets achtig :D)

Ik vind de vocal parts die ik tot nu toe gehoord heb wel erg goed. Mike + James klinkt gewoon goed samen. Ik hoop wel dat er weer eens wat verwijzingen van het ene in het andere nummer zitten. :D

The Dark Eternal night heeft duidelijk invloeden van Dance of Eternity en Glass Prison. Waar ik Constant Motion precies moet plaatsen weet ik niet, maar ik vind hem wel gaver dan The Dark Eternal Night.

Aangezien ik Octavarium vond tegenvallen heb ik even niet te hoge verwachtingen van het hele album op dit moment maar je weet maar nooit.

ToT, Metro pt II en IaW blijven wat mij betreft toch de toppers.

urezna
4 mei 2007, 13:38
de linkjes werken niet meer :-(
"due to a claim of Roadrunner records...."

caliban
6 mei 2007, 14:59
Ik heb alleen nog maar constant motion gehoord, wat een vet nummer, ik ben echt benieuwd naar dat andere nummer, niemand een ander linkje??

Jimwoud
6 mei 2007, 20:11
Die cd cover is wel weer goed lelijk! Ze gaan een beetje Dance of Death van IM achterna.

Ben ook zeer benieuwd naar hun nieuwe plaat. Vond Octavarium best kut eigenlijk.

Bloodline
11 mei 2007, 12:05
Het nummer van het nieuwe album genaamd:
Repentance.

Dat intro is precies hetzelfde van een ander DT nummer.

Weet iemnd nog van welk album en welk nummer ?

Kim Wilson
11 mei 2007, 12:07
(ernstig offtopic):

Hey, Bloodline, hoe is je rij-examen afgelopen?

Bloodline
11 mei 2007, 12:12
Ohjah.... gezakt :(
Ik reed te voorzichtig zei ze en ik keek teveel in de dode hoek als ik in ging voegen naar de snelweg. En ik mocht wat vlotter rijden :) ( deed af en toe hem in de 1 voor een hoge drempel )

Jimwoud
11 mei 2007, 14:11
Het nummer van het nieuwe album genaamd:
Repentance.

Dat intro is precies hetzelfde van een ander DT nummer.

Weet iemnd nog van welk album en welk nummer ?

This Dying Soul van Train of Thought.

Maar dat is met opzet gedaan denk ik, doen ze wel vaker. In This dying soul spelen ze het met distortion.

Ben nu het nieuwe album aan het luisteren. Ben nu bij het eerste nummer, maar volgens mij is hij wel vet. Veel trash en heavy metal invloeden, NICE I Like!

Kut dat je gezakt bent, succes de volgende keer!

caliban
11 mei 2007, 16:16
http://www.youtube.com/watch?v=EkF4JD2rO3Q
Vet clipje, die riffs blijven gewoon komen hè

Negative K3 fan
11 mei 2007, 16:38
Ohjah.... gezakt :(
Ik reed te voorzichtig zei ze en ik keek teveel in de dode hoek als ik in ging voegen naar de snelweg. En ik mocht wat vlotter rijden :) ( deed af en toe hem in de 1 voor een hoge drempel )

nooit terugschakelen naar de 1, vertelde mijn instructeur me altijd en helemaal niet met van die diesel-lesauto's!! Maarja, jammer, maar wel geinig dat je juist sneller moet rijden :D

Das Schaap
11 mei 2007, 20:37
http://www.youtube.com/watch?v=EkF4JD2rO3Q
Vet clipje, die riffs blijven gewoon komen hè
Vind er niet veel aan, het mist iets. Maar dat heb ik vaker bij de hardere stukken van Dream Theater, het is vaak gewoon net niet.

Ben nieuwsgierig, maar meer niet.

caliban
11 mei 2007, 23:22
Ik vind het fantastisch

jw009
12 mei 2007, 10:50
This Dying Soul van Train of Thought.

Maar dat is met opzet gedaan denk ik, doen ze wel vaker. In This dying soul spelen ze het met distortion.

Ben nu het nieuwe album aan het luisteren. Ben nu bij het eerste nummer, maar volgens mij is hij wel vet. Veel trash en heavy metal invloeden, NICE I Like!

Kut dat je gezakt bent, succes de volgende keer!


Is deel 8 van een totaal van 12 nummers over de AA ervaringen van Portnoy.
Anders nr's zijn the root of all evil (riff uit this dying soul en begint ook met zelfe percussie achtige stukje) glass prison en this dying soul zelf natuurlijk, en nog paar ander nr's komt er ff zo snel niet op. In allen nr's komen riffs uit andere nummers terug wat echt heel vet is.

Er komen dus nog 4 delen, erg kick ! HEEERLIJK DIE PROGRESSIEVE SHIT !!!

Negative K3 fan
12 mei 2007, 12:49
http://www.youtube.com/watch?v=EkF4JD2rO3Q
Vet clipje, die riffs blijven gewoon komen hè

ik vind het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder, die timing is interessant, maar verder gebeurt er niet zoveel behalve een hoop gepiel.

MusicManMaestro
12 mei 2007, 15:47
Tja , ik ben niet erg onder de indruk van dit nummer en zeker wanneer Portnoy een beetje de wannabe-grunter gaat uithangen met die irritante stemvervorming erbij dan klinkt het helemaal nergens naar.

En ook bij de riffs in dit nummers gaan mijn vingers nou niet bepaald tintelen zodat ik snel een gitaar pak om te proberen de riffs na te spelen.
Al zal ik de plaat zeker kopen en ik hoop dan maar dat mijn eerste indruk van deze plaat de verkeerde geweest zal zijn.

new deep
12 mei 2007, 16:29
lijkt me wel gaaf live dat nieuwe werk op fields of rock

RRRobin
13 mei 2007, 20:39
Damn wat een lekkere CD zeg! Ik vind trouwens dat stukje met die piano en daarna knalhard de band erachteraan echt heel vet bij the dark eternal night rond 4.30.

FNaRK
16 mei 2007, 22:43
ook leuk: http://www.youtube.com/watch?v=w4ids4rOegI
oude zanger en keyboardspeler in een reunie optreden ?


En de CD is inmiddels binnen....



VET !!! :rockon:

Rockmo(ther)
16 mei 2007, 22:50
Is ie al uit? Want dan ren ik vrijdag meteen naar de winkel...

FNaRK
16 mei 2007, 22:51
Is ie al uit? Want dan ren ik vrijdag meteen naar de winkel...

wees niet zo naief :stop:

Rockmo(ther)
16 mei 2007, 23:08
wees niet zo naief :stop:
Haha..(dacht al van niet, maar wilde dat andere niet vragen..;)) maar nu heb ik wel een antwoord :D

Rockmo(ther)
17 mei 2007, 11:46
Hij is idd goed!!! :rockon:

new deep
18 mei 2007, 00:01
Ik vind hem ook zeer gave nummers hebben... een beetje een plaat van uitersten naar mijn smaak; hele coole riffgeorienteerde nummers (1,3 en 4) en erg clichematige ballads aan de andere kant; 7 en 6.

Elixir
18 mei 2007, 19:02
Ik vind het hele album echt ruig. Sommige nummers moet je wel wat vaker luisteren om ze te waarderen.

TMKXL
18 mei 2007, 19:50
Tracks, 1, 5 en 7 zijn super! De rest valt tegen, toch een van de minste albums voor mij, maar goed. Die 3 tracks (In the Presence of Enemies part 1, Repentance en The Ministry of Lost Souls) zijn echt zwaar ok. :)

Jimwoud
23 mei 2007, 14:51
Tracks, 1, 5 en 7 zijn super! De rest valt tegen, toch een van de minste albums voor mij, maar goed. Die 3 tracks (In the Presence of Enemies part 1, Repentance en The Ministry of Lost Souls) zijn echt zwaar ok. :)
Slechtste plaat is een beetje overdreven. IMO zijn dat toch wel Occtavarium en Falling into infinity.

Vind hem wel ok hoor, vind Forsaken wel een gave riff hebben. Super simpel eigenlijk maar hij beukt er lekker in.

Reel Big Fish
23 mei 2007, 14:54
Forsaken is mijn favo nummer van het album. Voor de rest vind ik het begin van Dark Eternal Night wel kick, totdat die mongool op die keys begint te jengelen. :p

Jimwoud
23 mei 2007, 15:56
Forsaken is mijn favo nummer van het album. Voor de rest vind ik het begin van Dark Eternal Night wel kick, totdat die mongool op die keys begint te jengelen. :p
Bedoel je die semi-grappige achtige dingen die ze welleens doen, vind ik ook super irritant, echt totaal niet grappig en heel kinderachtig.

TMKXL
23 mei 2007, 23:08
Slechtste plaat is een beetje overdreven. IMO zijn dat toch wel Occtavarium en Falling into infinity.

Vind hem wel ok hoor, vind Forsaken wel een gave riff hebben. Super simpel eigenlijk maar hij beukt er lekker in.

Ik vind nummers zoals Lines in the Sand en (het nummer) Octavarium 10 keer beter dan welk nummer dan ook op Systematic Chaos. IMO.

Jimwoud
24 mei 2007, 12:02
Ik vind nummers zoals Lines in the Sand en (het nummer) Octavarium 10 keer beter dan welk nummer dan ook op Systematic Chaos. IMO.
agree to disagree. Vond Octavarium te poppy en te gejat.

Raffel
24 mei 2007, 21:36
agree to disagree. Vond Octavarium te poppy en te gejat.

Leg de Muse-actige nummers op Octavarium maar eens naast nummers zoals Assassin van Muse zelf. Dan blijkt wel dat het ook met opzet dergelijke nummers zijn.


Tracks, 1, 5 en 7 zijn super! De rest valt tegen, toch een van de minste albums voor mij, maar goed. Die 3 tracks (In the Presence of Enemies part 1, Repentance en The Ministry of Lost Souls) zijn echt zwaar ok. :)

Helemaal mee eens, Constant motion mag daar wat mij betreft ook nog bij!

TMKXL
26 mei 2007, 11:34
Ik doel ook op het de titel track Octavarium, niet het hele album. Dat nummer heeft zo'n fantastische build up, begint echt te knallen bij die super toffe keyboard solo @ 12:16 en schiet dan door naar een super climax met 1 van Petrucci's beste solo's ooit. Alles zit erin wat een nummer goed maakt. :)

minoin
28 mei 2007, 22:22
Heel Octavarium vond ik de eerste paar weken poep, nu vind ik het een waardig DT-album. Luister maar naar "Never Enough" en "Panic Attack"; dat moet toch echt te waarderen zijn!
"Systematic Chaos" is weer iets anders, maar wordt dat niet verwacht van een PROGRESSIVE metal band?
Ik vind het wel jammer dat Petrucci teveel terugvalt op het gewoon akkoorden slaan! De uitgedachte loopjes zijn niet in overvloed in dit album, dus misschin hadden ze er meer tijd voor moeten nemen om het geheel wat uitdagender te maken.
Toch vind ik "Systematic Chaos" lekker in het gehoor liggen, op Constant Motion na! Dat vind ik zo'n Metallica sound hebben, heel jammer...

Luke-wannabe
5 juni 2007, 08:07
Vette plaat die Dark eternal night! Alleen wat moeten ze nou met die zanger?
Vind hem niet echt goed..

Pegasus
6 juni 2007, 23:34
Vandaag de bestelde cd/dvd binnen gekregen. Morgen zal ik in de auto eens lekker de cd gaan beluisteren. Ideaal eigenlijk dat 40 minuten moet rijden om bij je werk te komen..........

MusicManMaestro
11 juni 2007, 20:40
Ik beluister de nieuwe cd al een tijdje en ik vind het nou niet bepaald een sterk album eigenlijk kan alleen het nummer "Prophets of war " mij boeien.
En de solo in het openingsnummers rond 2:10 en de rest vind ik toch wel een beetje matig.

Wat ik wel erg gaaf is die dvd van de making of "systematic chaos".
Dat gewoon erg intressant en ik hoop dat meer bands dit gaan doen 8-)

flyswatter
11 juni 2007, 21:00
Even een vraagje: Ik ben een totale Dream theater-noob, maar ik zou me der toch wel eens een cd van willen aanschaffen. Wat raden de die-hard-DT-fans mij aan? :rockon:

MusicManMaestro
11 juni 2007, 21:58
Tja, voor mijn de beste DT platen :

- Images and words
- Awake
- Scenes from a memory

minoin
12 juni 2007, 00:22
Voor mij:

- Scenes from a memory
- Train of Thought
- Six Degrees of Inner Turbulence

pikasso
12 juni 2007, 08:30
Voor mij:

Awake
Images and Words
Scenes from a memory

Reel Big Fish
12 juni 2007, 10:27
Train of Thought, zeker weten

almarvk
12 juni 2007, 11:20
Tja, voor mijn de beste DT platen :

- Images and words
- Awake
- Scenes from a memory

Daar ben ik het 100% mee eens.

Jimwoud
12 juni 2007, 11:38
Die eerste vind ik ook erg gaaf hoor, When dream and day unite. Maar Six degrees en Train ook.

Maar voor echt de DT sound zeker images & words en Metropolis part II:scenes from a memory

Trouwens voor de meeluisteraars van dit topic, ook een hele gave band met een mix van DT, SymX, Queensryche: Circus Maximus

site (http://www.circusmaximussite.com)

Hun eerste album heet "the 1st chapter"

flyswatter
12 juni 2007, 22:31
Ok, Scenes from a memory is de nipte winnaar, als ik goed geteld heb.
Ik zal die na het examen is 'uitchecken' 8-)

Raffel
13 juni 2007, 10:39
tip: luister dan eerst Metropolis Pt. 1 (op images & words) 100 keer. Dan wordt SFAM ook 100 keer zo leuk om naar te luisteren vanwege allerlei verwijzingen die er in zitten, zowel muzikaal als de tekst.

FNaRK
13 juni 2007, 11:41
Zo


na een flink aantal luisterbeurten moet ik toch echt concluderen











WAT EEN FUCKING STRAKKE CD :rockon:



Momenteel mijn favo DT cd .... alhoewel ik dat bij iedere nieuwe DT brul.

WICKED
13 juni 2007, 14:28
Ik luister hem nu ook en wat een bagger cd, hier zijn ze echt ff door heen gegaan, ze kunnen echt veeeeel beter. Normaal hoor je elk DT album iets nieuws, iets verfrissends. Nu hoor je alles wat ze al gedaan hebben weer terug in die cd. Miss als het hun eerste album was dat het dan geen slechte cd was maar wat ik nu hoor ken ik allemaal wel.

FNaRK
13 juni 2007, 15:50
na een flink aantal luisterbeurten moet ik toch echt concluderen ....
enzovoort



ieder zijn mening ....


alleen jammer dat die van jou zo volstrekte bullshit is





:hippie:

Elixir
13 juni 2007, 16:07
Het is inderdaad echt zo'n cd die naarmate je hem meer luisterd, beter wordt. Het is eindelijk weer een cd die ik van voor tot achter tig keer achter elkaar kan luisteren.

jw009
13 juni 2007, 17:18
Het is inderdaad echt zo'n cd die naarmate je hem meer luisterd, beter wordt. Het is eindelijk weer een cd die ik van voor tot achter tig keer achter elkaar kan luisteren.


HE-LE-MAAL mee eens. Ik vond het eerst niet veel soeps, na een week weer ff geprobeerd, en begon hem steeds vetter te vinden. Nu vind ik hem helemaal te gek!!

minoin
13 juni 2007, 19:55
Natuurlijk even +1'en

WICKED
13 juni 2007, 22:00
hmm oke... misschien ben ik een beetje uitgekeken met dream theater.. ik heb er echt heel veel naar geluisterd:0

Pegasus
18 juni 2007, 21:32
In oktober komen ze weer naar Nederland (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93470).

Cassius Dio
25 juni 2007, 11:35
over de nieuwe cd van Dream Theater...
goede cd! de minpunten vind ik The Dark Eternal Night, dit nummer vond ik toen ik hem eerst hoorde supervet, maar hij begon te vervelen, en het instrumentale deel vind ik eigenlijk nergens opslaan.
Het tweede minpunt is Repentance, het gaat veel te lang door met die pratende stemmen.
voor de rest is de cd super goed, met als favoriete nummers: In the presence of enemies (pt1&2) en Constant Motion. :D