PDA

View Full Version : Zekering VOX AC15CC



Rocketman
30 april 2007, 10:56
Hallo,

Zaterdag ging mijn AC15 plotseling niet aan toen ik hem nog een keer wou aanzetten voor een toegift na 2 uur spelen op een kokend heet podium.

Nu hoop ik dat het alleen een kwestie is van de zekering vervangen. Probleem is ik kan pas woensdag weer bij de amp en dan moet ik ook gelijk repeteren. Handleiding heb ik ook niet (die zou de shop me nog nasturen, nooit gedaan natuurlijk).

Kan iemand mij aub een groot plezier doen en mij vertellen wat voor zekering er in een VOX AC15CC gaat ?

Bedankt

Chris Winsemius
30 april 2007, 12:00
Welk type AC15 is het precies?

Ik heb hier alléén de waarden v/d jaren 90 AC15 qua documentatie; netzekering is 1A traag, interne HT zekering 250mA traag en de interne filament zekeringen zijn 4A traag.

(Ik heb hier geen AC15CC staan in m'n werkplaats en op het schema staan de zekeringswaarden niet, ik heb ze ff aan 'n maat in het buitenland gevraagd en zal ze posten als ik meer weet.

Hoofd" en nog 'n paar mensen op dit forum hebben ook 'n AC15CC.)

!!!
Zekeringen gaan meestal niet voor niets kaduuk. Het kan zijn dat je na het vervangen v/d zekering weer hetzelfde probleem hebt/krijgt.
!!!

EDIT: niet goed gelezen, ff wachten op de AC15CC specs...

Rocketman
30 april 2007, 12:14
Ja ik weet dat zekeringen niet voor niks kapot gaan. Maar ik had vroeger bijvoorbeeld een Peavey 5150, daar sprong de zekering ook om de haverklap, tot dat ik leerde dat ik m na het aanzetten eerst 2 minuten op standby moest laten staan en voor het uitzetten ook. Sindsdien nooit meer een zekering geklapt.

Ik hoop dat hetzelfde kwaaltje hier ook van toepassing is. Ik heb hem bij het optreden in 1 keer uitgezet, en misschien ook wel weer in 1 keer aan. Dat weet ik niet meer.

Bedankt tot zover.

Chris Winsemius
1 mei 2007, 11:04
We moeten even wachten op 'n post v/e AC15CC bezitter hier.

De mainsfuse-rating staat meestal op de buitenkant vermeld als die zekering van buiten is te bereiken, de andere zekeringen zitten in de versterker zelf.

Rocketman
1 mei 2007, 11:13
Ja ik heb de winkel ook al gebeld maar die weten het ook niet. Als het goed is weten ze het over een half uurtje. Stom dat ik niet even heb gekeken toen ik de kans had. :chicken:

edit: de shop heeft de importeur gebeld en die zegt 2 ampere. Nou ben ik nog nieuwsgieriger wat er achterop zo'n AC15CC staat. Maar goed ik zal er wel verschillende kopen en woensdag hopen dat er een goeie bij zit, als ik verder niks hoor.

episua
1 mei 2007, 13:25
Ik heb ook een AC15cc gehad zonder problemen trouwens maar het verhaal is bekend hoor. Het schijnt dat dit vaker gebeurt bij deze versterkers.
Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat er in moet voor zekering maar dit staat wel in de gebruikshandleiding.

Rocketman
1 mei 2007, 14:09
bedankt maar een handleiding heb ik dus niet zoals ik al schreef. Is ook nergens op internet te vinden. Vandaar dat ik hoopte dat hier iemand was die even achterop zijn AC15CC kan kijken.

episua
1 mei 2007, 15:09
vanuit de handleiding:
250V, T250mAL

hoop dat je hier iets aan hebt.

Rocketman
1 mei 2007, 15:28
Da's wel een verschil zeg, 250MA of 2A. Het enige wat overeenkomt met wat de shop zegt is dat ie traag moet zijn. Ik zal wel 250MA' tjes kopen, 1A en 2A en morgen kijken wat er uit mijn amp komt zetten.

Bedankt!

Chris Winsemius
1 mei 2007, 15:36
Die 250 mA is (waarschijnlijk) de zgn. HT-zekering, de mainszekering zal waarschijnlijk iets van 1A zijn.

Rocketman
8 mei 2007, 01:05
okeej dan......... ik vandaag eindelijk met een lading zekeringen naar d'n amp. 1A, 2A, 250MA en na enig zoeken blijkt er precies waar de stroomkabel de amp in gaat een zekeringetje te zitten. 630MA.

Laat dat nou net een waarde zijn die ik van niemand heb doorgekregen. Niet hier, niet bij de shop en ook niet van de importeur.

Ik denk f**k it en ik stop er een 1A'tje in. Na even zenuwachtig mijn versterker te hebben beluisterd, beroken en bekeken, bleek ie het gewoon te doen. Weer de hele avond op staan raggen op vol volume.

Ik denk dat ik gewoon een stelletje 630s koop en eventueel 800s en dat ik het hier maar even mee ga proberen. En goed gebruik maken van de stand by knop. :rockon: