PDA

View Full Version : Twee nieuwe amps:



G.G.
30 april 2007, 09:32
Vroeg op pad op koninginnedag loont zich. Voor de prijs van een tweedehands Behringer prut versterker dit gevonden:

Fender DeLuxe 112 (incl. originele footswitch)

http://img91.imageshack.us/img91/4371/p1000476wj5.jpg

Peavey Backstage Plus

http://img244.imageshack.us/img244/2494/p1000477vd6.jpg

Gelijk een vraag over de Peavey. Zit een jack in op met Pre out / Power in. Is maar één Jack (is die stereo ofzo, want met 1 jack-in kan je toch geen loop maken?)

Jimwoud
30 april 2007, 10:32
hij is inderdaad stereo, moet je even op de site van peavey kijken voor een handleiding of de tip in of out is. de rockmaster amp(niet de preamp) heeft dit ook. denk dat de tip preamp out is.

succes

G.G.
30 april 2007, 14:42
hij is inderdaad stereo, moet je even op de site van peavey kijken voor een handleiding of de tip in of out is. de rockmaster amp(niet de preamp) heeft dit ook. denk dat de tip preamp out is.

succes

gevonden, bedankt. Blijkt helaas dat de potmeters ook kraken, dus die moeten schoon gemaakt worden. heb ik weer wat te doen van de zomer.

Fender is wel helemaal in orde, (alleen is de gain knop afgebroken, dus moet ik een nieuwe pot solderen.

Wimvdb
30 april 2007, 18:55
Die deluxe heb ik ook nog gehad, lekkere clean, de OD is euh... Erg appart ;)

G.G.
30 april 2007, 19:59
Die deluxe heb ik ook nog gehad, lekkere clean, de OD is euh... Erg appart ;)

OD klinkt alleen maar lekker op een van mijn strats die een SD hotrail op de brug heeft en een WSC hotrail op de hals. Verder is de OD inderdaad een beetje appart (beetje fuzzy).

Clean is heerlijk. Lekker warm, bijna SRV achtig (Lenny, Riviera Paradise) Reverb is heerlijk.

Denk dat ik beide amps naast elkaar zet met een a/b box Fender voor clean en de peavey voor overstuurd. Moet morgen ook nog een BBE651 pre amp ophalen (ook voor een prikkie gekocht) en kijken of ik die aan de peavey kan hangen,

Die Peavey heeft een 10" speaker. maar ik heb ook nog een kale H&K Attax 50 liggen met een 12" Celestion, misschien dat ik daar het versterkergedeelte van de Peavey inbouw.

Nu nog voor de Fender een Ibanez tubescreamertje kopen.