PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Jack & Danny gitaren?



The Underdog
30 april 2007, 02:27
Ik ben aan't geilen op die planken, vooral de LP's en SG's. Welke kwaliteit mag ik verwachten? Stagg of Epiphone?

Wimvdb
30 april 2007, 08:54
tussen de 2;) squier-niveau

stefke_m
30 april 2007, 09:44
Wispelturig, er zitten "pareltjes" tussen, squier scoort beter op deze toevalsfactor, maar J&D's kosten veel minder, uitstekende beginners dus!

grayfink
30 april 2007, 12:13
Er zijn een paar grote duitse ketens/internetwinkels die hun eigen merk voeren. Allemaal Made in het Verre Oosten. Thomann heeft Harley Benton, MP heeft Collins en Musicstore heeft Jack en Danny. Ze bieden allemaal wel goede waar voor hun geld. Als je een PRS of Gibsonkopie hebt van 500€ dan is het gewoon goed spul, maar als je een Les Paul met geschroefde hals koopt voor 150€ zal het niet veel soeps zijn. Laatst een Collins ES335 uitgetest bij Musik Produktiv. Heel erg goed, 400€.
Had de kwaliteit die je van een Duesenberg of zo van 1200€ verwacht.

golanhall
30 april 2007, 12:48
Zelf heb ik een J&D LS3 Les paul copy.
Aanvankelijk wou ik me een Gibson LP kopen maar toen zag ik de J&D staan en ik vond de looks geweldig. Na even spelen kon ik niet veel verschil uitmaken tussen de gibson LP studio en de J&D, eerlijk vond ik de J&D prettiger spelen en het geluid was zeker niet mis! Twijfel sloeg wel toe, J&D is geen Gibson maar heb toch gevoel laten primeren over merk en heb hem meegenomen.

Eens thuis kon ik mijn amp opendraaien en dan hoor je wel het prijsverschil, zoemen, teveel highs en een gap tussen mid & een zeer lage bottom. En een of ander aardingsprobleem dat ik tot nog toe niet heb kunnen oplossen.
Ik vond de tone wel lekker, erg vintage en crunchy. Toch heb ik later de pickups vervangen met Gibson Iommi's, gevolg : erg volle - vette toon met een bredere range!

Qwa mechaniek heb ik nog niet te klagen buiten de tuners die erg slecht zijn, je kan heel moeilijk fijn stemmen. Soms is een kleine draai gelijk aan een halve slag en een halve slag spant/onspant de snaren soms helemaal niet.

Zoals hiervoor beschreven is er ook een aardingsprobleem, met mijn andere gitaren heb ik dit niet dus ligt het duidelijk aan de gitaar. Ik weet zelf te weinig van elektronica om het probleem op te sporen.

Het meest opvallende aan deze gitaar is de afwerking, dagelijks vind ik nog kleine foutjes die ik initieel niet opgemerkt had. De inlays zijn niet goed gesneden, hier en daar wat lakfoutjes, het nek-uiteinde dat in de body zit is slecht gezaagd waardoor nog een stukje hout in de weg zit waar normaal het pickup-capje vlak op de body moet komen (dus staat het niet helemaal haaks).
Ook zat het slagplaatje erop met een te lange schroef (het zwevende gedeeltje aan het armpje) waardoor deze een stukje op mijn lak ruste met gevolg kleine beschadiging eraan. Ook is er een stukje lak afgebrokkelt bij het plaatsen op mijn staander, waardoor ik vermoed dat de lak geen erg sterke grondlaag heeft.

Conclusie:
Deze gitaar heeft de afwerking voor de prijs wat je er aan geeft. Het is een erg goede/exacte kopie en oogt erg mooi.
Zijn sterkste punten zijn het geluid, prijs en bespeelbaarheid, pickups kunnen best wel verwisselt worden naar smaak.
Ik ben zeker niet ontevreden van deze aankoop, ik vind hem beter dan mijn epiphone qua sound & betrouwbaarheid maar koste mij 3x minder!

Ben je niet merkengeil en ben je niet bang zelf wat te sleutelen aan je gitaar (dit is een erg goede gitaar om te pimpen btw) dan kan een j&d wat voor je zijn. Deze zijn ook geen gitaars om te ontzien en te plaatsen in een glazen kooi; deze gitaar is gemaakt om te rocken, in vuur te steken, tegen je drummers hoofd te slingeren, ...

Enkel goed uitkijken welke je koopt, de ene j&d is beter dan de andere zoals eerder vermeld in dit topic.

The Underdog
30 april 2007, 15:37
tussen de 2;) squier-niveau
Squier maakt geen Les Paul of SG ;)