PDA

View Full Version : 7srings , 6strings of 4 strings?



Sicky61
9 januari 2003, 20:58
Voor en nadelen?Ik heb jaren 4 snarig gemoshed.Eerst op een charvel en later op een 7 string.Bij de charvel begon het eigenlijk noodgedwongen.Daar zat zo n nare flojt roos op en ja,als zo n gierpook daar hangt kan ik er niet afblijven.Gevolg,gebroken snaren....subtiele benadering zeg maar.Op zich geen punt.Doorspelen natuurlijk.Nee dus ,want de charvel was bij een gesloopte snaar onstembaar.De 7 string(EPI)klonk nog logger&vetter.Volgens mij door de massieve hals???.6 string is dus ok,maar zonder tramelant vibrator....wat mij betreft.

Swan
9 januari 2003, 21:24
je kan ook een gitaar kopen van enige kwaliteit en leren spelen.

Shredhead
10 januari 2003, 00:41
LOL!

Je manier van aanslaan heeft een hoop te maken met de levensduur van je snaren idd

Phyrexian
10 januari 2003, 09:53
... persoonlijk sla ik m'n snaren ook vrij hard aan, met een vrij dik plectrum (0.88mm Green Tortex Sharp) quasi nooit last van snaarbreuk (kspeel wel redelijk dikke snaren 0.49 of 0.52).

Mijns inzien ligt het voornamelijk aan de kwaliteit van de brug, snaren breken nog altijd het snelst op de brug, niet?

Anders Destium
10 januari 2003, 17:22
Behalve leren spelen kan je misschien ook even leren spellen, er is echt niet doorheen te komen. Inburgeringscursusje is wellicht de oplossing...

Maar on-topic: Hoe dikker je snaren, hoe minder snel je ze zou moeten breken (zelf ervaar ik niet echt verschillen, ik speel meestal met plectra van 1 tot 3 mm dik en 0.09 setjes snaren ). Ik zou de schuld zelf niet zo snel bij de gitaar leggen, meestal hoef je niet echt hard aan te slaan om te horen wat je speelt :wink: