PDA

View Full Version : ibanez iceman



pieter-jan1
30 april 2007, 01:11
Hallo allemaal :)

ik denk eraan om een ibanez iceman te gaan halen. alleen hebben ze hem nergens (of toch niet waar ik ben gaan kijken). ik kan er dus niet op spelen, alleen bestellen. nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring mee.??? en is het een goede gitaar om mee te beginnen? suggesties zijn altijd welkom ! :)


http://www.theibanezstore.com/images/ic400bk.jpg

Yamhammer_71
30 april 2007, 01:17
Hallo allemaal :)

ik denk eraan om een ibanez iceman te gaan halen. alleen hebben ze hem nergens (of toch niet waar ik ben gaan kijken). ik kan er dus niet op spelen, alleen bestellen. nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring mee.??? en is het een goede gitaar om mee te beginnen? suggesties zijn altijd welkom ! :)


http://www.theibanezstore.com/images/ic400bk.jpg


Volgens mij is het niet eens zozeer een beginners-gitaar hoor...schijnt echt een topgitaar te zijn.
Ik vind het zelf de mooiste Ibanez die er is (als niet Ibanez-fan)....
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is de Ibanez Iceman uit productie (worden dus niet meer gemaakt).

JvD.
30 april 2007, 01:21
Bij dijkman Amsterdam hebben ze een ic400 staan.
Ondanks de set neck en het mahony klinkt ie het zelfde als mijn ic300(basswood en geschroefd)
Ook vind ik de nieuwe inlays lelijk.

Het ding is denk ik iets van 650 euro.

Ik wil zelf graag nog een iceman als backup maar ben dan wel opzoek naar de oude ic300. met tonezone is hij niet te verslaan voor droge palm-mute riffs =D

@Yamhammer_71 ze zijn sinds 2002 gewoon weer in productie.

happynjitram
30 april 2007, 01:53
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een iceman Giger. Dus als je de gitaar even uit wil testen voordat je hem bij een winkel besteld mag je wel langs komen. Ik woon in Dordrecht.

Iceman
30 april 2007, 15:53
Hangt een ic400 bij BigOneZwolle.

pieter-jan1
30 april 2007, 22:24
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een iceman Giger. Dus als je de gitaar even uit wil testen voordat je hem bij een winkel besteld mag je wel langs komen. Ik woon in Dordrecht.

waar ligt dit? ik ben zelf van limburg (diepenbeek) in belgië ...

LaurentB
30 april 2007, 22:31
waar ligt dit? ik ben zelf van limburg (diepenbeek) in belgië ...

Dat ligt dus een teringeind weg, niet heel ver van Rotterdam...

happynjitram
1 mei 2007, 02:17
Klopt, kan je nog beter een tripje naar bigone in zwolle maken. Ben een keer in die winkel geweest, wel leuk, maar bijna onmogelijk te vinden....

pieter-jan1
1 mei 2007, 21:21
wat is nu eigelijk het verschil tussen de ic 300 en de ic 400 ??? :)

Tankman
2 mei 2007, 01:17
Volgens mij zag ik in Just Music in Leiden eentje hangen met van die Geiger art derop...

JvD.
2 mei 2007, 02:40
wat is nu eigelijk het verschil tussen de ic 300 en de ic 400 ??? :)
ic300 heeft volume en tone potmeter, is van lindenhout en heeft een geschoefde hals.
ic400 heeft 2 volume en 2 tone potmeters. is van mahony en heeft een ingelijmde hals.

FNaRK
2 mei 2007, 11:17
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een iceman Giger. Dus als je de gitaar even uit wil testen voordat je hem bij een winkel besteld mag je wel langs komen. Ik woon in Dordrecht.

:rockon:
die is dus serieus MOOI !
Als ik weer wat centen heb komt die er ... als ze nog te vinden zijn !

JvD.
2 mei 2007, 12:04
:rockon:
die is dus serieus MOOI !
Als ik weer wat centen heb komt die er ... als ze nog te vinden zijn !

er stond er 1 bij feedback eindhoven. ik vond hem alleen ontzettend bagger afgewerkt.
ik vind het een beetje nep. als of er een matte stikker op zit.

happynjitram
2 mei 2007, 13:04
Feedback had er inderdaad 2. Een was er wel goed afgewerkt, en die heb ik mee naar huis genomen :hippie:

Ze worden trouwens niet meer gemaakt, maar misschien kan je er 1 2dehands op te kop tikken Fnark:) En ik zie ibanez ze ook wel weer opnieuw in productie nemen..

pieter-jan1
2 mei 2007, 16:57
ic300 heeft volume en tone potmeter, is van lindenhout en heeft een geschoefde hals.
ic400 heeft 2 volume en 2 tone potmeters. is van mahony en heeft een ingelijmde hals.

wa neem ik dan beter? (een gelijmde of een geschroefde hals) en wa maakt de houtsoort uit? :rockon: