PDA

View Full Version : backup voor fender tele (opwaarderen met elementen)



rupke
29 april 2007, 20:25
Hoi allemaal

Ik heb sinds kort een fender telecaster gekocht en ben daar zo weg van dat ik deze voortaan ga gebruiken ipv mijn gibson bij mijn coverband..

Ik wil nu een goedkope backupgitaar aanschaffen voor mijn fender tele die ik kan opwaarderen met twee elementen, want om nu mijn gibson daar weg te zetten op het podium als backup vind ik niet kunnen eignelijk ;-)

ik heb thuis nog een humbucker van Bill Lawrence liggen en een Seymour duncan hotrails. als ik nu eens tweede hands of nieuw een gitaartje koop en 1 van de twee of alletwee de elemnten er in zet dan he bik ene leuke backup voor mijn fender tele.

Iemand suggesties

Alvast bedankt,

Greetz Rupke

guitardude
29 april 2007, 20:27
Nog een Telecaster maar dan van London City? :)

kuk
29 april 2007, 20:43
Squier tele affinity serie 158 euro(butterscotsh blond/maple neck) bij thoman.de
Uit ervaring ++++ voor de service van thoman!!!

stefke_m
30 april 2007, 11:52
Een mex telecaster? kost 500 euries en is best ok! én er staat 7ender op :cooler: een richwood of squier is anders ook erg geschikt denk ik.

Maar... waarom niet je gibson als backup? Is toch niet zó erg/vreemd?

rupke
1 mei 2007, 14:06
Hoi Stefke,

waarom niet de gibson als backup? Misschien omda tik dat voor mijn gevoel protserig vind staan. zo van kijk hem daar met zijn backup van Gibson? Is meer gevoelskwestie denk ik.

Greetz Rupke

Blend
1 mei 2007, 14:15
Nog een Telecaster maar dan van London City? :)

+1 voor guitardude!

Tele's van LC zijn wáánzinnig goed.

FruscianteFan
1 mei 2007, 14:17
Afgezien van het patserige - waar ik het overigens niet mee eens ben - is het misschien niet zo'n goed idee om een Gibson als backup te gebruiken omdat ze nogal verschilt van een Telecaster wat betreft geluid, en wellicht omdat Gibsons vrij kwetsbaar (schijnen te) zijn.

Rutger
1 mei 2007, 14:24
is het misschien niet zo'n goed idee om een Gibson als backup te gebruiken omdat ze nogal verschilt van een Telecaster wat betreft geluid
ik vind dat eigenlijk nog best meevallen.... je ziet juist vaak dat LP liefhebbers ook van de Tele sound houden (zoals ik). de sounds liggen toch dichterbij elkaar dan men vaak denkt

maar ik zeg ook: een backup is pas een goeie backup als het dezelfde gitaar is.... dus nog een Tele!

Rude Perception
1 mei 2007, 14:33
Als je moet overschakelen van een tele naar een gibson moet eerst je geluid weer worden afgesteld (volume, eq en overdrive veranderen).
Dan kan je net zo goed een andere snaar erop pleuren.

rupke
1 mei 2007, 14:36
hoi allemaal.

ik veind dus ook dat de karakteristiek van de tele die ik nu heb en de gibson wel in het verlengde liggen. het voor mij tot nu toe waarneembare verschil in geluid is dat de gibson wat voller en dikker, romiger klinkt dan de tele. de tele snijdt meer door d emix heen. qua oversturing vind ik de karakteristiek wel in het velrengde liggen allebei duwen ze het geluid vooruit. een pak aan hier heb je mijn sound geluid zeg maar ;-)

maa rinderdaad zoals velen hier opperen is het beste dat ik een tele als backup ga nemen. nu nog even kijkne wat voor een. Ik hoor veel goede verhalen over de LC telecasters. Eens kijkne of er iets tussen zit. Wa tik wel wil een humbucker op de brugposite. de humbucker heb ik al een L500 lead van bill lawrence. (ook nog een hotrails van Seymour duncan, maar de humbucker zal net nog wat vetter klinken denk ik).

Greetz Rupke

vinni
1 mei 2007, 14:54
Als je een hele goeie wil voor weinig moet je eens gaan kijken bij Blade.
Tweedehands zijn die al helemaal goedkoop voor wat je krijgt.
Wellicht nog wat betere elementen erin....

Vinni

rupke
1 mei 2007, 17:21
Hoi allemaal

Blade, daar had ik nog niet aan gedacht ik zal eens gaan rondsnuffelen. In de tussentijd is mijn oog gevallen op deze squier:

http://www.elderly.com/fmic/items/SQTSH.htm
voor de duidelijke plaatjes

Hij is er in het agewerkt walnoot, zwart en iets vna antreciet.

ik g ahem binnenkort hopelijk uitproberen hier in Waalijk. Ze gaan kijkne of ze hem kunnen bestellen. Hij kost 275 euro.
Ik ben benieuwd. ik zie mijn bill lawrence en hotrails er al inzitten ;-)

dan moet dat echt wel een vet gitaartje zijn toch.

GReetz Rupke

Hans van Ginneken
3 mei 2007, 12:18
Mod-edit: dit is helaas spam...

vinni
3 mei 2007, 12:44
Hoi allemaal

Blade, daar had ik nog niet aan gedacht ik zal eens gaan rondsnuffelen. In de tussentijd is mijn oog gevallen op deze squier:

http://www.elderly.com/fmic/items/SQTSH.htm
voor de duidelijke plaatjes

Hij is er in het agewerkt walnoot, zwart en iets vna antreciet.

ik g ahem binnenkort hopelijk uitproberen hier in Waalijk. Ze gaan kijkne of ze hem kunnen bestellen. Hij kost 275 euro.
Ik ben benieuwd. ik zie mijn bill lawrence en hotrails er al inzitten ;-)

dan moet dat echt wel een vet gitaartje zijn toch.

GReetz Rupke

Hmm...
Als je een backup zoekt moet je die Elderly niet nemen.
Walnoot klinkt toch anders. Neem aan dat je een Tele zoekt die toch wel
ongeveer hetzelfde klinkt en speelt. Deze dus niet.....

Enne.....inderdaad....
Volgens de regels is Hans zn reply regelrechte spam.....


Vinni

rupke
9 mei 2007, 17:26
Nou ik heb die Squier geprobeerd wat een suckende gitaar is dat zeg. en de actie van de snaren wa som te huilen. Goed dus de soektocht gaat verder.

Greetz Rupke

Eko
9 mei 2007, 17:34
Waarom een back-up? Is de eerste niet goed?Als je een normale speelstijl er op na houdt is de kans op breken van snaren klein. Ik heb diverse gitaren op het podium staan maar allen verschillend. Als ik iets heb met m`n tele maak ik het wel af met m`n strat of een andere.

rupke
10 mei 2007, 16:37
Hoi Eko,

Daar heb je wel een goed punt, ik heb de telcasternog maar net en daar is nog geen snaar op gebroken. mijn les paul daarintegen breekt de a snaar iedere maand wel een keer. maar ik hak er dan ook regelmatig lustig op los. misschien de brug eens na laten kijken op ene membraampje of zoiets van de a snaar.

Greetz Rupke

PS ik vind het ook gewoon leuk om een zelfde soort gitaar als backup te hebben ;-)