PDA

View Full Version : Versterker niet aan?



Axelll
29 april 2007, 15:22
Shit... M'n vox heeft t net begeven (ac30cc2), ik zette hem aan en ik hoorde iets van een electriciteitstorings geluid ofzo en daarna wou ie niet meer aan. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik had sinds gisteren ook problemen met m'n vox bulldog pedaaltje, hij wou wel aan maar gaf geen geluid als ik hem aantrapte. M'n vox deed het toen nog wel, iemand een idee of dit er mee te maken kan hebben?

Alvast bedankt,

Axel

glasbier
29 april 2007, 16:09
ligt niet aan het stopcontact?

Axelll
29 april 2007, 16:10
Nee al meerdere stopcontacten geprobeerd. Overal doet de versterker het niet op maar andere apparaten wel!

FC Spoiler
29 april 2007, 16:19
Zekering?...

Axelll
29 april 2007, 18:13
Mn pa heeft net gekeken (ik ben niet zo technisch) en het is niet de stop en niet de zekering. Ik ga binnekort wel terug naar de winkel Godv*#@Y&@&#!

Negative K3 fan
29 april 2007, 19:45
er moet wel een zekering door zijn gegaan, er zitten er meerdere in, ik denk dat je pa er 1 over het hoofd hbeeft gezien.

Als alle zekeringen nog heel zijn, maar de amp wil niet meer aan (geen lichting etc.) dan heb je een groot probleem, maar dat lijkt meniet waarschijnlijk.

MichaelSS
29 april 2007, 19:58
Waar zitten deze zekeringen dan?? Kan ze dus mooi niet vinden. Zelfde probleem hier. of alleen bij vox ??

Kaboemba
29 april 2007, 22:06
Mn pa heeft net gekeken (ik ben niet zo technisch) en het is niet de stop en niet de zekering. Ik ga binnekort wel terug naar de winkel Godv*#@Y&@&#!

Heb je naar de zekering in de versterker gekeken of die in de meterkast ?

Axelll
29 april 2007, 22:09
In de versterker...

jonesd
30 april 2007, 08:32
Klinkt bekend in de oren. Ik heb dit ook meegemaakt.

Bij mij was het de rectifier tube die de geest had gegeven.

Best eens nakijken dus.

Axelll
1 mei 2007, 12:12
Oke net terug geweest, er was een zekering doorgebrand. Nieuwe zekering erin power aan. Hij doet t! Standby eraf... Boem allemaal vonken van binnen het leek ff alsof de boel in de fik ging vliegen, gauw de spanning eraf. M'n beestje gaat nu gelijk mee naar Voerman, hopen dat het goed komt!

Rocketman
1 mei 2007, 12:16
getver wat een horror verhaal. Ik zit zelf net met een dode AC15 waar ik een andere zekering in wil douwen.

synapse
1 mei 2007, 12:21
Ik ben niet erg technisch, maar weet wel dat een zekering niet zomaar doorbrandt. Daar is meestal een reden voor. Alleen de zekering vervangen volstaat vaak maar lang niet altijd omdat er dan iets mis is in het apparaat.

Kim Wilson
1 mei 2007, 12:32
Ik zou er gewoon een spijker in drukken. Die brandt iig niet zomaar door. :D

Nee, grapje. In jouw geval is er echt wat mis. Wat Synapse al zegt, een zekering brandt niet zomaar door. Soms zijn ze gewoon op, maar soms is er iets goed mis in de amp. En dan gebeurt er iets waar de zekeringen voor gemaakt zijn. :)

MichaelSS
1 mei 2007, 13:26
Ben ook net terug met mijn versterker. Ook de zekering bij de power ingang, nieuwe zekering eraan. PATS. Naar 3 keer een nieuwe erin (waren oude zekeringen), alle 3 kapot. Toen een dikke zekering erin wat mischien niet zo heel slim is, en daar doet hij het wel op, maar kan dit kwaad?? Straks staat m'n huis in de fik....

Kim Wilson
1 mei 2007, 13:28
Ja, natuurlijk kan dat kwaad. Als er drie zekeringen uitvlammen, is er iets niet voor elkaar in die amp. Die zekeringen zitten er niet voor niks.


Met die amp naar een reparateur, en rap wat! :D

Bâh
1 mei 2007, 14:12
Idd, niet meer aanzetten voordat hij gerepareerd is en de normale zekering er weer in zit.
Misschien is het nu zo te verhelpen. Als hij afgefikt is wordt het waarschijnlijk iets lastiger.

marc_o
1 mei 2007, 14:32
Wellicht iets Off-Topic: Maar verdorie, er komen steeds meer VOX-probleemverhalen bij de laatste tijd....en ik heb er ook één!

Van de volgenden weet ik het zeker...

Peter_Heijnen
Hoofd
Rocketman
Axelll



Wie nog?

Chris Winsemius
1 mei 2007, 18:35
@Marc

Ik ben meer met modificeren en bouwen bezig dus ik moet ze nog binnen krijgen.

Wat in ieder geval 'n aandachtspunt is (net als bij heel veel EL84 versterkers): de veel te hete biasing v/d eindbuizen. Bij dit soort versterkers gebruik ik zelf vaak mil. specd EL84s die net wat "steviger" zijn.

Negative K3 fan
1 mei 2007, 19:05
Wellicht iets Off-Topic: Maar verdorie, er komen steeds meer VOX-probleemverhalen bij de laatste tijd....en ik heb er ook één!

Van de volgenden weet ik het zeker...

Peter_Heijnen
Hoofd
Rocketman
Axelll



Wie nog?

my thoughts exactly!! heel erg jammer, want op papier lijken ze geweldig.

of zijn dit kinderziektes??

chris?

Axelll
1 mei 2007, 19:18
Ze klinken ook geweldig, de vertegenwoordiger zei dat ze nogal magertjes zijn met de onderdelen. Niet zulke goede zekeringen en er is een lichting geweest met slechte buizen.

Kim Wilson
1 mei 2007, 21:26
Wellicht iets Off-Topic: Maar verdorie, er komen steeds meer VOX-probleemverhalen bij de laatste tijd....en ik heb er ook één!

Van de volgenden weet ik het zeker...

Peter_Heijnen
Hoofd
Rocketman
Axelll



Wie nog?
Is dit dan de nieuwe hype voor mei 2007!? :o

waix
1 mei 2007, 22:11
Ik moest mijn Ac15cc ook terugbrengen naar de winkel omdat de zekering steeds doorsloeg, en de input jack zat ook los...

marc_o
2 mei 2007, 09:25
Wellicht iets Off-Topic: Maar verdorie, er komen steeds meer VOX-probleemverhalen bij de laatste tijd....en ik heb er ook één!

Van de volgenden weet ik het zeker...

Peter_Heijnen
Hoofd
Rocketman
Axelll
Waix



Wie nog?

lijst aangepast.

Rocketman
2 mei 2007, 10:13
Ach ik vind mijn AC15 verhaal niet echt een probleem verhaal hoor tot nu toe. Tenminste niet als ik denk wat het is; enkelt een geklapt zekeringetje. Toen ik ooit een jaartje of 2 een 5150 had, had ik altijd een handvol zekeringen op zak. Totdat ik hem op de langzame manier ging opstarten (eerst 2 minuten stand by), toen klapten er nooit meer zekeringen. Kortom ik schrik niet echt als er eens een keer een zekeringetje klapt. En het geluid van de AC15 is nou eenmaal fantastisch. Als ie het doet. Als ik geen gezeik met zekeringen wil dan ga ik wel giggen met 1 of andere solid state prul, al denk ik dat ik dan een stuk minder complimenten zal krijgen over mijn "geweldige geluid". Geweldig geluid is mij best wat extra stress waard. If you can't stand the heat get out of the kitchen. :gitarist:

Raffel
2 mei 2007, 10:45
vlammen jullie hem soms allemaal open zonder hem eerst te laten opwarmen op standby oO?

Rocketman
2 mei 2007, 11:58
Ik normaal niet maar ik weet niet meer precies wat ik afgelopen zaterdag om 12 uur 's nachts deed, toen de mijne er mee uitschee.

ieme
2 mei 2007, 14:59
zie toch langzaam maar zeker veel mensen die problemen hebben met zijn of haar ac30cc

marc_o
2 mei 2007, 15:31
Geen probleem die zekeringen?

Nou, ik speel nu dik 20 jaar met buizenversterkers, heb meer dan 700 optredens gedaan en er is bij mij nog nooit een zekering gesprongen of een buis mee gekapt. Is een kwestie van goed opwarmen en vooral goed laten afkoelen na het optreden, pas in de auto leggen als ie afgekoeld is en gewoon goed op je spullen letten. Voor een versterker die nog maar zo kort op de markt is en waar ik qua geluid best heel tevreden mee ben, kom ik nu al verdacht veel dezelfde klacht tegen......het blijft natuurlijk toch Chinese brol.

B_2_the_a
2 mei 2007, 15:37
Wellicht iets Off-Topic: Maar verdorie, er komen steeds meer VOX-probleemverhalen bij de laatste tijd....en ik heb er ook één!

Van de volgenden weet ik het zeker...

Peter_Heijnen
Hoofd
Rocketman
Axelll



Wie nog?


Count me in!!!
bij mij is het ook appart, zekering is nog goed maar de amp gaat niet meer aan!!!
Hij ligt sinds 23 maart bij voerman en volgens voerman kan ik hem over enkele weekjes verwachten :S godver!!!

marc_o
2 mei 2007, 15:54
Vox-problemen?


Van de volgenden weet ik het zeker...

Peter_Heijnen
Hoofd
Rocketman
Axelll
B_2_the_a



Wie nog?

Update van de groeiende lijst

Rocketman
8 mei 2007, 01:08
Schrap mij toch maar van de lijst, mijn AC15CC doet het weer nadat ik een zekeringetje van 630MA dat doorgebrand was heb vervangen door een 1A... Ik wist niet dat er een 630MA zekering inzat (kon niemand mij vertellen) maar ik zal volgende rehearsal wel een ladingkje 630s meebrengen.

B_2_the_a
8 mei 2007, 13:25
àls het goed is staat dat op de zekering zelf!

maar een zekering brand niet zomaar door!!!

Rocketman
8 mei 2007, 23:51
Daar heb je een punt. Aan de andere kant heb ik in mijn leven al talloze malen een niet werkend apparaat weer aan de gang gekregen door alleen de zekering te vervangen, zonder op zoek te gaan naar de structurele oorzaak van het klappen. In auto´s, huiskamerversterkers en gitaarversterkers. Zekeringen klappen soms wel eens zonder dat er echt vreselijk veel aan de hand is. Voorbeeldje, nogmaals, mijn Peavey 5150 zekering klapte regelmatig tot ik hem echt 2 minuten op stand by liet staan alvorens los te gaan. Sinds ik dat ben gaan doen nooit meer geklapt. Daarvoor klapte ie regelmatig.

Eko
9 mei 2007, 07:57
Zekeringen zijn inderdaad de veiligheidsklep van een electrisch apparaat. Ze zijn dus ontworpen om kapot te gaan, alleen wel als bescherming van iets anders. Even checken dus waarom de zekering eruit klapt. Een buizenbak opwarmen kan inderdaad beter even op standby, trouwens om meer dan 1 reden. Geluid maken terwijl hij nog niet opgewarmd is kan zeer slecht zijn voor de buizen.

marc_o
9 mei 2007, 19:59
Schrap mij toch maar van de lijst, mijn AC15CC doet het weer nadat ik een zekeringetje van 630MA dat doorgebrand was heb vervangen door een 1A... Ik wist niet dat er een 630MA zekering inzat (kon niemand mij vertellen) maar ik zal volgende rehearsal wel een ladingkje 630s meebrengen.

Hoho..........zo makkelijk gaat dat niet. Als je éénmaal op mijn lijstje staat.....

*chantal*
9 mei 2007, 20:22
Waar zitten deze zekeringen dan?? Kan ze dus mooi niet vinden. Zelfde probleem hier. of alleen bij vox ??

Ik weet niet of dit bij iedere versterker het zelfde is, maar bij mij zat de zekering aan de achterkant van mijn versterker, achter een klein zwart rond dopje.

Rocketman
9 mei 2007, 20:29
Bij de Vox AC15CC zit er 1 zekering achter een zwart rond knopje aan de achterkant, 1 zekering op de printplaat op het chassis, dus dan moet je schroeven voordat je erbij kan, en 1 zekering in het contact waar de stroomkabel ingaat. Die was trouwens moeilijk te vinden maar dat was degene die bij mij kapot was.

Axelll
18 mei 2007, 13:10
Nou ik heb em terug hoor, de eindbuizen waren verrot en hebben kortsluiting veroorzaakt. Nieuw setje buizen derin, gratis prima! Hij stond daarnet weer mooi te blazen. Kortom ik ben blij!