PDA

View Full Version : Koch Twintone met "lawaai" op od-kanaal



Herman
29 april 2007, 14:40
Heey

Voor ik uberhaupt aan m'n verhaal begin: Ik heb de search gebruikt, omdat er een aantal vergelijkbare vragen zijn gesteld de afgelopen tijd, maar ik heb het idee dat die van mij toch wat anders is.

Ik heb dus een Koch Twintone en ik ben er echt super blij mij, opzich niks op aan te merken. Maar sinds een tijdje valt het me op (ik weet niet echt wanneer het begon, maar metname op hogere volumes valt het erg op, op slaapkamer niveau is het er ook wel, maar minder) dat als ik op het overdrive kanaal aan het spelen ben, en ik alles stil houd (ook volume van mn gitaar dicht) dat ik dan een soort lawaai (misschien te vergelijken met een kleine stofzuiger?) heb op dat kanaal, schakel ik naar clean heb ik dit niet meer. Het is best wel irritant met bijvoorbeeld repetities als er eventjes niks gespeeld word, als ik alleen stil ben dan gaat de rest er wel overheen, maarja..als het nr afgelopen is en je hoort zo'n "zoem" (geen ruis, ook geen brom) dat het dan ook daadwerkelijk redelijk stil is. Oke, het od-kanaal zal nooit 100% stil worden, maar weet iemand wat er waarschijnlijk aan de hand is? Nieuwe set buizen? (lijkt me stug aangezien het maar op 1 kanaal is)..
Help!

Herman

arjanb01
29 april 2007, 14:49
Check de voorversterkerbuizen eens (12AX7). Die kan je zelf vervangen, en ik denk dat dat het probleem wel oplost.
Check ook eens welk soort stopcontacten je gebruikt, geaard (geen ruis) of niet geaard (kan ruis in je amp veroorzaken).
Verder veroorzaken tl-buizen, computerschermen etc... ook de nodige ruis.

Succes !

Herman
29 april 2007, 19:41
Stopcontacten die ik gebruik zijn geaard, dat is het dus niet. Op m'n kamer/repetitiehok zou ik ook niet weten wat een stoorzender dan in godsnaam zou moeten zijn. En het klinkt eigenlijk ook altijd/overal. Maar het zou dus alsnog best (een van) de buizen kunnen zijn?? Ondanks dat het maar op 1 kanaal is?

arjanb01
29 april 2007, 19:52
Ja, dat kan het zijn. Anders breng de versterker naar Dolf zelf, hij kan je probleem ongetwijfeld oplossen.

jacky
29 april 2007, 22:54
gezien je woonplaats zou ik voor anne doedens kiezen en niet naar dolf koch in amersfoort

Herman
1 mei 2007, 13:46
Heb es even gegoogled op Anne Doedens..betrouwbaar is het wel als ik dat zo zie, maar "repareren" ze ook gewoon gitaarversterkers dan? Of zou ik eventueel beter bij een gitaar/muziekzaak kijken. Tips over wat ik kan zijn nog steeds welkom!

*over die buizen, ik heb zelf nog nooit buizen vervangen, maar kan ik op de een of andere manier ook controleren of een van de buizen defect is ofzo? En zoja, is zo'n buisje verwisselen moeilijk klusje, want ben alles behalve technisch :)

Herman
1 mei 2007, 20:24
En nog een vraag, setje gewone voorversterkerbuizen (4) wat ben ik daarvoor kwijt (en hoeveel kost het om die er eventueel(!) in te laten zetten?)

Herman
3 mei 2007, 21:00
Bump :)
Als ik goed heb gezocht, kwam ik (via Max Guitars) uit bij de 12ax7 Buizen van koch op hun site...die moesten 16euro per buis kosten..kan dat kloppen of zie ik wat over het hoofd? (dacht dat buizen nogal wat duurder waren namenlijk).
En buizen versturen via post is zeker geen heel goed plan, of anders gezegt, weet iemand in de buurt van stadskanaal (onderin groningen) iets te zitten, waar ze die buizen verkopen? (Emmen is ook een optie)

Bl44t44p
3 mei 2007, 22:51
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem met mijn circa 1.5 jaar oude ENGL Thunder 50. Heeft het altijd prima gedaan, sowieso die 'stofzuiger' op het leadkanaal, niet storend, maar laatste maanden wordt het wel heel erg en lijkt er ook een nieuwe 'storing' bij te zijn gekomen, beetje richting brom.

Buizen? Of wat. 1.5 jaar lijkt me wel erg snel toch? Speel er wel vrij intensief op.