PDA

View Full Version : fender hot rod deluxe problemen (crap)?



samdevos
29 april 2007, 13:47
Ik heb dus al een 2tal jaar een hot rod deluxe amp waarvan ikvan geluid zeer tevreden ben , maar het laatste jaar sinds ik wat optredens gehad heb . Lijkt m"n versterker continu mankementen te vertonen,


het lampje aaN/uit is al 2X kapot gegaan , en nu kan ik precies geen clean geluid meer krijgen, klinkt helemaal overdrive bij een laag volume.

en 1 keer was mijn volume voor 10 sec weg bij een optreden.

Alleen met overdrive of distortion klinkt mijn gitaar nog normaal.

Is dat allemaal normaal ? mensen die hetzelfde meegemaakt hebben?

Of moet ik hem helemaal laten hersolderen? maar kost dat nie megaveel?

in ieder geval bedankt!

Toon DW
29 april 2007, 14:31
Hoi Sam

Al eens geprobeerd van buizen te vervangen? Die verslijten na een tijdje en na 2 jaar lijkt het mij het moment om ze eens te vervangen.

De preampbuizen mag je zelf vervangen (12ax7 of ecc83).
Voor de eindtrap (6L6) ga je best even langs de technicus. Want die moeten gebiast worden.

Zo'n versterker klinkt nochtans heel mooi. Hem als crap omschrijven lijkt me toch wat sterk!

glasbier
29 april 2007, 14:42
lijkt mij ook een kwestie van buizen vervangen.
heb zelf ook een hotrod deluxe(usa) en ben er dik tevreden over.
wel is het zo dat het cleane kanaal vrij snel vervormd,maar daar is met de juiste preampbuisjes veel aan te doen.
het aan/uit lampje is een probleem bij die hotrods maar zo nu en dan een nieuw lampje erin kost je de kop ook niet.
het enigste nadeel vond ik dat hij nogal recht in je face is(schel,krasserig)maar dat is simpel te verhelpen met een beam blocker.
het is nu een superamp geworden;wil hem niet graag missen!
hopelijk heb je hier iets aan.
vragen kan altijd hoor!

samdevos
29 april 2007, 19:31
kheb es wat rondgezocht en toen zei een kerel dit ( bron harmony central)

I got there, played for 2 minutes to discuss what I wanted, and noticed some crackling sounds, the tech also said the distortion sounded like there was half the wave missing. He opened it and couldn't believe it:
ALL the solder joints from the power tubes were COLD!!!( broken!)
That amp was NEW out of the box. Not only that, but he said they had used the cheapest possible solder metal, containing a lot od lead and therefore breaking real easily. The other side of the board was just as catastrophic - half of the solder points had to be redone, tha caps and some other parts were the cheapest, low quality/price stuff imaginable.
When he was done replacing, retuning and all the business, the amp sounded just great - just as I had planned.

dus maakt dat solderen zo een verschil? Ik zie persoonlijk niets los bij mijn versterker of slecht gesoldeerd hangen.

glasbier
29 april 2007, 19:36
het HOEFT niet slechte soldeerpunten te zijn,maar bij de hotrods hoor je het wel vaker.
Tony Spinner,de 2e gitarist van TOTO,gebruikt ook een hotrod deluxe en is daar dik tevreden mee!
ik zou zeggen,vraag Chris even!

glasbier
29 april 2007, 20:06
wel heb ik met mijn hotrod deluxe laatst ook een probleem gehad;er zat een brom in het overdrive kanaal.
heb hem weggebracht en bleek dat er een nieuwe condensator in moest en er was een soldeerpunt niet goed meer...
daarna werkt alles weer goed!

Eko
30 april 2007, 23:47
Als je je aanmeld op het FDP ( Fender Discussion Page) dan kom je meer te weten. Vele kleine mankementen zijn er bekend van de goedkopere versterkers. Het gebruik van mindere materialen laat sporen na. Soldeertin lijkt niet iets om op te besparen, tot je het met een ton tegelijk moet kopen. Kiloprijzen verschillen soms 25%. Dat is slechts 1 van de dingen die bekend zijn. Slechte electronische onderdelen zijn een andere grote bron van ergernis. De kast van de meeste verstekers is eigenlijk te dun en te licht. Het geluid is eigenlijk te gekleurd naar het midgebied. Need I say more?
Het komt omdat we met z`n allen teveel voor teweinig willen.
Het leuke is dat er rondom deze ergernissen een hele tak van industrie is ontstaan. Vele kleine bedrijven leveren ( in the US) replacement kasten , buisvoeten , speakers en nog veel meer. Kijk maar eens op versterkers als Blues Juniors bij google.

Chris Winsemius
30 april 2007, 23:55
Tony Spinner,de 2e gitarist van TOTO,gebruikt ook een hotrod deluxe en is daar dik tevreden mee!


Ik ben weleens gecontact omtrent 'n amp voor Tony ici.

Naar mijn weten zijn 'n paar Fender blackface Deluxes (zonder reverb!) de favorieten van Tony.