PDA

View Full Version : Perfecte invoerrecht onderduiking:)



pim1234
9 januari 2003, 18:25
al schrijf je je zelf nou in bij kamer van koophandel als beroepsgitarist kan je de invoer regte tog omzeilen omdat het "bedrijfs nodig" is...?? en je kan dan tog ook btw vrij in winkel kopen???...of ben ik nu gek'?

Negative K3 fan
9 januari 2003, 19:30
inschiurjven is toch niet gratis

pim1234
9 januari 2003, 19:42
50euro ofzow

pimmetje
9 januari 2003, 19:47
Inschrijven bij de KvK kost je vrijwel niets. voor een euro'tje of 70 zal je voor de omzet en bedrijfsgrootte die je als quasi-prof gitarist wel een jaartje klaar zijn.

Het probleem komt daarna. Je zal je ook als bedrijf bij de belastingdienst aan moeten melden. Deze komen dan even langs ter kennismaking. Ze willen dan ook graag een boekhouding zien en enige antwoorden op globale vragen omtrent je ideeen over je bedrijfsvoering.

Ik weet niet of invoerrechten ook in alle gevallen te omzeilen zijn. Dat lijkt me overigens ZEER stug.

Over de belastingvoordelen (BTW of anders)... je zult ook je optredens op moeten geven om inkomen uit bedrijf te bewijzen. Anders zal de inspecteur toch echt al snel zeggen dat 't een hobby is en dat alle kosten dus ook voor hobby zijn (en dus niet op belastbaar inkomen in mindering te brengen en wel onderhevig aan BTW).

Kortom: je kan bedrijfsmatig spullen aanschaffen, maar je zal dan ook bedrijfsmatig(er) bezig moeten. In sommige gevallen is het mogelijk en aantrekkelijk. In vele gevallen is 't of niet mogelijk, of niet aantrekkelijk of geen van beide :grin:.

pim1234
9 januari 2003, 19:50
doe k t via me gitaarleraar:)

Moonchild
9 januari 2003, 21:15
hmmm, das nog helemaal niet zon slecht idee

Moonchild
9 januari 2003, 21:15
is het strafbaar om die gitaren dan meteen weer door te verkopen?

pimmetje
9 januari 2003, 22:29
Direct doorverkopen als je jezelf inschrijft bij KvK en bij belastingdienst, is natuurlijk niet strafbaar. Wat denk je dat gitaarzaken doen ? Misschien zijn er wel enkele andere vergunningen en/of diploma's nodig om 't te mogen doen.

Als je 't via je gitaarleraar doet, neem ik aan dat je de opbrengsten (en kosten) niet bij de fiscus opgeeft. Je bent dan dus wel strafbaar bezig volgens 't fiscaal recht. Zeg maar 'tzelfde als zwart werken.