PDA

View Full Version : Walden



Speci
28 april 2007, 23:59
hallo,

Ik heb mij vorige week een gitaar aangeschaft, nl. deze:

http://www.waldenguitars.com/steel/natura/D610.html

Ik heb ze 295 € betaald.
Is dit een beetje kwaliteit of heb ik rommel gekocht?

grtz

Eko
29 april 2007, 08:41
Ik heb een aantal jaren met een Walden gespeeld. Ook een uit de 600 serie. Met e.q. en cutaway. Kostte meer dan 400,-. Was het geld waard. De nieuwe eigenaar vraagt zich nog steeds af waarom ik hem weggedaan heb.
Deze serie komt uit China. Ze is netjes gebouwd en afgewerkt. Walden is eigenlijk een Amerikaans merk. De (handgebouwde) Amerikanen zijn hier onbekend zoals wel met meer merken het geval is. Zegt niets, Washburn is hier onbekend en daar marktleider in volume.
De Chinese versies zijn uiteraard niet handgebouwd , maar de Amerikanen hebben goed toezicht gehouden. De hals was prettig en het fretwerk zeer goed. Enige minpunt was dat de lak op sommige plaatsen ( bij aansluiting hals/body)iets te dik was.
Gefeliciteerd met de aanschaf. Je zult er geen spijt van krijgen.

Speci
29 april 2007, 23:24
ok bedankt, ik hoop er veel plezier aan te hebben. :B

Blend
30 april 2007, 08:46
De gitaar is iig heel mooi! alleen de slagplaat is wat aan de lelijke kant :satisfie: .

Ik heb 1 keer op 'n Walden gespeelt (bij de plaatselijke gitaarboer), ik vond hem zelf aardig klinken, zeker voor die prijs! Gefeliciteerd d'rmee!

ukman
27 april 2008, 23:26
heb al jaren een walden 610 en ben er zeer blij mee (zou m zo weer kopen) zet er een setje martin snaren op en hij klinkt buitengewoon mooi. echt een gitaar die je steeds weer pakt!

Otje
28 april 2008, 15:48
Ik heb een aantal Walden's bespeeld in winkels en op beurzen en vond het prima gitaren.