PDA

View Full Version : Hellup gevraagd:-)



Jayjay
28 april 2007, 23:52
Beste mede gitaristen,

Wie helpt mij op weg.

Ik speel nu een jaartje of 15 gitaar,heb wat humbuckers,een single coil en een hollow boddy gitaar.
Ik speel voornamelijk als (solo) blues gitarist in wat bands.
Als amp heb ik een Peavey Classic 50/212 de hele oude uit de USA. Prima blues bak voor clean en clean met dat lekkere rouw randje.En...hij doet et altijd:-).

Maar ... ik speel veeeel Gary Moore,Anslye Lister etc en dat kan mijn Peavy niet zonder pedalen...en dan nog maar voor 75 %..

IS ER EEN AMP die mij zowel goede clean,clean met een randje en scheur kan geven alla Gary M ZONDER EXTRA PEDALEN MEE TE ZEULEN?

Alvast bedankt!

Eko
29 april 2007, 09:07
Die zullen er best zijn. Er zijn versterkers die in drievoud zijn uitgerust. Je krijgt alleen een megazwaar onhandelbaar ding om mee te slepen. Handiger lijkt me om een beter pedaal te zoeken waar je wel de scheur uithaalt ( RAT bv).

Mike McCready
29 april 2007, 09:23
Er is genoeg, maar in welke prijsklasse zoek je hem?

Kaboemba
29 april 2007, 09:57
Die zullen er best zijn. Er zijn versterkers die in drievoud zijn uitgerust. Je krijgt alleen een megazwaar onhandelbaar ding om mee te slepen. Handiger lijkt me om een beter pedaal te zoeken waar je wel de scheur uithaalt ( RAT bv).

Je bedoelt 3 kanalen neem ik aan ?
Ik geloof niet dat het aantal kanalen DE factor is voor gewicht. Volgens mij heeft power en de daarom zwaardere onderdelen er veel meer mee te maken.

Pepe
29 april 2007, 10:20
hmm, bluesy en scheur en niet te zwaar?

Koch Classic zou ik zo zeggen, opgevoerde Bassman

jacky
29 april 2007, 11:01
hmm, bluesy en scheur en niet te zwaar?

Koch Classic zou ik zo zeggen, opgevoerde Bassman


HA HA HA opgevoerde bassman

steph
29 april 2007, 11:07
Gary Moore is errug Marshall (alhoewel die gast op en over vanalles speelt), ik kom een eind met de marshall TSL (3 kanaals). Overigens heb ik m'n combo wel wat opgeleukt, dus oa. vintage 30's erin, die gebruikt Gary ook (natuurlijk wederom onder andere).

E-J
29 april 2007, 11:36
Pak een Marshall DSL of TSL...

Gary gebruikt zelf sinds 1997 een DSL (eerst een 100, nu een 50), in combinatie met een Tubescreamer. Of hij gebruikt de crunchmode op het classic channel (altijd met tubescreamer geloof ik) of Lead 1 (bijna altijd zonder).

Ik ben ook aan het kijken voor een TSL... :)

Bâh
29 april 2007, 12:09
Ik kom heel erg in de buurt van de Gary Moore sound met een TS9 en een Marshall Guv'Nor 2 erachter.

E-J
29 april 2007, 12:28
Ik kom heel erg in de buurt van de Gary Moore sound met een TS9 en een Marshall Guv'Nor 2 erachter.

Moore heeft hoe toevallig vaak die twee pedalen gebruikt i.c.m. zo'n Marshall DSL of een Soldano SLO-100... :)

Jayjay
30 april 2007, 21:04
Gary Moore is errug Marshall (alhoewel die gast op en over vanalles speelt), ik kom een eind met de marshall TSL (3 kanaals). Overigens heb ik m'n combo wel wat opgeleukt, dus oa. vintage 30's erin, die gebruikt Gary ook (natuurlijk wederom onder andere).


Goeie tip...ik zie alleen een hoop verschillende TSL's..jcm etc..Ik speel graag combo 212welke zou de beste volgesn jou zijn?

Jayjay
30 april 2007, 21:05
Er is genoeg, maar in welke prijsklasse zoek je hem?

prijs is nu eens ondergeschikt..tone wil ik :-)

Arrogant he :-)

Bâh
30 april 2007, 22:52
prijs is nu eens ondergeschikt..tone wil ik :-)

Arrogant he :-)

In dat geval zou ik een dealtje sluiten met Gary Moore om z'n gear over te nemen ;)