PDA

View Full Version : Ik liep vandaag bij "De Plug" in Amsterdam binnen...



Wouter J
28 april 2007, 23:48
En kocht me daar voor 250 deze japanse...

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/Roadstar1.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/Roadstar2.jpg

Volgens Ibanezrules.com is dit een Roadstar RS 225CB in "Cosmos Blue" en er was wel het nodige mis mee; de achterplaat van de tremolo veren was weg, er zat geen tremolo arm bij, het raampje van de hals humbucker was gebroken en de Dimarzio in de brug positie was verkeerd aangesloten. Om over de blusten en deuken in de lak te zwijgen.

Gelukkig heb ik het merendeel van die dingen kunnen verhelpen en de gitaar klinkt als een klok en speelt als een zonnetje. Ik ga hem morgen naar de repetitie meenemen en eens te kijken hoe dat deze 23 jaar oude gitaar zich houdt tegenover de Ibanez Universe van onze andere gitarist.

grayfink
29 april 2007, 07:06
Dat zijn prima gitaren, heb ook ooit zoiets gehad. Ik vind deze niet zo mooi eerlijk gezegd.

Eko
29 april 2007, 08:20
De Roadstarserie is goed. Gefeliciteerd met de aanschaf.

Chris Winsemius
29 april 2007, 10:36
Kan zeer tof zijn.
Ik heb 'n vergelijkbare Ibanez (staat alléén Ibanez + CustomMade op de kop), hals heeft 21 frets, ook 2 humbuckers, andere/vaste brug en knoppenconfiguratie. 't Is de favoriete elektrische gitaar van m'n vrouw en...
had 'm samen bij Dijkman, ook in A'dam gekocht.

Luke-wannabe
29 april 2007, 10:55
Nice man! Heb ook nog een Roadstar gehad. Errug vette gitaartjes!

interessander
29 april 2007, 11:23
Ik vind roadstars ook leuke gitaren, deze kleur blauw wat minder maar die creme humbucker staat 'm goed. Maar als er van alles mis was en hij vol zit met deuken is 250 dan niet een beetje overpriced?

joke
29 april 2007, 11:39
kan niet mis gaan met ibanez!
is gewoon een heel goed merk gezien de concurentie en het feit dat ze toch aardig hun plekkie op de markt gevonden hebben .
goed en degelijk spul , gefeliciteerd !!!

a darker shade of grey
29 april 2007, 12:13
Leuk ding! Proficiat ermee! Ik wou dat ik eens zoveel geluk had, maar ik zou hem zelf toch niet op kunnen knappen ;)

ow en edit: ik vind de headstock wel egt spuuglelijk zeg! Wat een scheef ding! De rest is wel cool ;)

Maurice_732
1 mei 2007, 14:17
Mooi ding :hippie:

marc_o
1 mei 2007, 14:27
Nou, ik denk dat je er meer voor hebt betaald dan ze ooit nieuw gekost hebben, maar is best een leuk gitaartje. Mijn broer heeft er 1 in het rood en ik heb er vroeger ook een iets andere versie van gehad, met singlecoils.

Veel plezier ermee...

Kaboemba
1 mei 2007, 16:57
Nou, ik denk dat je er meer voor hebt betaald dan ze ooit nieuw gekost hebben, maar is best een leuk gitaartje. Mijn broer heeft er 1 in het rood en ik heb er vroeger ook een iets andere versie van gehad, met singlecoils.

Veel plezier ermee...

Dat doet er niet toe, dat gebeurd met meerdere gitaren. Alleen heb tie er meer voor betaald dan dat ze 2ehands doen en dat is zonde. (niet belachelijk veel meer hoor).
Maar je kan je met zo'n gitaar vaak niet echt een miskoop doen (als je niet veel te veel betaald).

tubeonly
1 mei 2007, 17:23
Nou, ik denk dat je er meer voor hebt betaald dan ze ooit nieuw gekost hebben, maar is best een leuk gitaartje. Mijn broer heeft er 1 in het rood en ik heb er vroeger ook een iets andere versie van gehad, met singlecoils.

Hmmm, ik heb eind jaren '80 een tweedehands voor 450 gulden gekocht. Denk dat ze voor ongeveer 650 gulden nieuw gingen. Heb hem nog steeds, mijn eerste electrische gitaar! Met Floyd rose, twee humbuckers en een single coil. Super ding als beginnersgitaar!@

marc_o
2 mei 2007, 09:28
Hmmm, ik heb eind jaren '80 een tweedehands voor 450 gulden gekocht. Denk dat ze voor ongeveer 650 gulden nieuw gingen. Heb hem nog steeds, mijn eerste electrische gitaar! Met Floyd rose, twee humbuckers en een single coil. Super ding als beginnersgitaar!@


Ja, maar daar zeg je het al, met Floyd Rose en andere elementen, dat was een duurdere uitvoering. Toen vond ik Ibanez nog wel wat hebben, en ze hadden zelf een mooi Gary Moore model, en ook een Lukather in die jaren.
Ik vind het zeker geen miskoop hoor!