PDA

View Full Version : Zoom A2 multieffect



Merc Wiersma
28 april 2007, 14:02
Heeft iemand ervaring met dit effectenbakje voor akoestische gitaren? Wat doet het met je sound. Hoe gebruik je hem in combinatie met een akoestisch versterker of PA.

Kaboemba
28 april 2007, 15:24
Ik ben bang dat je het zelf moet uitproberen, had zelf ook pas hier een vraag gesteld over effecten voor acc gitaar en toen kwam er eigenlijk geen antwoord.

Ben zelf ook op zoek en ik denk dat ik binnenkort ook de zoom is ga testen, laat je wel weten hoe het klinkt als ik hem getest heb.

bert k
28 april 2007, 15:46
Ik heb er een gehad, en snel weer verkocht aan iemand hier op het forum. Het duidelijkste wordt het toen ik later die gozer sprak. Hij zei 'Ik ben er superblij mee, mijn Crafter klinkt opeens als een gitaar van 1000 euro!' Waarop ik antwoordde 'Daarom deed ik hem weg, mijn Lakewood klonk ook opeens als een gitaar van 1000 euro.'

Op zich een mooi doosje, met wat bruikbare geluiden erin, maar wat ik ook deed, het natuurlijke geluid van mijn gitaar werd minder. Ik kon er niet veel mee. Verder op zich goeie kwaliteit voor weinig geld.

Kaboemba
28 april 2007, 16:01
Een prachtig antwoord Bert.

Btw ik zoek iets wat mijn elektro akoustische gitaar meer vol/echt moet laten klinken. Ik heb een carvin ac175, zoiets als een godin A6 zo'n platte dus die hebben van zichzelf geen vol geluid.
Zo die zoom de truc doen ?

Kijk zo'n lakewood koop je om zijn eigen natuurlijke geluid maar zo'n plat ding koop je voor het gemak en de bespeelbaarheid (niet dat een lakewood dat niet zou hebben maar dit speelt meer als een elketrische). dus ik kan me voorstellen dat een top gitaar er minder van gaat worden.
Btw ik speel rechtstreeks over de p.a.