PDA

View Full Version : super gitaar Fender Custom Telecaster® FMT HH



rupke
28 april 2007, 12:52
Mennnnnnnnnnnnnssssseeeeeeennnnnnnnnnn

eVen mijn blijheid uiten over mijn Fender Custom Telecaster® FMT HH. Wat rockt deze gitaar zeg. ik heb hem geruild tegen een epiphone custom (omdat ik die tcoh maar in de hoek had staan omdat ik over mijn gibson Gary Moor signature speel). Nadat ik de fender heb ingeplugd speel ik er nu constant over. Ik had dat nooit gedacht omda tik een echte les paul speler ben. maar de fender heeft ballen, speelt heelrijk, is lekker licht vna gewicht en scheert door de mix heen. ik gebruik hem nu voor de coverband. De gibson voor mijn band met eigen werk. Want eerlijk is eerlijk de gibbie heeft wel neit iets meer voor het eigen werk wa tik speel. De fender is perfect voor in de cover band.

latursssssssssssssssss

ditis um dus http://www.fender.com/products/search.php?partno=0262000520

a darker shade of grey
28 april 2007, 14:33
Mooi ding! Proficiat!

Bij de weg: is dat geen Koreaanse fender? Tis volges mij geen Mex en zeker geen Amerikaan....toch?

En dan verhoudt ie zich goed tegenover je Gibson Gary Moore? Impressive!

rupke
28 april 2007, 19:00
Hoi

Klopt het is ene koreaan. de fender is aggressiever dan de gibson. De gibson is smooth door de burstbuckers ook die er inzitten. in de fender zitten agressievere elementen en hijklinkt wat transparanter waardoor de volle akkorden met oversturing helemaal helder door d emix klinken. met de gibson is het wat bombastischer. allebei heeft wel wat.

GReetz Rupke

Flint Stone
28 april 2007, 23:08
Hey gefeliciteerd met je goede aankoop. Ik heb dezelfde ooit gekocht omdat iemand op zo’n gitaar Need your love so bad zo hartverscheurend mooi speelde (tnx Bas !!) . Nooit geen cent spijt van gehad.

Ik heb geen Gibson Gary Moore om mee te vergelijken, maar als het serieus wordt sta ik altijd te twijfelen wat ik zal meenemen: een vertrouwde Gibson DC en de Fender als backup of andersom.
Die Fender kan ook heel smooth, vol en rond (vind ik) en met die push-pull split coil functie schakel je razendsnel over voor heldere messcherpe riddems (skank en funk). Imo is het een onderschatte all-round gitaar, die in meerdere situaties goed (maar dan ook echt goed) inzetbaar is. :satisfie:

rupke
29 april 2007, 21:21
hela hola,

voor mij is de al bepaald wat mijn backupgitaar wordt tijdens ene optreden.

Bij de coverband ga ik op de fender spelen met de gibson als backup. Ook zonde eignelijk

Bij de band met eingenwerk ga ik op de gibson spelen en gebruikt ik de finder als backup.

ik zat te denken om bij de coverband een andere backup gitaar weg te zetten.

ik heb thuis nog een humbucker van Bill Lawrence liggen en een Seymour duncan hotrails. als ik nu eens tweede hands of nieuw een gitaartje koop en 1 van de twee of alletwee de elemnten er in zet dan he bik ene leuke backup voor mijn fender tele.

Iemand ideen.

Greetz Rupke