PDA

View Full Version : Super strakke Death/Trash metal song.



anibal
28 april 2007, 03:12
Ja, ik mag niet klagen, deze nummer klink nu al aardig ! en het is nog niet af. Ik heb besloten om het hele proces online te delen. Drums is aardig klaar (de basis dan maar) De eerste gitaren zijn opgenomen. 2 tracks 1Links + 1Left.

http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/mk.mp3
Graag goede/slechte reacties zijn welkom !!

Apparatuur was:
Logic express
POD XT
EZDRUMMER
Gitaar is een Schecter helleraiser EMG707

Mijn POD XT preset:
http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/mymesa.l6t

Vonk
28 april 2007, 10:28
Klinkt erg goed! Drums allemaal goed en gaaf ingeprogrammeerd.
Het begin vond ik goed klinken maar na een tijdje begon mijn aandacht wat te verslappen.

anibal
28 april 2007, 10:39
Klinkt erg goed! Drums allemaal goed en gaaf ingeprogrammeerd.
Het begin vond ik goed klinken maar na een tijdje begon mijn aandacht wat te verslappen.

Jo bedankt ! moeten nog vocalen opgenomen worden hoor, dan krijg ie een hele andere sfeer. Maar ik zal zeker op commentaren letten om de nummer beter te verwerken !

L4A
28 april 2007, 17:45
Wat een heerlijk vet geluid! (Doet me een beetje aan Hypocrisy denken.)
Wat me wel opvalt, als ik er goed naar luister, is dat voor mijn gevoel 't ritme van de drums en van de gitaar niet helemaal synchroon loopt, bv rond 1.20s.
Of dat echt klopt weet ik niet, tis meer gevoelsmatig, en misschien is t ook maar net wat je gewend bent. Maar los daarvan: lekker man! Benieuwd wat het eindresultaat wordt.

Damius
28 april 2007, 18:22
Pff goed man. Ik herken vanaf 5:18 trouwens de intro van DIO - Heaven and Hell.

anibal
28 april 2007, 18:48
Wat een heerlijk vet geluid! (Doet me een beetje aan Hypocrisy denken.)
Wat me wel opvalt, als ik er goed naar luister, is dat voor mijn gevoel 't ritme van de drums en van de gitaar niet helemaal synchroon loopt, bv rond 1.20s.
Of dat echt klopt weet ik niet, tis meer gevoelsmatig, en misschien is t ook maar net wat je gewend bent. Maar los daarvan: lekker man! Benieuwd wat het eindresultaat wordt.


Ik zal eens goed naar luisteren rond de 1.29s, kan best kloppen hoor.. heb deze partijen in een keer in gespeld.

Hypocrisy? tja het kans best ;-)

Dank je !!

anibal
28 april 2007, 18:50
Pff goed man. Ik herken vanaf 5:18 trouwens de intro van DIO - Heaven and Hell.


5.18 ??? het nummer is 4.41 ! maar ik zal wel kloppen wat je zegt DIO/Black Sabbath zijn mijn helden ;-)

Damius
29 april 2007, 12:16
5.18 ??? het nummer is 4.41 ! maar ik zal wel kloppen wat je zegt DIO/Black Sabbath zijn mijn helden ;-)

Omg, ik poste in het verkeerde topic :')

5:18 in dat Toxic Grind Machine nummer, luister maar eens.

anibal
29 april 2007, 13:40
Omg, ik poste in het verkeerde topic :')

5:18 in dat Toxic Grind Machine nummer, luister maar eens.

Dan maar bedankt voor je commentaar op mijn nummer dan maar ;-) hehehe
(sarcastisch)

Ik zal eens luisteren..

Damius
29 april 2007, 18:32
Dan maar bedankt voor je commentaar op mijn nummer dan maar ;-) hehehe
(sarcastisch)

Ik zal eens luisteren..

Haha oke, bij deze: het geluid zelf is goed, maar op één of andere manier houdt de gitaar de snelheid niet bij van de drums.

Han S
29 april 2007, 20:31
Ik vind het wel leuk dat je als topic titel 'super strakke' aangeeft, want het is helemaal niet super strak. Ik bedoel dit niet lullig hoor, echt niet maar met super strak bedoel ik iets anders.

Ook is die steeds dezelfde snare fill aan het eind een beetje saai, daar moet je wat variaties op bedenken en dan gelijk de gitaren daar niet laten insneeuwen door de drums.

En ik zou heel graag een bas horen. Verder goed gedaan, maar maak het wat spannender.

X-Rated
29 april 2007, 20:34
Ik vind de drums te "los" klinken voor strakke metal. Er zit veel te veel room in. Als je dat nou eens weghaalt en de drums componenten uitmixt zodat ze niet in de ruimte verdwijnen.

anibal
30 april 2007, 07:50
Jullie hebben gelijkt, ik ga alle gitaren opnieuw inspelen.. commentaren over drums enz ga ik ook zeker meenemen.

Super strakke was mijn eerste indruk idd ;-) beetje te enthousiast

bobby
30 april 2007, 14:12
Is wel strak hoor... drummer is fenomenaal!! ;)

Ik zou persoonlijk wel graag een bas eronder horen, anders klinkt het zo incompleet...

En ik zou letten op missende cymbals zoals op 02:23.. cymbals zijn de aangevers/openers voor een nieuw stuk, je slaat dan wel andere noten aan, maar de cymbal is er niet, wat ik raar vindt klinken.
Ik zou ook wat meer aan de drum MIDI track doen, wat meer afwisseling, anders klinkt het te geprogrameerd in mijn oren.

Voor de rest klinkt het prima hoor, strak gespeeld ook.

anibal
30 april 2007, 14:28
Is wel strak hoor... drummer is fenomenaal!! ;)

Ik zou persoonlijk wel graag een bas eronder horen, anders klinkt het zo incompleet...

En ik zou letten op missende cymbals zoals op 02:23.. cymbals zijn de aangevers/openers voor een nieuw stuk, je slaat dan wel andere noten aan, maar de cymbal is er niet, wat ik raar vindt klinken.
Ik zou ook wat meer aan de drum MIDI track doen, wat meer afwisseling, anders klinkt het te geprogrameerd in mijn oren.

Voor de rest klinkt het prima hoor, strak gespeeld ook.

Dank je Bobby ! drums is idd niet af hoor. Ik zal zeker naar de missend cymbals eens wat aan gaan doen.

Bloodline
30 april 2007, 17:32
Jo Anibal,

Gitaren klinken goed.
Drums ook wel maar die break is hele tijd hetzelfde dus misschien dat ff wat aanpassen.
Trouwens die intro riff, was dat niet diezelfde riff wie we samen bij escadron hebben gebruikt ?

Tias
2 mei 2007, 12:05
Misschien moet je je gitaar wat meer naar voren laten komen, en iets meer verschillende drums riffs gebruiken, want bass snare achter elkaar word uit eindlijk een beetje monotoon(ofzoiets) maar het klinkt zowieso wel lekker. Kan niet wachten tot de zang erin zit =)

anibal
2 mei 2007, 12:24
Misschien moet je je gitaar wat meer naar voren laten komen, en iets meer verschillende drums riffs gebruiken, want bass snare achter elkaar word uit eindlijk een beetje monotoon(ofzoiets) maar het klinkt zowieso wel lekker. Kan niet wachten tot de zang erin zit =)

Nee klopt, drums is niet af dit is een draft, vanaf hier ga ik beginnen met aanpassen en verbeteren en alles commentaren meenemen natuurlijk ;-) dit was ook mijn opzet.

Gitaren vind ik idd wel lekker, hier een daar wat kleine aanpassingen nog.. ze lopen naast hier en daar, heb alle tracks in een keer gespeld, kan zijn dat mijn hand moe werd he ;-)

anibal
2 mei 2007, 12:26
Jo Anibal,

Gitaren klinken goed.
Drums ook wel maar die break is hele tijd hetzelfde dus misschien dat ff wat aanpassen.
Trouwens die intro riff, was dat niet diezelfde riff wie we samen bij escadron hebben gebruikt ?

Jo Mendel,

Klopt deze riff wou ik toen gebruiken voor een nummer idd.

gr