PDA

View Full Version : Jodelejoki!



AutoStatic
27 april 2007, 22:15
Na bijna 6 jaar wordt het wel eens tijd om me voor te stellen...

Ben Jeremy, 33 jaren oud, speel sinds m'n 14e gitaar, althans, probeer het. Het begon met een Hondo II en een Avora versterkertje en een boekje met akkoorden uit de bieb. Op school een bandje gevormd waarmee we Nirvana, Hüsker Dü, Buffalo Tom en Lemonheads covertjes speelden. Het was vooral maaien destijds, mijn fijne motoriek was en is nog steeds niet echt om over naar huis te schrijven. Altijd in bandjes blijven spelen, en al snel eigen werk. Daardoor heb ik een soort van aversie ontwikkeld voor het luisteren naar andere gitaristen en het me verdiepen in techniek en theorie. Het gros van de bands waar ik naar luisterde was daar naar mijn idee ook niet mee bezig, die deden in mijn ogen hun eigen ding dus moest en zou ik dat ook doen.
Het is uiteindelijk nog wel een beetje goed gekomen hoor. Ik heb inmiddels mijn eigen stijltje gevonden maar loop een beetje tegen de grenzen daarvan aan dus ben mijn oogjes en oortjes wat aan het openen voor andere mogelijkheden. Gitaarles bijvoorbeeld. Ik heb ooit een blauwe maandag wat les gehad, was ik al snel klaar mee, ik gruwde van het naspelen van Stairway To Heaven of Smoke On The Water. Sindsdien nooit meer over nagedacht. Maar kan nog heel wat bij leren...
Heb een voorkeur voor oud spul. Nieuwe gitaren en versterkers doen me (nog) weinig. Begon met de aanschaf van mijn SG Pro bijna tien jaar terug. Was en ben nog steeds gek op die gitaar. Sinds een tijdje is er een oude Tele bij gekomen en recentelijk een Yamaha SG2000. Ook de bands waar ik naar luister gebruiken over het algemeen oud spul, heeft er zeker ook mee te maken. Heb ook nieuw spul gehad, waaronder een Rickenbacker 620, een SG Standard en een JCM900. Mijn instrumentarium is variabel. Als ik een instrument/versterker een tijdje niet gebruik of als het me niet meer bevalt gaat het weg en komt er wat anders voor in de plaats. Zo zijn o.a. een '78 Jazzmaster, een tweede SG Pro als back-up, een Fender Twin en een JCM800 de revue gepasseerd. Momenteel speel ik hoofdzakelijk op de Tele in combinatie met een London City DEA130 met bijbehorend 4x12 kabinet waarin de originele G12H30's 55Hz nog zitten. Die versterker heeft iets eigens, past gewoon heel erg bij mij.
Werk al weer een tijdje bij de Universiteit van Amsterdam als systeembeheerder en probeer mijn studie Franse Taal en Cultuur af te krijgen en hoor dan ook eigenlijk geen epistels voor het Gitaarnet forum te schrijven. Verder woon ik in het idyllische Beverwijk en ben ik gek op Dr Pepper.

rocker_71
1 mei 2007, 16:39
welkom oudgediende (2001, long time ago :dance:)

AutoStatic
1 mei 2007, 22:09
Dank!
Iemand trouwens enig idee wanneer dit forum werd opgestart?