PDA

View Full Version : Neck te zwaar?



CrudeSapphire
27 april 2007, 21:35
Hey,

Bij het rechtopstaand spelen, lijkt mijn neck te zwaar, hij zakt namelijk altijd naar onderen.

Ik heb en B.C. Rich Metal Master Warlock, zou het aan de gitaar liggen?

Of enige hulp?

Dank.

Tankman
27 april 2007, 21:48
Jou gitaar is Top-Heavy en dat heb je meestal bij gitaren met anders dan normale body vormen. Alleen had ik het bij de Warlock niet verwacht. De BC Rich Kerry King V die ik reeds heb verkocht was perfect in balans.

Jou probleem ligt inderdaad aan de gitaar en is blijkbaar te verhelpen door een goede lederen strap, of door de strappegs van plaats te veranderen.

Kaïn
27 april 2007, 21:49
Ja, dat kan goed. Dit noemen we in de regel "kopzwaar". Ofwel, "ontzettend irritant". En ja dat kan aan je gitaar liggen.
De snelle oplossing is een mooie brede leren strap te kopen. Dat is erg ruw en zorgt ervoor dat de boel in balans blijft. Dit werkt helaas niet altijd.
Een oplossing die vrijwel altijd werkt is een strap-button verplaatsen, maar dan moet je even boren in je gitaar.

Succes ermee!

Tankman
27 april 2007, 21:51
Boren in de gitaar is niet altijd nodig. Ik heb weleens gezien dat de strappeg gezet is op de plaats van een van de 4 bouten van de neck. Alleen moet je wel op letten dat je de bout van de neck gebruikt en niet de schroef van je strappeg, want anders zit je neck niet meer stevig, tenminste niet naar mijn smaak.

DeiDRagonas
27 april 2007, 21:54
Mijn 1991 Warlock is perfect in balans. Maar die heeft ook niet die zwaar overdreven "Slipknot style" headstock. Wat ik zou doen is een strap kopen die erg ruw is aan de onderkant. Dat zal al een hoop schelen denk ik. Een gitaar die topzwaar is is btw inderdaad ERG irritant!!

Grt Roy.

CrudeSapphire
27 april 2007, 22:10
Als ik mijn strappeg dan zou verplaatsen, iemand enig idee waar ik dat zou doen?

Alvast dank voor de tips.

Tankman
27 april 2007, 23:23
Iets meer richting de hals werkt altijd. Probeer eens eerst met een andere strap. Ga gewoon in een winkel met je gitaar, leg uit wat het probleem is en probeer een strap uit. Anders zou ik gaan voor de neck bout.

CrudeSapphire
28 april 2007, 15:31
Dank

Iemand een leuk merk van strap?

Squier4ever
28 april 2007, 15:47
Get'm get'm als je 50 euro over hebt..
maar een gewone leren strap van 10 € werkt als het goed is al.