PDA

View Full Version : Trem-O-Vibe



Hell's Engl
27 april 2007, 19:42
Iemand bekend met de Trem-O-Vibe van Carl Martin?
Ben er wel 'n beetje nieuwsgierig naar....

Joost

vinni
28 april 2007, 11:59
Ja....heb'm ff gehad....maar dr zijn betere....

Goedkoop en goed....voodoolabs...
Duur en goed : Empress

Goedkoop en erg goed : BYOC Tremolo....moet je wel zelf bouwen.....

Maar dr zijn zoveel trems op de markt.
Gegarandeerd dat er replies komen met andere suggesties.
Voor de CM niet echt lekker analoog/organisch klinken.....stijfjes...

Vinni

a.c.
28 april 2007, 13:22
ik heb een surf trem, die is goed.

Mitch
28 april 2007, 13:46
Hij is vooral goed in het feit dat -ie twee simpele, 'vintage' effecten in één huisje heeft. Beide zijn gewoon prima, niks mis mee.

drap
28 april 2007, 16:51
Totaal geen antwoord op je vraag, maar wel serieus het overwegen waard als je een tremelo pedaal zoekt, de Rocktron Pulse Tremolo. Nog niet eens €80,- en toch een dijk van een geluid. Heeft ook beide soorten tremolo in huis, zowel 'square wave' alswel een vintage tremelo geluid (en een blauw ledje, knipperend op de snelheid van de wave nog wel :) ).

Hell's Engl
28 april 2007, 19:29
Oke thanx people,

Ben van plan m'n Line6 MM weg te doen. Gebruik alleen de vibe ervan en af en toe de tremolo...
Dus wil ik sowieso 'n "goede" vibe hebben... maar ach wat is goed, questie van smaak natuurlijk. Maar heb nu wat dingen om te gaan vergelijken voor als 't zo ver is...
Ben ook van plan om de Rotovibe te gaan proberen. Heb de zoekfunctie gebruikt en de meningen zijn daar over verdeeld. Maar ben geloof ik wel 'n beetje opzoek naar 'n soort van "Jimi-vibe" achtig iets...

Maar alle suggesties zijn welkom!!

Joost

jacky
28 april 2007, 23:47
Vond de bosss erg lekker alleen wat ruis heb toen een carl martin gekocht was mij te audio te mooi en heb nu een voodoo lab maaar de boss blijft ook leuk jammer van de ruis

voodoo vibe van roger mayer vond ik een pruts trem

Roto vibe is mooi maar geen trem

Zoek eigenlijk het brown face trem geluid in een kastje en dat wordt lastig want dat zit op de eind buizen

Hell's Engl
29 april 2007, 09:36
Gebruik de vibe vaker dan de tremolo...
Maar hoe bevalt de VooDoo Lab Tremolo je?
Toevalling ook de Microvibe ervan getest?


Joost

telerocker
21 mei 2007, 22:53
ik heb de trem-o-vibe van carl martin, gebruik hem echter weinig de laatste tijd. goed pedaal, doet wat ie moet doen, geen ruis, degelijk, netsnoer. je kunt switchen tussen vibatro en tremolo. nadeel van de trem is dat het geluid niet echt uitsterft als je het effectniveau omhoog draait. dan pulseert ie gewoon door. de vibrato klinkt heel goed. al met al een foutloze aanschaf.

Dirtypool
25 mei 2007, 00:21
Doe eens een googlesearch naar King trem van Auralux.
Bevalt mij erg goed

GuitarMaster
25 mei 2007, 23:31
Oke thanx people,

Dus wil ik sowieso 'n "goede" vibe hebben...

Maar ben geloof ik wel 'n beetje opzoek naar 'n soort van "Jimi-vibe" achtig iets...


Hieruit maak ik op dat je niet op zoek bent naar een tremolo pedaal zoals de voodoo lab/rocktron die hier aangeraden worden. Voor de "Jimi-vibe" moet je echt een univibe achtig pedaal hebben die met een lampje+photocell werkt a la Sweetsound mojovibe, Roger Mayer voodoovibe (jr), Fulltone dejavibe enz...

Dit geluid ga je denk ik niet vinden met de Carl Martin, vond het wel een goed pedaal voor vibrato/trem maar een echte vibe zit er niet in.

intervine divention
26 mei 2007, 02:13
ik heb sinds kort de soundtank TL-5 Tremolo, kost niks (had m voor 20 euro) en doet wat mij betreft weinig onder voor vele veel 'hippe' boutique pedalen. ik heb iig de T-rex en voodoolab tremolo gehad en ik heb weinig significante verschillen gemerkt met de TL-5...

Hell's Engl
26 mei 2007, 08:04
oke, thanx reactie mensen!!
Ben inderdaad meer op zoek naar 'n jimi-achtigevibe dan naar 'n tremolo, maar goed nu heb ik meer dingen om naar te kijken...

So.... keep it coming!!

Joost

Mitch
26 mei 2007, 20:16
VOor de duidelijkheid: de Tremovibe heeft dus puur een vibrato, geen vibe. VIbes zijn er o.a. van MJM (in de opheffingsuitverkoop bij www.gvees.nl), van Sweetsound en van FUlltone om de bekendste te noemen.