PDA

View Full Version : Nieuwe Setzer Gretsch



Jay75
27 april 2007, 15:12
http://www.gretschguitars.com/briansetzer/tribute/

Vet ding wederom! :)

Jay75
27 april 2007, 15:17
Ow hij is vrij prijzig!!

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010209-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

hehehe

guitartub
27 april 2007, 15:32
Oeps... Vrij Prijzig noem je dat?
Voor mij is het meer volledig buiten bereik. En ik heb voor een/tiende van deze prijs al wel mooiere Gretschen gezien, maar da's natuurlijk ook een kwestie van SMAAK!!!

Kaboemba
27 april 2007, 15:41
Ho ho er zit wel een kist bij ja en een pakje snaren, gitaarband, standaard en kabel;tje kan er vast ook nog wel bij.



























Voor die prijs moet er een leuk auto bij zitten :o

guitartub
27 april 2007, 15:43
Of minimaal een superrrrrrdeluxe Ampli.

schizo910
27 april 2007, 15:49
Voor dat geld vind ik dan ook wel dat ze de echte originele beter hadden moeten benaderen. Op de originele die Setzer kocht toen hij 17 was zat een totaal andere stickert.

Ik zal eens een plaatje inscannen...

a darker shade of grey
27 april 2007, 16:05
belachelijk....

zucht....

bicky
27 april 2007, 16:12
Belachelijk inderdaad !

En ook een 30-dagen niet goed geld terug garantie ....

Jay75
27 april 2007, 17:04
Niet normaal he, hij heeft zeker geld nodig:)

Aron Maiden
27 april 2007, 18:20
T'is wel stoer..

Maar zo als ik zie op dat plaatje...
ongelovelijk lelijke relic ja..

Net zoals die rory gallagher sig, die zag ik laatst.. pfff.. heel lelijk gedaan..


Die relic.

Snaar'n Bennie
27 april 2007, 18:31
Tsja... Gretsch behoort tot Fender, en Fender kwam al met de belachelijk geprijsde Frankenstein van Eddie dus dit zat er ook aan te komen.

Ik vind en blijf het een vreselijk fenomeen vinden, dat hele relic gedoe.

En buiten dat, vind ik de Gretsch in kwestie ook niet mooi. Zijn niet mijn gitaren.

Luke-wannabe
28 april 2007, 00:44
25 duuzend EU!!

vulvasonic
28 april 2007, 01:06
Tsja... Gretsch behoort tot Fender, en Fender kwam al met de belachelijk geprijsde Frankenstein van Eddie dus dit zat er ook aan te komen.

Ik vind en blijf het een vreselijk fenomeen vinden, dat hele relic gedoe.

En buiten dat, vind ik de Gretsch in kwestie ook niet mooi. Zijn niet mijn gitaren.

Dit gaat nog een stapje verder dan relicen. Ze bouwen, voor zover mogelijk, een instrument na dat door een bekende gitarist tientallen jaren bespeeld is, of dat zoveel heeft betekend voor het gitaristenvolkje dat het de moeite waard is om daar een replica van te maken en het te verkopen aan mensen met een hele dikke portemonnee en een grote liefde voor de gitarist in kwestie.

Een gitaarbouwer wordt er niet slechter op om zich te bekwamen in alle subtiele kneepjes van het vak, want er komt een hele hoop kennis bij kijken. Het bedrijf steekt er in veel gevallen ook nog wat van op, want het zijn vrijwel allemaal instrumenten die gemodificeerd zijn. En dat modificeren heeft vrijwel altijd een reden.
Normaal gesproken zou het veel te kostbaar zijn om mensen op zo'n klus te zetten, maar door de instrumenten op deze manier te verkopen vangen ze er nog flink wat geld voor ook. Vanuit dat oogpunt gezien is het niet meer dan logisch dat dit soort instrumenten voor dit soort bedragen verkocht worden. Zeker niet omdat ze het 'waard' zijn. Maar wel omdat het verkoopt. En ze kunnen zich weer eens lekker in de schijnwerpers zetten.

De enigen die hier niet tegen kunnen zijn gitaristen die idolaat zijn van een bepaalde gitarist en die ene unieke gitaar, die nu EINDELIJK te koop is, maar die hij nooit zal kunnen betalen.

Ik zal je een geheimpje verklappen. Ik rij met veel plezier in een Suzuki Swift, maar ik smelt weg bij het zien van een aantal modellen van Aston Martin. En weet je, die zal ik NOOIT kunnen kopen!
Toegegeven, eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de Aston Martin in dit geval daadwerkelijk een veel betere en luxere auto is dan de Suzuki Swift......... :D

GunMetalBlue
28 april 2007, 01:18
Vind het wel leuk, die gitaren nabouwen. Prijs is een prijs... 't is de zot die het ervoor betaald he.

Luca P
28 april 2007, 09:46
Hij heeft er zelf ooit $100 voor betaald!!

:rockon:

Luke-wannabe
28 april 2007, 10:22
Tsjah, Rock n Roll heh :D

Eko
29 april 2007, 08:29
Fender is niet gek....Er is een hele generatie langzaam ouder aan het worden die onderweg heel wat centjes heeft verdiend. Ik speel af en toe met mensen ( Chirurgen e.d.) die niet het talent hebben voor het gitaarspelen, ze hebben echter wel een overvloed aan cash. Als je de boot al hebt, je tweede huis ook al een jackuzzi, dan ga je naar iets kijken wat ,,ook leuk is,, ! Ook worden ze gekocht als belegging door het zelfde slag volk.

RolandT
29 april 2007, 09:23
Ze bouwen, voor zover mogelijk, een instrument na dat door een bekende gitarist tientallen jaren bespeeld is, of dat zoveel heeft betekend voor het gitaristenvolkje dat het de moeite waard is om daar een replica van te maken en het te verkopen aan mensen met een hele dikke portemonnee en een grote liefde voor de gitarist in kwestie.
Ik heb nooit begrepen wat Setzer gedaan heeft dat zo belangrijk is in de muziek geschiedenis. Heb hem altijd een "cover artiest" gevonden.


Een gitaarbouwer wordt er niet slechter op om zich te bekwamen in alle subtiele kneepjes van het vak, want er komt een hele hoop kennis bij kijken. Het bedrijf steekt er in veel gevallen ook nog wat van op, want het zijn vrijwel allemaal instrumenten die gemodificeerd zijn. En dat modificeren heeft vrijwel altijd een reden.
Akkoord, al kosten de mods die de originele artiest gedaan heeft meestal zo goed als niets :) De kosten gaan idd in het "ouder" maken en veel minder in de mods.Het is zoals je zegt economie, vraag en aanbod.

Zelf ben ik geen fan van relics (=namaak antiek). De "relic look" moet je krijgen door veel te spelen.

tubeonly
29 april 2007, 10:03
Foutje in de advertentie. Komma staat verkeerd, ik weet het zeker.







:hippie:

Vetzak
29 april 2007, 13:02
Ik heb nooit begrepen wat Setzer gedaan heeft dat zo belangrijk is in de muziek geschiedenis. Heb hem altijd een "cover artiest" gevonden.


Mja, daar zit wat in. Toch staan zijn platen hier dagelijks op en zou ik in mijn broek zeiken als hij voor me stond als ik sta te spelen.

Nu, dat hele relic-gedoe is natuurlijk zo zielig als het groot is. Typisch voor de postmoderne eikels die we zijn, net zoals een huis kopen in Zuid-Frankrijk om te gaan onthaasten.

Jay75
29 april 2007, 13:30
Het zou wel vet zijn als mijn Visa Card een limiet had van 25000 euro, dan ging ik er een kopen, je mag een maand doen over terug betalen, maar na dag 29 wassie weer terug naar de winkel hehehe :)

Orpheo
29 april 2007, 15:48
setzer heeft in de jaren 80 de rockabilly nieuw leven ingeblazen, en eind jaren 90 de jazz/rock and roll bigband opnieuw op de muzikale kaart gezet, nagenoeg eigenhandig. dat vind ik een knappe prestatie hoor...

RolandT
29 april 2007, 17:10
setzer heeft in de jaren 80 de rockabilly nieuw leven ingeblazen, en eind jaren 90 de jazz/rock and roll bigband opnieuw op de muzikale kaart gezet, nagenoeg eigenhandig. dat vind ik een knappe prestatie hoor...Precies wat ik bedoel met een "cover" artiest. Ik heb een paar van Setzer zijn CDs maar ik hoor toch liever Scotty Moore :)

Orpheo
29 april 2007, 17:16
Precies wat ik bedoel met een "cover" artiest. Ik heb een paar van Setzer zijn CDs maar ik hoor toch liever Scotty Moore :)

geloof ik graag. maar volksstammen hadden niet van rockabilly gehoord als setzer 't niet weer op de kaart had gezet. maar goed, voor mij is setzer een van DE gitaristen van de laatste 30 jaar. qua performance, sound, feel en vocale kwaliteiten ken ik er maar weinig die hem kunnen evenaren. maar wellicht is dat ook omdat ik een emotionele binding heb met heel veel liedjes van setzer :)

Harry
30 april 2007, 11:26
mee eens, en als je dan ook nog eens bedenkt dat die man een wereldzanger is en componist van een aantal wereldhits.

Luca P
30 april 2007, 21:34
Als je bedenkt dat we allemaal aan het coveren zijn.
Hij gooit er in ieder geval zijn eigen ding in. En met resultaat. Overigens boeide het Setzer niet of Rockabilly nu wel of niet insloeg. Hij deed gewoon zijn ding. En daar zijn leuke dingen uit voort gekomen.
Relic gitaren, Grammy's, Hot Rod Gretsches...enz...

Luca P
17 mei 2007, 12:21
En zo http://www.youtube.com/watch?v=Q3cCpDVoVSk worden ze eigenlijk gemaakt.
Die knuppel raakt steeds die Gretsch aan de muur!

Eko
17 mei 2007, 13:53
Wat Setzer heeft gedaan is de techniek die Scotty Moore is begonnen ,en door een aantal tijdgenoten verder is opgevoerd, in leven gehouden. Wat je voor de lol eens zou moeten doen is 1 of 2 nummers van hem exact proberen na te spelen. Het leuke is dat je dan heel wat leert over accoordenschema`s en rechterhandtechniek. Grote jazzinvloeden zijn merkbaar en als je veel uit je instrument wilt kunnen halen verdient het aanbeveling dit ook eens te proberen.
Brian zal er financieel wel bij varen bij die gekte en er vooral hard om lachen. Het is een aardige vent die, toen hij anderhalfjaar geleden hier in NL was met z`n tournee, nog tijd had voor een praatje. Z`n gitaar ( ja, de echte `59 met de beroemde bracing)had een storing in een van de pups. Gerepareerd door Guitarcenter in Wierden en weer verder in de bus.

Vetzak
17 mei 2007, 16:12
Overigens boeide het Setzer niet of Rockabilly nu wel of niet insloeg.

Dąt weet ik nog zo niet. Tuurlijk deed hij zijn eigen ding (wat een vreselijke uitdrukking overigens), maar dat de jongens in '80 naar Engeland zijn gevlogen omdat daar het klimaat voor succes er beter uitzag, duidt er toch op dat Brian er geen genoegen mee nam zijn hele leven te moeten slijten in New Yorkse achterkroegen. Terecht ook, daar is die man veel te getalenteerd voor. Ik heb de rockabilly trouwens ook via hem ontdekt.

Pepe
17 mei 2007, 16:17
Ik heb de rockabilly trouwens ook via hem ontdekt.

Me too. Uiteindelijk kom je dan wel terecht bij Gatton, Cliff Gallup, Atkins en Travis he...

Luca P
17 mei 2007, 18:54
Ik hoorde vroeger al de muziek van Elvis, Johnny Cash, The Everly's, Cliff Richard enz thuis bij mijn ouders. Dat was gewoon muziek van vroeger.
Tot de eerste dag dat ik Runaway Boys hoorde. Oh...heet dat Rockabilly....

Mr.Bluesbreaker
17 mei 2007, 19:03
Even weer terug naar die gitaar:
De "normale" Setzer signature lijn kost toch een tiende van dit bedrag?
Ik snap het niet helemaal, dat zijn toch ook fantastisch gebouwde gitaren, klinkt dit exemplaar dan ook nog eens tien keer beter? Of is het puur cosmetisch, dattie helemaal naar een bepaald instrument is gebouwd om er op te lijken?

Voor 25 ruggen zou ik het wel weten, lekker een ruimte akoestisch goed in orde maken en een eigen studiotje bouwen. Kom je een heel end.

Pepe
17 mei 2007, 19:23
het heet marketing: "de super signature"

de clapton 335 was ook boven de 10.000 he?

topje van de ijsberg zal je zien

ik voorzie nog iets met Hendrix, Holly, Blackie (nee, dit keer hebben we hem ECHT nagemaakt)...

alle signaturegitaren gewoon nog een keer overdoen maar dan duur


edit: ik zie net dat er al een super signatuur blackie is..

Vetzak
18 mei 2007, 12:17
Me too. Uiteindelijk kom je dan wel terecht bij Gatton, Cliff Gallup, Atkins en Travis he...

Nou, bij mij is het rechtstreeks naar de Vengaboys gegaan!

Pepe
18 mei 2007, 12:24
Nou, bij mij is het rechtstreeks naar de Vengaboys gegaan!


ah, gelijk naar de bron!